Tv?.. Hvor lang tid er okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

dukke

Mitallerstørsteønske skriver:

Hvor meget ser jeres børn tv. Jeg hr fået finde afvinde af min familie at knægten er for afhængig af tv'et. Han ser ca. 1 times tv om morgen, i weekenden, ellers bliver det til ca. 1 1/2 timen ellers. Når han kommer hjem fra dagpleje eller lign.

Han er 2 år og render ofte rundt og leger samtidig. Det han ser er Disney Junior, eller Timmy tid.

Vil gerne have ærlig svar. Lad være med skælde ud på mig eller andre.

Tak.

Jeg synes måske at det ville være en meget god ide at VI har de samme regler for om han må se tv eller ej da det snart ikke er til at finde ud af mere !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

Faith

dukke skriver:

Jeg synes måske at det ville være en meget god ide at VI har de samme regler for om han må se tv eller ej da det snart ikke er til at finde ud af mere !!

Den kommentar forstår jeg ikke helt

Anmeld

10. marts 2013

dukke

Faith skriver:

Den kommentar forstår jeg ikke helt

det er min søn hun snakker om

Anmeld

10. marts 2013

Faith

dukke skriver:

Åh ok. Tænkte nok det var sådan noget lignende. Det må være en super svær situation!

Anmeld

10. marts 2013

Anonym8827

dukke skriver:

Deter jo ikke fordi at jeg siger, at hvad vi gør er forkert. Jeg undre mig bare over min families kommentarer og ville høre om vi herhjemme er helt fra den.

Det vil altid være svært at følge samme regler, i to forskellige familier, med samme barn, men vi prøver så vidt muligt, at gøre tingene, som i også gør.

Anmeld

10. marts 2013

tweety2060

Nogle dage kan fjernsynet kører i flere timer på ramasjang, hvor pigen på 2,5 år så sidder og ser det on\off, mens hun leger og så ser hun 2-5 min og leger så videre. Andre dage bruger hun en halv time fx efter en hård dag i dp, som afslapning, en slags time out.... Hun ynder at se mickey mouse klubhus, fifi, postmand per o lign.
Andre dag er det slet ikke tændt og hun efterspørger det ikke!!

Anmeld

10. marts 2013

morethanperfect

Oscar elsker at se fjernsyn når han kommer hjem fra dp . Det er hans måde og slappe af på .. Han tænder for det hvis hN har brug for det , og slukker for det når han ikke gider .. Han slukker også for det når vi skal spise ..  Så skal der være mad ro .. 

Anmeld

10. marts 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Det er forskelligt hvor meget han ser på det og hvor længe det er tændt...

I hverdagen sidder han og jeg højest 30 min om morgenen for at vågne lidt sammen på sofaen inden vi går igang med morgenmad og tøj osv inden han skal i VS.

Weekenden kan vi godt sidde der en times tid eller 2 alt efter hvor tidligt han vågner og hvor dårligt han har sovet om natten.

Har svaret 2-3 timer om dagen da det som sagt skifter om vi skal et eller andet og hvordan natten er gået...

Højeste antal timer om dagen er nok weekend: 4 timer (inkl. den tid hvor han leger med fjernsynet som baggrundsstøj) og hverdag: 2 timer(igen inkl. den tid hvor fjernsynet bare er tændt og han laver alt muligt andet)

Anmeld

10. marts 2013

MorDk

Vi har ikke strenge regler. I weekenden må han lidt mere end i hverdagene... men generelt sys vi ikke han bare skal sidde i flere timer og glo tv eller spille spil osv. på tablet.

Anmeld

10. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Mit barn ser teletubbies i ny og næ (mest hvis jeg skal lave mad og far ikke er hjemme). Han har da lært nogle nye ord fra teletubbies, da de gentages så mange gange. Jeg har ikke nogen holdning til hvor meget tv to årige må se. Regner med at det fortsætter med kun på tidspunkter hvor jeg er tidspresset. Det må tiden vise hvad jeg synes, men generelt synes jeg alsidighed er vigtigt. At man ikke kun sidder og spiller PlayStation dagen lang, eller kun ser tv, eller kun læser i en bog osv. (men alt dette gælder jo større børn) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.