Den dumme mave !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

simone_jacobsen

LR85 skriver:

Hvis man får dårlig mave af laktulose, bruger man formodentlig for meget.

prøv med 1-2 ml én gang dagligt, og så evt lidt mere eller mindre alt efter hvordan det går.

ellers snak med lægen, for det er rigtig synd at lide med den slags. 

Brugte 1 ml morgen og 1 ml aften så har ikke brugt for meget. Han kan nok bare ikke tåle det? Det væltede i hvertfald ud af ham ved hvert press..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

Noahmor

simone_jacobsen skriver:

Hej Damer

Sagen er den, at min lille dreng vågner om natten pga. hans mave..

Til info kan jeg fortælle, at han er små 8 uger og han bliver suppleret med mme - skiftevis NAN1 og Allomin Syrnet og pt er vi kommet ned på 2 flasker. Vi cykler, presser, strækker osv for, at kunne afhjælpe hård mave, men lige lidt hjælper det

Når men ... Hver nat vågner han og er ked, han taget lystigt imod sutten som han giver en ordenlig tur - han falder hurtigt til ro igen for kort tid efter, at vågne og være ked. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er hans mave. Han aser, masser og presser!
I løbet af dagen døjer han også meget med hans mave. Han for ture hvor han græder fordi den driller - han arbejder ihærdigt på, at komme af med afføring men der skak virkelig meget til før, at det for alvor kommer noget i bleen - de sidste 2 dage har vi derfor stimuleret med en vatpind! Hans mave kan gøre så ondt, at han mens han får bryst kan 'kaste' rundt med hovedet og kroppen - AV!!

Men hvad kan jeg gøre ved dette - er lidt træt af, at han skal.vågne om natten pga maven og ikke pga mad. Jeg tilbyder ham selvfølgelig bryster, men han tager 2 sekunder og sover så igen..
Jeg kan desværre ikke anvende Lactulose da håb får dårlig mave af det!

Del endelig jeres erfaringer og råd med en desperat mor som bare ønsker sig lidt søvn og en dreng uden maveonde ...

Vi tog Noah til en zoneterapeut og det var det bedste for ham. 

Han var kun afsted to eller tre gange og så varede det længe inden han fik bøvl med maven igen.

Anmeld

10. marts 2013

LR85

simone_jacobsen skriver:

Brugte 1 ml morgen og 1 ml aften så har ikke brugt for meget. Han kan nok bare ikke tåle det? Det væltede i hvertfald ud af ham ved hvert press..

Men det er jo kalrt hvis der har siddet en masse og hvis der har været en prop.

reducer til 1 ml én gang dagligt

Anmeld

10. marts 2013

ano14316

simone_jacobsen skriver:

Hej Damer

Sagen er den, at min lille dreng vågner om natten pga. hans mave..

Til info kan jeg fortælle, at han er små 8 uger og han bliver suppleret med mme - skiftevis NAN1 og Allomin Syrnet og pt er vi kommet ned på 2 flasker. Vi cykler, presser, strækker osv for, at kunne afhjælpe hård mave, men lige lidt hjælper det

Når men ... Hver nat vågner han og er ked, han taget lystigt imod sutten som han giver en ordenlig tur - han falder hurtigt til ro igen for kort tid efter, at vågne og være ked. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er hans mave. Han aser, masser og presser!
I løbet af dagen døjer han også meget med hans mave. Han for ture hvor han græder fordi den driller - han arbejder ihærdigt på, at komme af med afføring men der skak virkelig meget til før, at det for alvor kommer noget i bleen - de sidste 2 dage har vi derfor stimuleret med en vatpind! Hans mave kan gøre så ondt, at han mens han får bryst kan 'kaste' rundt med hovedet og kroppen - AV!!

Men hvad kan jeg gøre ved dette - er lidt træt af, at han skal.vågne om natten pga maven og ikke pga mad. Jeg tilbyder ham selvfølgelig bryster, men han tager 2 sekunder og sover så igen..
Jeg kan desværre ikke anvende Lactulose da håb får dårlig mave af det!

Del endelig jeres erfaringer og råd med en desperat mor som bare ønsker sig lidt søvn og en dreng uden maveonde ...

Jeg ville bruge Nan HA istedet for for andre. især når det bare er supplering.. Hvordan kan det være du supplere? 

Og så ville jeg anskaffe mig en af de der varmepuder, min korn i, der kan varmes i microvnen.. Det var guld værd for os, for varme puden giver ro og afslapper musklerne. når han har ondt, så læg ham på maven på din underarm, men hovedet i dit albueled, og hånden imellem benene, så hans mave er ligeomkring dit håndled, og vug ham. håndledet massere maven blidt. 

Du kan også hjælpe ham ved at massere hans mave ved at med bløs flad hånd starte ved lysken i venstre siden også køre hånden i en cirkel bevægelse op over maven og den i højre side. det samme an du gøre på ryggen. 

