Hvorfor bor du som du gør og hvor du gør??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.324 visninger
25 svar
0 synes godt om
22. juni 2009

Honningblomst

Nu det ikke er vigtigt for barnet om man bor i det ene eller det andet, så kunne jeg godt tænke mig at høre hvorfor du bor som du gør...leje-eje....hus-lejlighed...by-land...stort-småt....dyrt-billigt...osv osv..

Selv bor jeg til leje, for det kan bedst betale sig når jeg er alene...jeg bor i hus, for det var eneste mulighed da jeg blev alene...jeg bor stort i forhold til jeg er alene, men småt når man ser i forhold til mange andre...jeg bor dyrt, tror jeg, men billigt da jeg jo bor tæt på alt jeg skal bruge...jeg bor i en lille sørgelig by, fordi jeg ikke ville tage børnene væk fra far, venner, skole osv..

Hvad med Jer...hvorfor er I der hvor I er?

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

Diana...

Hmm ja nu bor jeg jo både til leje og ejer men jeg lejer jo kun for at få renoveret vores hus.

Vi ejer et hus i lille Engesvang det er et meget billigt hus det stiger jo så lidt nu her når vi låner til al den renovering som vi igang med men stadig meget billigt, vi ejer fordi så det VORES og vi betaler til os selv hvis man kan sige det sådan   Vi har valgt at bo i hus pga mig og mine dyr. Jeg har selv boet i hus hele min barndom og i lejlighed fra jeg var 18 til 25 og jeg egner mig bare bedst til hus og have. 

Vi bor på landet i en lille by ikke mit valg der boet min mand, jeg brød mig ikke om det i starten men nu synes jeg sgu det er okey især når jeg får kørekort 

Anmeld

22. juni 2009

TbCp

Vi bor i eget hus i Odense C.

Vores første hus var i en lille by godt 20 km fra Odense. Jeg var dagplejer her og lærte mange mennesker at kende, men min mand faldt aldrig rigtig til.
Derfor kiggede vi på hus i Odense.
Vi fandt drømmehuset og slog til.

Vi bor et par kilometer fra centrum i et dejligt område der nærmest er en lille by i byen. Her er alt hvad vi behøver så vi behøver ikke tage ind til centrum for at handle. Samtidig er det skønt at vi har mulighed for at tage ind til gågaden på ingen tid hvis vi har lyst.
Det hele er i gåafstand.

Jeg er fra Odense og er virkelig bymenneske. Min mand er fra en større landsby, men føler sig bedst tilpas i Odense.

Tror aldrig vi flytter fra Odense

Anmeld

22. juni 2009

A.

ja men vi bor i en 3 værelses lejlighed da det er det jeg har råd til lige nu...vi skal flytte til en rækkehus men det er lang vente tid til sådan en..

Anmeld

22. juni 2009

CamBrems

Hey.

Jeg er jo egentlig fra sjælland, men bor nu i jylland, sammen med mand og barn.

Da vi blev gift i 2005 flyttede vi sammen i en lille 40 kvm lejlighed i Hillerød.
Men da min mand er jyde, havde han lidt svært ved at falde til derovre, så efter knap 6 mdr. flyttede vi til jylland (Brande) i noget lejet rækkehus på 56 kvm.

Efter 9 mdr. købte vi hus til 615.000 i en lille by 5 km uden for Brande.
Vi havde kigget på et par stykker, til omkring samme pris, og lidt mere, men de skulle alle ha nyt køkken og bad, eller total renoveres.

Så ringede mægleren og sagde at han fik dette hus til salg inden længe, om vi ville se det.

Vi kom så ud til et hus, hvor der var nyt køkken og toilet, og det eneste vi sådan selv skulle gøre var at male og sætte nye døre og karme i.

Så vi slog til  

Så vi bor idag i et hus på 98 kvm. med
-soveværelse
-børneværelse
-gæsteværelse
-køkken
-entre
-toilet
-stue
og kontor.
Derudover er der overdækket terrasse, fyrrum og garage + karport

Vi er bare så glade for huset, og så er byen her en lille stille flække, ude på landet

- Camilla

Anmeld

22. juni 2009

haps

Eva skriver:

Nu det ikke er vigtigt for barnet om man bor i det ene eller det andet, så kunne jeg godt tænke mig at høre hvorfor du bor som du gør...leje-eje....hus-lejlighed...by-land...stort-småt....dyrt-billigt...osv osv..

Selv bor jeg til leje, for det kan bedst betale sig når jeg er alene...jeg bor i hus, for det var eneste mulighed da jeg blev alene...jeg bor stort i forhold til jeg er alene, men småt når man ser i forhold til mange andre...jeg bor dyrt, tror jeg, men billigt da jeg jo bor tæt på alt jeg skal bruge...jeg bor i en lille sørgelig by, fordi jeg ikke ville tage børnene væk fra far, venner, skole osv..

Hvad med Jer...hvorfor er I der hvor I er?

Knus Eva..

Vi er flyttet fra Århus midtby (lejl) til rækkehus udenfor Århus c for at få lidt mere plads for pengene.. Bor til leje fordi vi har lidt fremtidsusikkerhed ift. videre uddannelses forløb - min kæreste skal i turnus lige om lidt.. Har valgt mellemløsningen der hedder tæt på institutioner/skole og fritidsaktiviteter, men stadig med lidt mere lys og luft og grønne områder.. Tror hvor afslappet man er, er det der har mest indflydelse på børnene og der er bare mindre stress for vores vedkommende her

Helene 21+2

Anmeld

22. juni 2009

Betina88

Vi bor i en ejerlejlighed , men vi betaler i leje ..

Den er ikk' stor , men vi er blevet skrevet op i en rækkelejlighed , hvor der er flere værelser .. 3 til 4 værelser .. Så jeg håber vi snart ka' flytte derud om 1½ år ca .. For vi bor i et 1½ værelse lejlighed ..

Så vi glæder os til at ku' flytte , hvor vi har bedre plads og det er bedre for vores søn at vokse op ved naturen ..

Anmeld

22. juni 2009

Guldet

Vi købte hus sidste sommer..
Men før boede vi en lej. på 87 kvm. og den var som fint nok.. Men vi er bare mere hus og have typen.. også har vi en kat, og vi synes det ville være synd for den at den ikke kunne komme ud.. ! Nu render den lystig rundt udenfor.. og hygger sig!

Anmeld

22. juni 2009

sarahb

90 kvm 4 vær ejerlejlighed, ejer så vi ikke smider penge ud af vinduet og så kunne vi selv bestemme alt da vi total renoverede den. og jo dyrt fordi det er i kbh.

Anmeld

22. juni 2009

Leneur

Jeg skal til at bo en 76 kvm 3-værelset stor leje lejlighed som passer fint i størrelse til mig og min endnu ufødte datter. Der bliver plads til at boltre sig på. Værelserne og stuen er rimeligt store. Et lille badeværelse dog med badekar og lille køkken dog 1 år gammelt og alt i hårde hvidevarer. Beliggenheden er fin. Ned ad trappen 1oo m over til legeplads, 200 m ned til en stor græsmark og endnu en legeplads. 10 min på gåben ud i skoven 15 min ned i byen 5 min m bus. Skal bare lige over vejen til en rema 1000. Jeg har valgt leje, da jeg ikke har ret meget at gøre med og synes det er dejligt bare at kunne ringe til viceværten hvis noget går i stykker og det så bliver udskiftet uden beregning. Jeg bor i min fødeby og har det meste af min familie her, så da jeg blev alene vidste jeg at her  skulle jeg stadig være.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.