Èr ked af det over Dp'en :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

annec

Mor1012 skriver:

det kan jeg godt forstå, det er rigtig flot du har taget den beslutning og vi er helt sikkert mange som støtter den

Tak! Er jeg glad for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

Silas&Mille

annec skriver:

Ringer også til dem om lidt, og spørger hvor lang tid jeg kan regne med der er en ny plads.
I dag da jeg afleverede ham, skreg han også inde fra stuen af, dp moren stod bare og blev ved med at snakke. Så sagde jeg, hvad der nu sker der inde. Så gik hun derind og sagde pigens navn, og den legede Sebastian med... (Min dreng) og han blev ved med at græde og gik ud til mig og havde fået et ret stort kradsmærke ved øjet og op mod panden..

Det er simpelthen ikke godt nok at hun bare siger sådan til barnet.

Det er første mulighed, men når det tydeligvis ikke hjælper så må hun jo gøre noget mere/andet.

I min drengs DP kommer de i timeout i en højstol eller gulvet, ude i køkkenet, hvis de ikke hører efter. 
Det lyder måske lidt hårdt, men det hjælper faktisk.
En af de 'store' drenge var en del efter Silas da han startede, men da han efter 14 dage stadig ikke forstod at Silas også havde lov til at være der og lege med tingene kom han i timeout 10 minutter ad gangen. Det tog ca 3 måneder på den måde, men så har der heller ikke været noget siden.

Silas er også kommet hjem med et par blå mærker eller et kradse mærke en gang imellem, men jeg VED og har set hvordan vores DP gør når der er noget mellem ungerne og hun er bare SÅ god til det. Men mange af de blå mærker er nu også selvforskyldt, han er jo en dreng

Anmeld

8. marts 2013

annec

Silas&Mille skriver:

Det er simpelthen ikke godt nok at hun bare siger sådan til barnet.

Det er første mulighed, men når det tydeligvis ikke hjælper så må hun jo gøre noget mere/andet.

I min drengs DP kommer de i timeout i en højstol eller gulvet, ude i køkkenet, hvis de ikke hører efter. 
Det lyder måske lidt hårdt, men det hjælper faktisk.
En af de 'store' drenge var en del efter Silas da han startede, men da han efter 14 dage stadig ikke forstod at Silas også havde lov til at være der og lege med tingene kom han i timeout 10 minutter ad gangen. Det tog ca 3 måneder på den måde, men så har der heller ikke været noget siden.

Silas er også kommet hjem med et par blå mærker eller et kradse mærke en gang imellem, men jeg VED og har set hvordan vores DP gør når der er noget mellem ungerne og hun er bare SÅ god til det. Men mange af de blå mærker er nu også selvforskyldt, han er jo en dreng

Ja, men bare dagplejemoren gøre noget det.
Hun sagde at hun havde snakket med en kollega om det i går, altså om alt de var efter hinanden. Og hun sagde at det altid vil være sådan når der var 3 store børn, som snart skulle i børnehave.

Syntes bare ikke det kan passe at fordi de skal i børnehave inden for et halvt år så skal det gå udover min dreng!?

Anmeld

8. marts 2013

modesty

annec skriver:

Jeg er SÅ ked af at sende min dreng i dp for tiden, og det har faktisk stået på i et godt stykke tid nu.

Da han startede der d. 1/8-12, var jeg faktisk ret glad for dp'en, hun virkede helt vild god, og alt lød godt.. Hun er da os sød. Men syntes der er kommet så mange minuser ;(

Der går 3 andre børn der, en på 3år som stopper i næste uge og to to-sprogede som er 2 1/2 år, en pige og en dreng. Min dreng er halvandet år. Så han er den mindste.
De to på halv andet år er SÅ stride mod min dreng, pigen kradser, slår, skubber og sparker ham hele tiden, og den anden dreng er virkelig os ond mod ham.
For to måneder siden tog jeg en snak med vores dp mor, da han altid kom hjem med krads mærker over alt. Når jeg aflevere ham er han glad, men han når ikke engang at komme ind til de andre før at kommer grædene ud igen. Pigen råber altid efter min dreng bare han nærmer sig rummet, og hvis han så stadig går han mod det de leger med slår hun ham.
Men eftyer snakken var det så blevet bedre, og han virkede mere glad, men nu er hun bare efter ham rigtig meget igen. I går da jeg aflevere ham løb han hen mod legetøjet, og hun kørte på en bil, skynder hun sig at køre hen mod ham og skubbe ham 3 gange ind i en mur og råbe nej! igen da jeg hentede ham, siger jeg at han skal gå hen og sige farvel til dp moren, så da han går forbi hende tager hun sig hånd og presser ind i ansigtet på ham, så løber han hen til mig og er ked af det, men inden han når der hen kommer den anden dreng og skubber ham i jorden.
Igen i dag, når han at komme grædene ud 4 gange inden jeg kommer ud af døren. Hun har os sparket ham i ansigtet hvor han faldte. Kunne blive ved med at fortælle, for kan ikke huske sidst hvor jeg enten har hentet ham eller afleveret ham hvor han ikke har grædt. og han græder virkelig sjældent hjemme.
Det skal lige siges at det er mig der hver gang siger norget og IKKE dp moren..