Du siger han får dårlig mave af laktulose, det er jo egentlig også lidt meningen tænker jeg. har i prøvet at give en lille bitte dosis? kan ikke huske hvor meget det er man skal give når de er så små. men måske 1-2 ml. 

det er bare så hårdt når de har ondt i maven.. 

Og nåhh ja, som en anden nævner er der jo tigerspring oobkring uge 8, det kan også giev udslag. 

Anmeld

10. marts 2013

Enirt

Månsson skriver:

Man fra råder at gi små børn familie the da der kan være svampespore i og det er ultra dumt hvis der er tale om hård mave da det afslapper tarmen og det skal den jo ikke for så kommer det aldrig ud. Og det samme med mylicon det er til luft ikke andet

Undskyld men hvor har du læst det med svampesporer, for kan ikke finde noget om det, når jeg googler og har også tjekke sst.dk

Det var min SP der foreslog det og angav mængde, så går jeg ud fra at det er okay.

Så vidt jeg forsår er det ikke hård mave, men bare at det tog lang tid at komme af med aff. Sådan var det også for min søn, men hans aff. var lind og slet ikke hård. Så for at give hans mave lidt ro så kan kunne få sovet efter at været vågen i flere timer, gav jeg ham 50 lm og så kune han slappe af.

Anmeld

10. marts 2013

simone_jacobsen

Månsson skriver:

Så må i simpelthen prøve movicol for det går ikke over af sig selv også skal i trappe over på en slags mme. Har i overvejet zoneterapi eller sådan noget

Det er sundhedsplejesken der har anbefalet, at vi benytter de 2 to produkter - man mon skifte mellem dem som man vil, man må bare ikke blande dem sammen.

Anmeld

10. marts 2013

simone_jacobsen

FruK skriver:

Grunden til at det er ved 4-5 tiden er, at det er der tarmen arbejder. 

Min pige gør nøjagtig det samme, dog kun fra kl 5 om natten, og det er også kun der, det er nødvendigt at hjælpe hende af med det. Vi he brugt Mylicondråber, været til zoneterapi og kiropraktor, og bruger nu Biogaiadråber. Intet af det har haft synlig effekt på presseriet. Hun er dog sluppet af med mavekneb.

Vi er gået helt udenom afførende midler, da hendes afføring ikke er hård, til trods for presseriet. Og jeg mener at de er til forstoppelse/hård mave.

Ifølge min sundhedsplejerske sker der ikke noget ved at prøve alle de der ting. Men problemerne skyldes at tarmen er umoden, og det går over med tiden.

I nat har min sovet fantastisk, men det passer også meget godt med tigerspringet - hun er 9,5 uge.

Vidunderlige Uger fås som app til telefonen - hvor springene er beskrevet kort og der er en grafisk oversigt over, hvornår de ligger. 

App'en er hentet og han er jo angiveligt, det eller værste sted i springet

Min dreng har bestemt heller ikke hård mave, når vi hjælper han af med det, vælter det ud med tynd afføring! Han har masser af luft tilgengæld.

Anmeld

10. marts 2013

simone_jacobsen

LR85 skriver:

Men det er jo kalrt hvis der har siddet en masse og hvis der har været en prop.

reducer til 1 ml én gang dagligt

Sådan var det i en uge. Og min sundhedsplejeske informerede mig om, at jeg ikke må bruge det når han har dårlig mave.

Anmeld

10. marts 2013

modesty

App'en er hentet og han er jo angiveligt, det eller værste sted i springet

Min dreng har bestemt heller ikke hård mave, når vi hjælper han af med det, vælter det ud med tynd afføring! Han har masser af luft tilgengæld.

Forstoppelse resulterer ofte i diarrélignende afføring fordi der sidder en hård prop og blokerer, og alt dét der sidder bag proppen bliver helt tyndt.

Jeg tror ikke at det her har noget med tigerspring at gøre..

Anmeld

10. marts 2013

MariaMami

Der er en anden der allerede har spurgt hvordan det kan være du supplerer.... Kan læse du pt er nede på 2 flasker. Hvis du har været istand til at komme ned på 2 flasker fra ?? .... så er du også istand til at komme ned på 0 flasker og så tror jeg ærlig talt at du så endelig vil kunne komme til at være foruden brug og bøvl med afføringsmidler og bøvl med hans mave  

Indtil da Udo's Choice har mælkesyrebakterier til spædbørn som man kan købe online...det har jeg selv bestilt og giv blot 1/2 dosis af hvad der er anbefalet til 6mdr babyer....mælkesyrebakterier er altafgørende for orden i maven og ordentlig 'flow' og fordøjelse...og så styrker de jo immunforsvaret!

Rigtig god bedring!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.