Den dumme mave !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

L&V

Enirt skriver:

Undskyld men hvor har du læst det med svampesporer, for kan ikke finde noget om det, når jeg googler og har også tjekke sst.dk

Det var min SP der foreslog det og angav mængde, så går jeg ud fra at det er okay.

Så vidt jeg forsår er det ikke hård mave, men bare at det tog lang tid at komme af med aff. Sådan var det også for min søn, men hans aff. var lind og slet ikke hård. Så for at give hans mave lidt ro så kan kunne få sovet efter at været vågen i flere timer, gav jeg ham 50 lm og så kune han slappe af.

Nu er Kamille jo en græs art så tænker at det er det man må kalde almen viden at det kan indeholde div allergifremkaldende ting også er det er børne læge der har udtalt sig om det og sundhedsstyrelsen har os været inde på det af flere gange.

Nu nævner ts selv i sit første indlæg af det er for at afhjælpe hård mave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

L&V

simone_jacobsen skriver:

Det er sundhedsplejesken der har anbefalet, at vi benytter de 2 to produkter - man mon skifte mellem dem som man vil, man må bare ikke blande dem sammen.

Oki det virker skiseme underligt da man altid får bud på en skånsom overgang da to mme typer kan rode rundt i maven..

Men prøv zoneterapi det hjælper virkelig godt.. Min datter fik 5 behandlinger også var hun straks meget bedre og vi ku mærke effekt fra første gang

Anmeld

10. marts 2013

FruK

Månsson skriver:

Nu nævner ts selv i sit første indlæg af det er for at afhjælpe hård mave

Ikke hård mave. Men svært ved at komme af med afføringen, selvom den ikke er hård. 

Nøjagtig det samme som her.

Ts, hvordan kan det være at du giver to slags mme? Jeg supplerer også op, 1-2 flasker om dagen, men kun med syrnet allomin.

Anmeld

10. marts 2013

Mother-love

Hvis jeg var dig ville jeg gå over på fuld syrnet. Og så synes jeg du evt. Skal købe bio gaia dråber. Som er mælkesyrebakterier. Efter vi havde prøvet meget forskelligt med Isabella kom vi frem til at kun syrnet og så debitor gaia dråber så kørte det bare. Bio gaia dråber kan man få i helsekost forretninger eller i Matas

Anmeld

10. marts 2013

ano14316

Hvis han maser og maser, men ikke har hård mave, så tror jeg at jeg ville besøge lægen, for han kan have en "rigtig" forstoppelse, som sidder som en hård klump, og så er det kun det tynde der kan komme forbi. 

Nu er det måske et lidt mærkelig spørgsmål, men babylort skal jo være helt flydende, så hvis det hænger bare lidt sammen som en pølse, så har han hård mave. sååå hvorn ser lorten ud?

den med at stimulere med en vatpind, er ikke noget du skal gøre ofte. Det er ikke en behandling, det er ret usundt.  Men hvor ofte kommer han af med afføring? 

Det med vatpinden kan man gøre en sjænden gang imellem hvis maven er gået helt i stå og der er gået mange dage siden sidste afføring. 

Nu svarede du ikke før på det med supplering, og det rager jo heller ikke mig  men hvis du på nogen måde kan og har lyst og har mulighed for det, så ville det nok være godt for hans mave at blive 100% ammet. 

Knus og god bedring.. 

Anmeld

10. marts 2013

FruK

ano14316 skriver:

den med at stimulere med en vatpind, er ikke noget du skal gøre ofte. Det er ikke en behandling, det er ret usundt.  Men hvor ofte kommer han af med afføring? 

Det med vatpinden kan man gøre en sjænden gang imellem hvis maven er gået helt i stå og der er gået mange dage siden sidste afføring. 

Hvorfor - af nysgerrighed?

Jeg ved godt, at der er meget delte meninger om det. Men hvorfor? Hvad er det, det kan skade - udover selvfølgelig hvis man gør det for voldsomt - det siger sig selv. Og er det værre end at ligge og trykke af alle kræfter i virkelig lang tid, uden at der sker noget?

Jeg har nøjagtig samme problem, og jeg foretrækker at hjælpe hende af med det, fremfor at se hende kæmpe med det i timevis. 

Jeg har selvfølgelig snakket med min sp om det, og hendes holdning er, at hvis det kan hjælpe, så er det fint. Så længe det selvfølgelig bliver gjort yderst forsigtigt.

