Tv?.. Hvor lang tid er okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor meget tv ser jeres børn???

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.072 visninger
24 svar
24 synes godt om
10. marts 2013

Anonym8827

Hvor meget ser jeres børn tv. Jeg hr fået finde afvinde af min familie at knægten er for afhængig af tv'et. Han ser ca. 1 times tv om morgen, i weekenden, ellers bliver det til ca. 1 1/2 timen ellers. Når han kommer hjem fra dagpleje eller lign.

Han er 2 år og render ofte rundt og leger samtidig. Det han ser er Disney Junior, eller Timmy tid.

Vil gerne have ærlig svar. Lad være med skælde ud på mig eller andre.

Tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

Frk. Himmelblå

Mitallerstørsteønske skriver:

Hvor meget ser jeres børn tv. Jeg hr fået finde afvinde af min familie at knægten er for afhængig af tv'et. Han ser ca. 1 times tv om morgen, i weekenden, ellers bliver det til ca. 1 1/2 timen ellers. Når han kommer hjem fra dagpleje eller lign.

Han er 2 år og render ofte rundt og leger samtidig. Det han ser er Disney Junior, eller Timmy tid.

Tak.

Jeg synes, det kommer helt og aldeles an på, hvordan tv'et bruges. 

TV kan være dejligt. Noget at koble af med. Disney Junior har høje krav til læring osv.. Og Timmy Tid vil jeg også anse som værende kvalitet.

Det er vigtigt, det ikke går for stærkt og er for vildt...

Min ældste holder af at komme hjem fra børnehave (de dage, hvor hun er træt) og ligge lidt på sofaen med og se lidt Disney Junior. Så hygger hun sig med det indtil hun har fået ro på og igen er klar til spilopper eller  til fx at koncentrere sig om at tegne eller lægge puslespil. 

Jeg er ikke TV-forskrækket. Men det skader jo ikke at forholde sig kritisk til meget af det l*rt, de sender!

Jeg glæder mig ikke til den dag, mine børn forlanger at se Cartoon Network eller lignenede crap... Indtil videre, findes der jo kun de programmer, som jeg vælger, de må se. Heldigvis.

Anmeld

10. marts 2013

Loa

Min datter kan godt lide at se tv. Og gerne Disney junior.
Når hun har været i vuggestue vil hun gerne sidde lidt og se Disney junior, og ellers i weekenden kører tv'et lidt i baggrunden mens hun render og leger (dårlig vane, i know) tror sagtens hun kunne se rigtig meget tv hvis hun fik lov men hun følger heldigvis med os hvis vi slukker og går ind på hendes værelse og begynder at lege med hendes ting.... Vi fik af vide af vores SP at det hun så af tv var ok og formodentlig hendes måde at koble af på, da hun ellers er rigtig meget aktiv....

Anmeld

10. marts 2013

LR85

Mitallerstørsteønske skriver:

Tak.

Min dreng på 3 år har hele tiden set den halve time der er med Timmy tid, Floras drager og noget andet. 

Så kun der ved 16-17 tiden. 

hjemme hos os skal morgnerne bruges på at sidde og spise sammen, snakke, rydde op til man kommer hjem om eftermiddagen. 

Morgentv er dog fint i weekenden

Anmeld

10. marts 2013

wamse

Jeg har ikke et bestemt timetal på, hvor meget tv Lærke ser.

Hvis jeg synes det er for meget nogle gange, så slukker jeg jo bare for det. Hun styrer det egentligt rimelig godt, og det er tydeligt når det ikke fanger hende, for så laver hun en masse andet, og så slukker jeg

Hun er god til at lege selv også

Anmeld

10. marts 2013

Mum33

En del i weekenderne og i ulvetimerne. Specielt her i vintertiden, hvor vi ikke kan kommer ud. Tilgengæld næsten ingenting i sommerperioden

Anmeld

10. marts 2013

Mettefpigen

Jeg synes ikk der sal være tid på... Hvis barnet ellers leger og har tid med mor og far så er alt okay Her kan han se alt fra få minutter til 1-2 timer om dagen... jeg leger også med ham, og han hjælper til med maden, vasketøj og andet så jeg synes det er okay

Anmeld

10. marts 2013

modesty

Tak.

Min dreng er 17 mdr., han ser aldrig TV. Engang imellem kan det køre i baggrunden hvis far sidder og ser noget mens han leger på gulvet. Men han sidder aldrig foran TV'et og følger med.

Det vil selvfølgelig ændre sig når han bliver lidt større. Men jeg har meget svært ved at forestille mig at han er oppe på 1 time når han er 2 år. Og jeg vil helt klart være kvalitetspoliti. Jeg har snuset lidt rundt, og noget af det som jeg synes virker sjovt og af god kvalitet er Shaun the Sheep og The Backyardigans.

Anmeld

10. marts 2013

Faith

Mine drenge på 2,9 år ser en hel del fjernsyn. De kobler rigtig godt af foran fjernsynet efter en dag med fart over feltet i dagplejen/børnehaven. De elsker at sidde i deres små lænestole med deres Cars tæpper på og en skål med frugt og kiks mens de ser en tegnefilm.

Ser intet problem i at børn ser fjernsyn, så længe de er velfungerende socialt og kan finde ud af at lege rollelege osv med andre børn.

Hvis man som forældre forholder sig kritisk til de ting man vælger at "servere" for sine børn i form af børnefjernsyn, ja så ser jeg intet problem i at de stresser af foran flimmeren. Jeg elsker selv at se fjernsyn efter en lang dag, så hvorfor skulle mine børn ikke have lov når jeg kan mærke at de nyder det.

Anmeld

10. marts 2013

Elgaard73

Har stemt under en time, men det er ikke fordi at jeg begrænser det til det. Han er kun 15 (snart 16) måneder og tv'et fanger ham bare slet ikke. Hvis det kører, kan han finde på at lige standse op og kigge, i ca 20 sekunder, og så er han på vej vidre. 

Bliver han mere interesseret i det på et senere tidspunkt, tror jeg at jeg vil gå lidt efter "alt med måde" princippet. Åltså en halv times afslapning foran tv'et efter dagpleje f.eks. Eller hygge tid i sengen om morgenen i weekenderne. 

Men forsætter han med at være som han er nu, tvivler jeg stærkt på at jeg nogensinde kommer til at kunne "parkere" ham der. Kunne en gang imellem (lidt hemmeligt) godt ønske at han bare lige ville se en halv time...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.