Ang. børn med til bryllup? Råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

Anonym trådstarter

Bertemor skriver:

Vores børn bar med i kirken. Efter kirken blev de kørt hjem til os hvor der var en pædagog fra deres vuggestue som skulle passe dem.

Der var kun 1 barn med til festen og det var en baby der stadig blev ammet. det fungerede super fint for os..

Hvordan får man offentlige ansatte til at passe ens børn uden for åbningstid???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Vores søn, var som det eneste barn med til vores bryllup, og havde sat grænsen, til børn som ikke var konfirmeret. Havde vi kendt nogle med spædbørn, havde vi nok sagt ammebørn, som ikke kan blive passet og er så små, måtte komme med, men skal jo være op til jer st beslutte

Vores dreng sov i barnevognen om aftenen, synes det er helt ok at sige brylluppet er børnefrit, på nær ens egne børn, som kan være svære at passe

Tak for det, havde også regnet med at tage hans weekend seng med, og så kunne han hygge sig så længe han kunne holde til....

Anmeld

8. marts 2013

LR85

Anonym skriver:

Vi holder ikke reception, kirken starter kl. 15.30, og festen starter kl. 18.30

Han vil få lov at hygge sig så længe han kan, og så håber jeg på der er et rum han kan sove i...

Har desværre ingen der kan passe ham..

Jeg er ked af at sige det, men synes det er uholdbart. 

Dit barn vil kunne mærke der sker noget, måske blive hysterisk eller hvordan det nu reagere når man gerne vil være oppe men er dødtræt. 

Med mit barn ville jeg i hvert fald risikere at bruge en time på at putte og dernæst skulle derind hele tiden hvus han vågner, eller er utryk eller ikke kan sove pga larmen. 

Jeg ville gøre ALT for at få ham passet. 

Anmeld

8. marts 2013

LR85

Anonym skriver:

Vi skal holde bryllup til sommer, og i den forbindelse har vi snakket om, at der ikke skal være børn med, eller dvs. nogen børn....

Hvis omgangskredsen tager alle deres børn med, bliver vi 16 børn i alt + 50 voksne..

Men vi har jo selv et barn på 3 år, som vi ingen mulighed har for at få passet den dag, og vil vi heller ikke, da han selvfølgelig skal være en del af festen... eller??
hvis vi skriver børnefri fest - gælder det så også vores egen, eller har folk forståelse for at vi har vores med?

og så er der det at der er nogle nybagte mødre iblandt til den tid.. og jeg vil selvfølgelig ikke bede dem om at lade de små blive hjemme.. det føler jeg er lidt noget andet...
Men kunne godt forestille mig, det kunne blive lidt kaotisk med 16 børn under 5 år... til et bryllup...

hvad gør jeg lige??

Har dit barn ikke en dagplejemor eller en vuggestuepersonale som du kan spørge?

det vil jo bare være en tjeneste du spørg om. 

Anmeld

8. marts 2013

Morgensol

Anonym skriver:

Hvordan får man offentlige ansatte til at passe ens børn uden for åbningstid???

Man spørger dem som privatperson.. vi har et virkelig godt forhold til pædagogerne på pigernes stue, så jeg spurgte bare en dag.. Og det ville pædagogen gerne..

Anmeld

8. marts 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Vi skal holde bryllup til sommer, og i den forbindelse har vi snakket om, at der ikke skal være børn med, eller dvs. nogen børn....

Hvis omgangskredsen tager alle deres børn med, bliver vi 16 børn i alt + 50 voksne..

Men vi har jo selv et barn på 3 år, som vi ingen mulighed har for at få passet den dag, og vil vi heller ikke, da han selvfølgelig skal være en del af festen... eller??
hvis vi skriver børnefri fest - gælder det så også vores egen, eller har folk forståelse for at vi har vores med?

og så er der det at der er nogle nybagte mødre iblandt til den tid.. og jeg vil selvfølgelig ikke bede dem om at lade de små blive hjemme.. det føler jeg er lidt noget andet...
Men kunne godt forestille mig, det kunne blive lidt kaotisk med 16 børn under 5 år... til et bryllup...

hvad gør jeg lige??

Jeg synes at enten skal alle børn med eller også skal ingen inklusiv jeres egen. Vi skal også giftes til sommer og har valgt der ikke skal børn med til festen. Heller ikke vores egen. Men de er mere end velkomne i kirken. 

Som forældre synes jeg også det er rart at have en dag hbor der ikke er nogen der skal tage sig af sine børn.

Anmeld

8. marts 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi var til bryllup hos nogen gode venner uden børn. De havde selv deres datter med på 3 år. Det synes jeg var helt fint.

Anmeld

8. marts 2013

Kløver

Anonym skriver:

Tak for det, havde også regnet med at tage hans weekend seng med, og så kunne han hygge sig så længe han kunne holde til....

Vi ville ikke have undværet at have vores søn med, og skulle vi gøre det om kom børnene med

Anmeld

8. marts 2013

Ciss

Evn kan du arrangere en "børnefest" lidt parallelt - men det kræver lidt, at de aktuelle børn kender hinanden og trives sammen osv.

Jeg kender en, som gjorde det (det var før jeg selv fik børn). Jeg tror, det var en en nabo og en stor pige, de plejede at bruge som babysitter uanset, som kom hjem til dem og lavede "fest" for børnene, mens de voksne var afsted til bryllupsfest i et forsamlingshus. Børnene fik fint dækket middagsbord, men maden var vel lasagne el lign og en masse is til dessert, lidt som en børnefødselsdag. og så overnattede nogle af børnene der også.

Siden alle forældrerne skulle i den samme fest, havde de jo alle sammen det samme problem, og så lavede de sig en fælles løsning. Jeg synes egentlig, at det var lidt fikst, men som sagt, så kræver det nok, at børnene kender hinanden lidt og kan trives sammen.

Anmeld

8. marts 2013

Moma

For jeres egen skyld, ville jeg synes, at hvis det overhovedet kunne lade sig gøre, så ville jeg få jeres barn passet efter kirken. Men jeg ser ikke noget problem i, at jeres eget barn er med til festen og ingen andres børn. Undtaget er selvfølgelig de børn, der bliver ammet. Det har alle forståelse for, at de skal med.

Hvis I ikke har mulighed for at få jeres barn passet, så kunne det måske være bedre for jeres eget barn, at der var andre børn med til festen, for så har det nogle legekammerater?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.