Hvad tæller mest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2013

Lise

Når i har sagt ja tak til bryllupsinvitationen, er det naturligvis den fest i deltager i. Eller i hvert fald du gør. Jeg kan sætte mig ind i at din kæreste hellere vil være sammen med sine venner, men man kan da ikke sige ja tak til en fest, men så senere sige: aarrhj, vi kommer ikke alligevel, for der var lige noget andet der var sjovere...

Er du gal jeg ville blive skuffet hvis det var mit bryllup og min veninde, der trak tilbage pga en eller anden fest

De har jo givet jer datoen og den mundtlige invitation i rigtig god tid fordi de virkelig gerne vil have jer med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres tilbagemeldninger! Jeg kan se at der er flest af dem der har skrevet, der synes at vi skal dele os op, og gå til hver sin fest.

Jeg synes stadig det er rigtig svært, hvad vi skal sige til brubeparret om hvorfor det kun er mig der kommer til bryllupsfesten, og ikke os begge to, når vi nu begge to har sagt ja, for mange måneder siden.

Anmeld

11. marts 2013

Brams

Sidste efterår fik vi en bryllupsinvitation af nogle gode venner, som vi desværre ser alt for lidt. (læs: mine venner, min kæreste godt kan lide, men som ikke siger ham så meget). Vi sagde straks ja tak til invitation og sagde at vi gerne ville komme. De fortalte at de var meget usikre på gæstelisten, spurgte lidt til hvordan vi havde valgt til vores bryllup, men de sagde også at vi helt sikkert blev inviteret.

Efter mange måneder får min kæreste(og mig) så en invitation, til en stor fest hos en af kærestens aller nærmeste venner (de er flok drenge der har holdt sammen i tykt og tyndt i mange år). Desværre ligger denne fest samme dag som brylluppet.

Der er ingen tvivl om hvad min mand helst vil. Det er festen med vennerne, hvor min kæreste bl.a. skal spille og de andre er afhængige af at han kommer.

Jeg synes at når vi har sagt ja til brylluppet, så kan vi ikke 'rende fra det igen'. Selvom vi først har fået den skriftelige invitation til brylluppet efter, vi fik invitationen til den anden fest via mailen.

Vi er meget uenige, og det er svært at se hvad der principielt er det mest rigtige, fordi vi begge har meget stærke følelser for at gøre hvert vores.

Så hvad tæller mest: At få en mundtlig invitation til et bryllup, som man mundtlig siger ja til? Eller at få en skriftlig invitation via mail til 'en god fest' og hvor min kæreste skal spille, så de er afhængige af han kommer.

Jeg er ikke til at vi går til hver vores fest! Vi er inviteret som par, og jeg vil gerne afsted som par. (og iøvrigt synes jeg det er mærkeligt at melde afbud for sin kæreste, fordi han/hun hellere vil til en anden fest samme dag.) Derfor er det ikke en svar mulighed at vi deler os.

Der er slet ingen tvivl - I har sagt ja tak til at komme til brylluppet så det gør i selvfølgelig!

At I så synes at I bagefter får et bedre tilbud, det betyder ikke noget, et ord er et ord efter min mening.

De kan vel heller ikke være afhængige af at din kæreste kommer og spiller, for så ville de vel have hørt ham om datoen først inden de besluttede sig for noget

Og jeg synes bestemt ikke I skal gå hver for sig, I er begge inviteret og har sagt ja tak til bryllup.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.