Dp moren siger, ej men han er blevet god til at slå fra sig. Sjovt nok så har jeg AKDRIG set ham gøre det udover at sige stop. Og syntes heller ikke ligefrem at det er vejen frem.

Er VIRKELIG ked af at sende ham afsted om morgen, og henter ham tit kl 11.30, os i dag. Men har bækkenløsning og stor mulighed for at føde for tidligt (mange plukveer), er kun 26 uger henne så skal holde mig i ro.

Nogen råd? Har det virkelig bare skidt med at se min trold blive behandlet sådan.

Jeg havde ringet til pladsanvisningen med det samme. Det dér er bare slet ikke i orden. Skynd dig at finde et andet sted til din dreng.

Anmeld

8. marts 2013

Silas&Mille

annec skriver:

Hun sagde at hun havde snakket med en kollega om det i går, altså om alt de var efter hinanden. Og hun sagde at det altid vil være sådan når der var 3 store børn, som snart skulle i børnehave.

Syntes bare ikke det kan passe at fordi de skal i børnehave inden for et halvt år så skal det gå udover min dreng!?

Ja det er rigtigt nok at de store altid vil være efter de små.

MEN sgu ikke på den måde som du beskriver.

Silas var også den lille i et stykke tid, men han blev da slet ikke udsat for den behandling.

Jeg giver dig helt ret i at det ikke skal gå ud over din dreng.

Hold fast i dit når du snakker med pædagogen eller en anden på kontoret. 

Anmeld

8. marts 2013

B&J

hold da op mit hjerte gør ondt af at læse det for sådan er det altså SLET IKKE, istarten var daniel også den lille og han klingede bare så godt med de store drenge og de havde det så godt samme, efter der så en kom i børne have så kom der 2 nye drenge og de legede så godt sammen og ja self kunne de blive sur og skændes men det var helt perfekt. jeg syntes du skal skifte dagplejemor

Anmeld

8. marts 2013

annec

Silas&Mille skriver:

Ja det er rigtigt nok at de store altid vil være efter de små.

MEN sgu ikke på den måde som du beskriver.

Silas var også den lille i et stykke tid, men han blev da slet ikke udsat for den behandling.

Jeg giver dig helt ret i at det ikke skal gå ud over din dreng.

Hold fast i dit når du snakker med pædagogen eller en anden på kontoret. 

Ja, men jeg får helt dårligt samvitighed. Føler at jeg på en måde går bag ryggen på min dp mor Ved ikke hvorfor.

Anmeld

8. marts 2013

annec

Pladsansningen siger at han ikke kan få en ny plads inden for de næste par måneder, da der ikke er nogen ledige i hele byen s:

Anmeld

8. marts 2013

Ciss

annec skriver:

Hvad i al verden er det for en gang gas?

Så fordi der er tre store og en lille, så skal man bare akseptere, at den lille bliver fysisk mishandlet af de andre, og det er helt ok at ungerne slår hinanden, når de ikke er enige om ting?

Jeg krydser fingrer for, at du snart får en anden plads til din dreng, så han kan få et godt og trygt miljø at være i, hvor han kan trives og udvikle sig positivt. Ud fra det du skriver trives han jo ikke nu, og jeg vil nok også sætte et spørgsmålstegn ved, hvor positivt det er, at han udvikler sig til at blive god til at slå fra sig. Selvfølgelig han ikke lære at finde sig i alt, men det handler om at lære gode måder at løse en konflikt på.

Anmeld

8. marts 2013

annec

Ciss skriver:

Hvad i al verden er det for en gang gas?

Så fordi der er tre store og en lille, så skal man bare akseptere, at den lille bliver fysisk mishandlet af de andre, og det er helt ok at ungerne slår hinanden, når de ikke er enige om ting?

Jeg krydser fingrer for, at du snart får en anden plads til din dreng, så han kan få et godt og trygt miljø at være i, hvor han kan trives og udvikle sig positivt. Ud fra det du skriver trives han jo ikke nu, og jeg vil nok også sætte et spørgsmålstegn ved, hvor positivt det er, at han udvikler sig til at blive god til at slå fra sig. Selvfølgelig han ikke lære at finde sig i alt, men det handler om at lære gode måder at løse en konflikt på.

Ja jeg syntes heller ikke at det hænger sammen :s

Pladsansningen siger at han ikke kan få en ny plads inden for de næste par måneder, da der ikke er nogen ledige i hele byen s:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.