Hvorfor bor du som du gør og hvor du gør??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2009

Cris

Vi lejer en 75km2 lejlighed midt i Vesterbro til ca 3000. Den var billigt dengang vi flyttede ind og den er stadig billig i dag. Lejligheden er noget gammelt men rart og med en super baggården. Dengang var vi yngre  og der var ikke brug for så meget mere end det. Vi var bare super-heldige at det lykkedes at finde en billig sted at bo i Kph midt i byen. I løbet af kort tid blev jeg forelsket i Vesterbro, der er så mange muligheder, jeg cyklede alle stedder, forbindelser til andre kvarter i Kbh er gode og det tager kun 15min at gå til hovedbanegården hvis vi ikke kunne cykle og gad hellere ikke at vente på bussen. Butikker, supermarkeder, cafeer, parker, kultur... ja, jeg ville ikke flytte fra vores gammel lejlighed. Så blev min mand udstationeret, så kom 1. barn, så blev min mand udstationeret igen, snart kommer der 2. barn... Der er gået noget tid og nu er det måske tid til at finde noget andet, noget som vi kan bedre indrette mht børn og hvor vi kan selv lave nogle ting (vi har ikke gjord så meget selv i lejligheden for veligholdelses konto dækker kun maling, og der er allerede over 30000kr, men hvor meget kan du virkeligt male med 30000kr! Det er syndt, synes jeg  Hvis vi havde fået lov til at bruge pengene til andre ting, ville vi har gjord mange ting og lejligheden ville have været meget bedre)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

Henriette72

Da jeg lærte min mand at kende, boede jeg i andelslejlighed i Høje Tåstrup og han i en på Østerbro. Vi valgte at flytte sammen i hans lille (58 m2) og sælge min (90 m2) da det var det bedste økonomiske på længere sigt. Vi fandt ud af at vi ikk  ville lade vores kommende børn vokse op på indre Østerbro, så vi byggede hus i Kalundborg (hvor jeg oprindeligt kommer fra) og der  bor vi nu. Vi bor et par km uden for centrum i et dejligt landligt område, med køer og heste på grunden der grænser op til og Selma elsker det og den smukkeste udsigt over Sejrøbugten fra vores have.

Vi har 2 børneværelser, 2 badeværelser, bryggers, køkken/alrum, stue, kontor og soveværelse.

Anmeld

23. juni 2009

Muffinmus

Jamen vi bor i hus, eget hus. Fordi jeg synes børn skal vokse op med have og det hele. Og fordi jeg synes det at leje er spild af penge og ikke kan betale sig!!!! Vi betaler 17.000 hver 3 mdr + 1200 pr mdr i forbrug ca. Det svarer til en mdrs leje i en lejlig´hed på 5500 + forbrug... Men der får man bare ikke en skid for sine moneter og derfor synes jeg det er spild. For enlige eller folk der flyyer alt for tit er leje vist bedre
Vi bor i Jylland fordi man bare får mere for pengene og derfor bor bedre
Bor i en lille by fordi jeg synes mine børn skal vokse op på landet i stedet for  storbyen os.
Bor i et hus på 166 kvm, udbygninger til på 306 kvm,, med værksted og stor hal til bilerne(står 4 stk lige nu), motorcyklen osv.Grund på 1000 kvm ca.

Anmeld

23. juni 2009

oo

Vi lejer et hus midt ude i skoven af Holsteenshus Gods og det gør vi fordi vi ikke tror på den private ejendomsret.

Vi kom fra hjertet af Nørrebro og flyttede ud midt i skoven, og selvom det er en kæmpe omvæltning, så elsker vi at være alene herude og kunne rende med røven bar i haven hvis det er det vi har lyst til! (uden tilskuere, vel at mærke!!)

Anmeld

23. juni 2009

LineD

Jamen her bor vi til leje med forkøbsret,
I en stor flot villa (ca. 180 kvm + garage 80 kvm) lige ved vesterhavet, vi har 2 værelser, 1 soveværelse, stor stue, stort badeværelse og et kæmpe køkken med spiseplads.
Samt en 800+ kvm have til hundene.

Det er meget billigere for os at bo til leje, men da vi virkelig blev forelskede i huset fik vi indskrevet forkøbsret i kontrakten, så vi havde mulighed for at spare op til at købe det

Som økonomien er nu, med jeg er gravid og læser videre og Morten arbejder, så er det super tiltrækkende at vi må leje til vi vil eje

Så sådan forholder det sig her hos os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.