Hvorfor bor du som du gør og hvor du gør??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2009

Miamaja

I begyndelsen ville jeg ikke nodvendigvis flytte permanent til USA, for det var saa langt vaek for mig, men pg.a det arbejde min gemal har, saa har  han ikke mulighed for at praktisere i danmark, saa derfor bor vi fast i CA- Nu kan jeg slet ikke forestille mig at bo i lille danmark. efter 1 maaned ferie vil jeg hjem!!

Vi er lige flyttet i vores helt nye drommehus i nord CA. og jeg eeelsker mit hus. det er dyrere end det andet hus vi boede i, men meget storre. egentlig dobbelt saa stort. jeg er lige saa lykkelig som jeg var for, men rent materielt er det behageligere.
jeg tror naeppe man kan maale lykken paa hvor godt man bor- det ville da vaere dumt at tro

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg bor til leje... da jeg er alene og på SU og derfor ikke har råd til at købe.
Vi har 100 m2 og en 4-værelses. Vi bor i rækkehus, da jeg synes det er dejligt at have en lille have, og at børnene kan gå ud og tage cykel eller scooter og køre rundt herude mens jeg kigger til dem indimellem... er meget mere besværligt hvis vi boede i en lejlighed på 2.sal. Vi bor i Aalborg da det er her børnenes far bor. Bor ca 3 km fra centrum, så der er stille og roligt herude, men alligevel nemt at komme ind til centrum. Perfekt, synes jeg

Anmeld

22. juni 2009

Christinahr

Jeg bor midt i storbyen fordi jeg elsker at have alt tæt på mig. Jeg elsker jeg ikke skal hente min pizza, men den kommer til døren, jeg elsker zoo er tæt på, cafeer, bio, legepladser, svømmehaller...ja alt. Jeg bor til leje af økonomiske årsager - bor alt for småt, men leder efter noget større.

Jeg er selv opvokset på landet og har faktisk også nydt det.

Jeg er kommet i total bopælskrise - så skøn tråd - om hvorvidt jeg vil lade mine børn vokse op i byen. Der forsvinder lidt af den intimitet der er i en midre by. Altså jeg vil ikke vide hvem alle legekammerater er eller have så stort et indblik i mit barns liv - det er min opfattelse.

Skal jeg finde en ny lejlighed i byen eller søge længere ud og finde noget billigere og større med have

Anmeld

22. juni 2009

Lise

Jeg bor i et hus i HVidovre - ret tæt på vandet og Valbyparken. Jeg er fra Aalborg, men flyttede til København for syv år siden. Mødte min kæreste, og jeg flyttede ind i hans 2V'er på 72 kvm i Valby. Blev gravid, og foreslog en dag at vi kunne sætte lejligheden til salg, og så se hvad der skete. Tre uger efter var den solgt, og vi måtte finde noget andet.
Da det bestemt ikke er billigt at købe hus i Hovedstaden, kunne det blive til et lille hus på ca 100 kvm. Vi så mange grimme gamle huse i ærgerlige områder, og valgte til sidst det, vi syntes lå bedst - og så købte vi det. Det er absolut et dejligt område, og det er stadig i cykelafstand til Kbh. Vi kiggede også på huse lidt længere udenfor Kbh (vi kom vist ikke længere end til Skovlunde), men var enige om at det var aaaaaaaalt for langt væk fra byen. Så vi valgte byen, og dermed et lille hus.
Nu kunne jeg godt tænke mig at flytte "hjem" til Aalborg, hvor min familie bor, og hvor vi kunne "veksle" vores hus til et noget større/bedre til samme penge. Men min kæreste er herfra, hans familie og venner er her.... og så er vi jo glade for Kbh.........

Anmeld

22. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fordi det er alt jeg har ønsket mig og fordi det ligger perfekt. MIn helt egen rodebunke i verdens navle og om 10-20 år, ligner det sikkert også et drømmeslot

Anmeld

22. juni 2009

Astrid P

Bor pt. til leje i et lille utæt og vinterkoldt hus på landet lidt uden for Århus, men rykker om 14 dage til Fyn i et hus med dobbelt så meget plads og 5 (FEM!!!) værelser + 2 stuer...

Det vi flytter i er tjenestebolig som ligger lige op til den efterskole som jeg har fået job på, så det er lidt af en drømmesituation. Jeg er helt nyuddannet, så vi har ikke rigtig råd til at købe bolig lige nu. På denne måde har vi mulighed for at få sparet lidt sammen de første par år, og så må vi se hvad der sker...

Anmeld

22. juni 2009

JJ74

Jeg bor i et kollektiv i Århus C. En kæmpe stor lækker villa med den skønneste have.
Vi bor 8 voksne mennesker, 4 af hvert køn. Har fælles madlavning og fælles indkøb. Det er skønt og jeg elsker det hver eneste dag!
Alle i kollektivet glæder sig iøvrigt meget til den lille baby kommer til verden... når jeg nu skal være alene med barnet, er det en drøm at bo med en flok fantastiske mennesker ved sin side.