Og i øvrigt, at der ikke er nogen grund til at søge læge osv - det skyldes at tarmen er umoden og det skal nok komme i gang af sig selv. Min pige har også helt normal, flydende babyafføring og luft i maven, og har aldrig været i nærheden af at have mere fast afføring. Derfor tvivler jeg på, at der er tale forstoppelse.

Anmeld

10. marts 2013

ano14316

FruK skriver:

Hvorfor - af nysgerrighed?

Jeg ved godt, at der er meget delte meninger om det. Men hvorfor? Hvad er det, det kan skade - udover selvfølgelig hvis man gør det for voldsomt - det siger sig selv. Og er det værre end at ligge og trykke af alle kræfter i virkelig lang tid, uden at der sker noget?

Jeg har nøjagtig samme problem, og jeg foretrækker at hjælpe hende af med det, fremfor at se hende kæmpe med det i timevis. 

Jeg har selvfølgelig snakket med min sp om det, og hendes holdning er, at hvis det kan hjælpe, så er det fint. Så længe det selvfølgelig bliver gjort yderst forsigtigt.

Og i øvrigt, at der ikke er nogen grund til at søge læge osv - det skyldes at tarmen er umoden og det skal nok komme i gang af sig selv. Min pige har også helt normal, flydende babyafføring og luft i maven, og har aldrig været i nærheden af at have mere fast afføring. Derfor tvivler jeg på, at der er tale forstoppelse.

Det er heller ikke fordi jeg mener der nødvendigvis er en forstoppelse eller at der nødvendigvis er noget andet i vejen, men man bør bare udelukke det. 

f.eks. vil langt de flere kiropraktore og zoneterapeuter ikke behandle før man har været ved lægen. 

Jeg ved ikke hvad det er der er usundt, men jeg ved at hvor man anbefalede det ved forstoppelse før i tiden, så er man stoppet med at anbefale det, og det må der jo være en grund til. Jeg ville ihvertfald være forsigtig med det. 

Magnus døjede længe med maven, og en dag begyndte an at kaste op, og det gjorde at vi blev indlagt til observation for mavemundsforsnævring. så jeg fik nok virkelig et chok og lidt en følelse af, nåhh ja mange har ondt i maven, men man børe udelukke at det kan være noget fysisk.
Han led også af forstoppelse på trods af at han var 100% ammet.

Anmeld

10. marts 2013

L&V

FruK skriver:

Ikke hård mave. Men svært ved at komme af med afføringen, selvom den ikke er hård. 

Nøjagtig det samme som her.

Ts, hvordan kan det være at du giver to slags mme? Jeg supplerer også op, 1-2 flasker om dagen, men kun med syrnet allomin.

Nu står der jo altså ordret hård mave i 4linie i ts indlæg og hvid de har prøvet lactuloce er det jo grunden

Anmeld

10. marts 2013

FruK

ano14316 skriver:

f.eks. vil langt de flere kiropraktore og zoneterapeuter ikke behandle før man har været ved lægen. 

Jeg ved ikke hvad det er der er usundt, men jeg ved at hvor man anbefalede det ved forstoppelse før i tiden, så er man stoppet med at anbefale det, og det må der jo være en grund til. Jeg ville ihvertfald være forsigtig med det. 

Nå, ok.. Jeg har ikke oplevet at de kiropraktorer og zoneterapeuter jeg har været hos, har spurgt om vi har været hos lægen. De har selvfølgelig spurgt ind til hvad der var galt, og så har de konkluderet ud fra det, at de gerne ville behandle. Min tanke har været, at det netop er fordi, det er så almindeligt, at de små bøvler med maven.

Mht vatpindene, så kan det måske være fordi man selvfølgelig KAN gøre skade ved det, hvis det bliver gjort for voldsomt. Ved begge mine børn har sp'erne sagt god for det - såfremt det selvfølgelig kun bliver brugt når det er nødvendigt og tilpas forsigtigt. Måske derfor jeg godt tør at gøre det. 

Anmeld

10. marts 2013

FruK

Månsson skriver:

Nu står der jo altså ordret hård mave i 4linie i ts indlæg og hvid de har prøvet lactuloce er det jo grunden

Ja, det kan jeg se. Men på side to i et svar hvir hun citerer mig, står noget andet. 

Jeg er også selv blevet anbefalet Lactulose, når jeg fortæller at hun presser. Ind til jeg understreger at hun ikke har hård mave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.