Ang. børn med til bryllup? Råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

Malene76

Vi skal holde bryllup til sommer, og i den forbindelse har vi snakket om, at der ikke skal være børn med, eller dvs. nogen børn....

Hvis omgangskredsen tager alle deres børn med, bliver vi 16 børn i alt + 50 voksne..

Men vi har jo selv et barn på 3 år, som vi ingen mulighed har for at få passet den dag, og vil vi heller ikke, da han selvfølgelig skal være en del af festen... eller??
hvis vi skriver børnefri fest - gælder det så også vores egen, eller har folk forståelse for at vi har vores med?

og så er der det at der er nogle nybagte mødre iblandt til den tid.. og jeg vil selvfølgelig ikke bede dem om at lade de små blive hjemme.. det føler jeg er lidt noget andet...
Men kunne godt forestille mig, det kunne blive lidt kaotisk med 16 børn under 5 år... til et bryllup...

hvad gør jeg lige??

Hejsa...

Vi blev gift i 2010 og havde meldt ud af det var en fest uden børn. Vi ønskede en fest hvor vores gæster var tilstede og hyggede sig og festede sammen med os. Det kan man simpelthen ikke med børn. Vi var lidt nervøse over hvad vores omgangskreds ville sige, men det blev modtaget så positivt. Faktisk var der flere der havde været til bryllup med børn tidligere, som sagde at de der var gået glip af så meget fordi de skulle løbe efter deres børn og at folk omkring bordet stort set ikke sad ned samtidig da børnene ikke lige havde koordineret det når de havde brug for hjælp. Vi havde den dejligste aften med festglade mennesker som satte pris på en sjov aften uden brøn. Det eneste barn der var med var en lille ny pige på godt en måned og hende mærkede vi slet ikke noget til.

Rigtig god fest og gør som I ønsker det, det er jo jeres fest og jer der betaler gildet. Vi ahr nu en søn på 14 måneder og han var ikke inviteret med til min bror bryllup i sommers. Det passede mig glimrende, men er ikke tilstede når man har et barn med. Bliver vi i fremtiden inviteret til bryllup skal bassen heller ikke med. Det er ikke en fest for børn og det er der intet ondt i.

KH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

3rollinger

Vi havde valgt at invitere boern med til vores bryllup, netop fordi at vores egne unger paa dengang 1 og 3 ogsaa var med. Ja, og fordi vi havde en del udenlandske gaester som tog boern med og af gode grunde ikke havde pasningsmuligheder. Saa der var boern mellem nyfoedt og 10 aar, tror jeg.

Og det fik rigtig fint. Jeg havde sat en kaempe hoppeborg op, saa der var boernene en del af tiden og ellers loeb de rundt og legede. Og de fik hver deres slikkeposeSom brud tog jeg mig ikke meget af dem.

Man kunne evt hyre en pige til at tage sig af de nemmeste behov, som at holde lidt oeje med dem, give dem en sodavand, lidt slik og den slags. 

Jeg synes ikke du noedvendigvis skal invitere andre boern med fordi dit eget barn kommer, men han synes nok ogsaa det er lidt sjovere hvis han har nogen at lege med. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.