Anmeld

22. juni 2009

Pia.

Jamen jeg ejer et STORT hus, men bor der ikke jeg bor til leje i Køge på 110 km2 . Jeg bor der fordi jeg tog valget om at komme tæt på min familie grundet min situation og fordi børnenes far ønskede at flytte her op hvor han også har sin familie og arbejde, havde ellers i tankerne at blive der nede netop fordi at så skulle jeg ikke hive dem væk fra alt så som skole, inst og venner... men det er nu det valg jeg har taget og så håber jeg på det bedste - ind til nu går det fint.....

Så nu bor vi i Køge 200 m fra deres far !!!!

Knus Pia.

Anmeld

23. juni 2009

Tina2

Eva skriver:

Nu det ikke er vigtigt for barnet om man bor i det ene eller det andet, så kunne jeg godt tænke mig at høre hvorfor du bor som du gør...leje-eje....hus-lejlighed...by-land...stort-småt....dyrt-billigt...osv osv..

Selv bor jeg til leje, for det kan bedst betale sig når jeg er alene...jeg bor i hus, for det var eneste mulighed da jeg blev alene...jeg bor stort i forhold til jeg er alene, men småt når man ser i forhold til mange andre...jeg bor dyrt, tror jeg, men billigt da jeg jo bor tæt på alt jeg skal bruge...jeg bor i en lille sørgelig by, fordi jeg ikke ville tage børnene væk fra far, venner, skole osv..

Hvad med Jer...hvorfor er I der hvor I er?

Knus Eva..

Vi bor i hus i en mindre by 18 km fra Aalborg..... Her er stor skole, gode indkøbsmuligheder, 4 børnehaver og div butikker:-)

Vi boede i lejlighed i Aalborg før, men jeg har lige siden jeg flyttede hjemmefra haft det sådan at lejlighed var midlertidigt...
Jeg kommer fra en villa da jeg boede hjemme og har aldrig følt mig 100% tilpas i lejlighed. Var ok, da jeg ingen børn havde, men savnede stadig at bo i hus.....

Vi købte et 70'er hus der skulle laves en del ved, og vi er i fuld gang med at bygge til- og om.... Det blir super godt:-)

Da vi startede med at kigge på hus havde vi nok 6-7 byer, men tilsidst var vi nede på en, og det var den her:-)
Og det er nord for fjorden så en hel del billigere end syd for fjorden + vi ville begge gerne nord for fjorden.... Her er SÅ skøn natur......

Jeg EEEEELSKER at bo her!!!!!!!!!!! :-) Er simpelthen så glad for vi valgte dette hus og denne by.....
Her bor omkring 4500-5000 mennesker og LANGT de fleste er børnefamilier, og vi har fået en masse nye venner her gennem børnehave osv:-)
Her er mange arrangementer, folk er skide gode til at støtte op omkring det:-)

Så jeg elsker min by og mit hus:-)

Anmeld

23. juni 2009

Bom

Nu det ikke er vigtigt for barnet om man bor i det ene eller det andet, så kunne jeg godt tænke mig at høre hvorfor du bor som du gør...leje-eje....hus-lejlighed...by-land...stort-småt....dyrt-billigt...osv osv..

Selv bor jeg til leje, for det kan bedst betale sig når jeg er alene...jeg bor i hus, for det var eneste mulighed da jeg blev alene...jeg bor stort i forhold til jeg er alene, men småt når man ser i forhold til mange andre...jeg bor dyrt, tror jeg, men billigt da jeg jo bor tæt på alt jeg skal bruge...jeg bor i en lille sørgelig by, fordi jeg ikke ville tage børnene væk fra far, venner, skole osv..

Hvad med Jer...hvorfor er I der hvor I er?

Knus Eva..

Jeg bor sammen med min kæreste på en lille land ejendom (købt) i sønderjylland...
Vi startede med at flytte sammen i en leje lejlighed, men der kunne vi ikke rigtig finde os til rette, da vi begge er født og opvokset på landet.
Så i feb -08 købte vi vores drømme ejendom.. Vi havde mange krav til ejendommen, så det tog lidt tid at finde den, og det var vente tiden vær..
Vi har nu et hus på 100 km med bryggers, køkken, stue, badeværelse, soveværelse, gang og to værelser... Stort værksted (til min kæreste's firma)(han er mekaniker), stald og endnu en staldbygning til alle mine dyr + 1 hk jord til... (Hele stuehuset er ny renoveret i -07)
Vi bor 1 km fra mine forældre, 3 km fra hans forældre og 5 km til en lille by med skole, børnehave, fritidsaktiviteter og købmand...

Så hvad kan man ønske sig mere.. Vil ALDRIG flytte...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.