Den dumme mave !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

L&V

FruK skriver:

Ja, det kan jeg se. Men på side to i et svar hvir hun citerer mig, står noget andet. 

Jeg er også selv blevet anbefalet Lactulose, når jeg fortæller at hun presser. Ind til jeg understreger at hun ikke har hård mave.

Pas. svare ud fra de indlæg jeg læser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

L&V

FruK skriver:

Hvorfor - af nysgerrighed?

Jeg ved godt, at der er meget delte meninger om det. Men hvorfor? Hvad er det, det kan skade - udover selvfølgelig hvis man gør det for voldsomt - det siger sig selv. Og er det værre end at ligge og trykke af alle kræfter i virkelig lang tid, uden at der sker noget?

Jeg har nøjagtig samme problem, og jeg foretrækker at hjælpe hende af med det, fremfor at se hende kæmpe med det i timevis. 

Jeg har selvfølgelig snakket med min sp om det, og hendes holdning er, at hvis det kan hjælpe, så er det fint. Så længe det selvfølgelig bliver gjort yderst forsigtigt.

Og i øvrigt, at der ikke er nogen grund til at søge læge osv - det skyldes at tarmen er umoden og det skal nok komme i gang af sig selv. Min pige har også helt normal, flydende babyafføring og luft i maven, og har aldrig været i nærheden af at have mere fast afføring. Derfor tvivler jeg på, at der er tale forstoppelse.

prøv og lur den her. der frarådes termometer brug også https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/boern/ sygdomme/mave-tarm/forstoppelse-hos-spaedboern/

Anmeld

10. marts 2013

simone_jacobsen

ano14316 skriver:

Hvis han maser og maser, men ikke har hård mave, så tror jeg at jeg ville besøge lægen, for han kan have en "rigtig" forstoppelse, som sidder som en hård klump, og så er det kun det tynde der kan komme forbi. 

Nu er det måske et lidt mærkelig spørgsmål, men babylort skal jo være helt flydende, så hvis det hænger bare lidt sammen som en pølse, så har han hård mave. sååå hvorn ser lorten ud?

den med at stimulere med en vatpind, er ikke noget du skal gøre ofte. Det er ikke en behandling, det er ret usundt.  Men hvor ofte kommer han af med afføring? 

Det med vatpinden kan man gøre en sjænden gang imellem hvis maven er gået helt i stå og der er gået mange dage siden sidste afføring. 

Nu svarede du ikke før på det med supplering, og det rager jo heller ikke mig  men hvis du på nogen måde kan og har lyst og har mulighed for det, så ville det nok være godt for hans mave at blive 100% ammet. 

Knus og god bedring.. 

Han aser og maser flere gange om dagen og der ligger måske hvad der minder om en 1 krone. Når så det endelig kommer, så kommer der MEGET! Hans lort er orange/gul med 'gryn' i og konsisten er tynd - så ingen formede pølser her

Han har i dag mast og slået en prut og.derefter skreget ?! Ved ikke om det måske i virkeligheden er luft i maven der er problemet??

Jeg supplerer fordi, at han ikke tog nok på. Jeg troede det skyldes manglende mælk i brysterne, men efter hjælp herinde fra viste det sig, at jeg havde alt for meget mælk i dem og derfor måtte lave ammeblokade - tror sagtens at jeg kan nøjes med brysterne, men er så angst for, at han skal få problemer med vægten igen.
Så han får en flaske til middag og en til aften!

Men vil da helt sikkert holde igen med vatpinden!

Tak

Anmeld

10. marts 2013

FruK

Månsson skriver:

prøv og lur den her. der frarådes termometer brug også https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/boern/ sygdomme/mave-tarm/forstoppelse-hos-spaedboern/

Jeg kan ikke komme ind på linket. 

Anmeld

10. marts 2013

L&V

FruK skriver:

Jeg kan ikke komme ind på linket. 

Nå for katten.. Det var da sært

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.