simone_jacobsen skriver:
Hej Damer
Sagen er den, at min lille dreng vågner om natten pga. hans mave..
Til info kan jeg fortælle, at han er små 8 uger og han bliver suppleret med mme - skiftevis NAN1 og Allomin Syrnet og pt er vi kommet ned på 2 flasker. Vi cykler, presser, strækker osv for, at kunne afhjælpe hård mave, men lige lidt hjælper det 
Når men ... Hver nat vågner han og er ked, han taget lystigt imod sutten som han giver en ordenlig tur - han falder hurtigt til ro igen for kort tid efter, at vågne og være ked. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er hans mave. Han aser, masser og presser!
I løbet af dagen døjer han også meget med hans mave. Han for ture hvor han græder fordi den driller - han arbejder ihærdigt på, at komme af med afføring men der skak virkelig meget til før, at det for alvor kommer noget i bleen - de sidste 2 dage har vi derfor stimuleret med en vatpind! Hans mave kan gøre så ondt, at han mens han får bryst kan 'kaste' rundt med hovedet og kroppen - AV!!
Men hvad kan jeg gøre ved dette - er lidt træt af, at han skal.vågne om natten pga maven og ikke pga mad. Jeg tilbyder ham selvfølgelig bryster, men han tager 2 sekunder og sover så igen..
Jeg kan desværre ikke anvende Lactulose da håb får dårlig mave af det!
Del endelig jeres erfaringer og råd med en desperat mor som bare ønsker sig lidt søvn og en dreng uden maveonde ...
Jeg ville bruge Nan HA istedet for for andre. især når det bare er supplering.. Hvordan kan det være du supplere?
Og så ville jeg anskaffe mig en af de der varmepuder, min korn i, der kan varmes i microvnen.. Det var guld værd for os, for varme puden giver ro og afslapper musklerne. når han har ondt, så læg ham på maven på din underarm, men hovedet i dit albueled, og hånden imellem benene, så hans mave er ligeomkring dit håndled, og vug ham. håndledet massere maven blidt.
Du kan også hjælpe ham ved at massere hans mave ved at med bløs flad hånd starte ved lysken i venstre siden også køre hånden i en cirkel bevægelse op over maven og den i højre side. det samme an du gøre på ryggen.
Du siger han får dårlig mave af laktulose, det er jo egentlig også lidt meningen tænker jeg. har i prøvet at give en lille bitte dosis? kan ikke huske hvor meget det er man skal give når de er så små. men måske 1-2 ml.
det er bare så hårdt når de har ondt i maven.. 
Og nåhh ja, som en anden nævner er der jo tigerspring oobkring uge 8, det kan også giev udslag.