nogen der flyttede hjemmefra som 17årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

Benjamins'mor

Tin skriver:

Og pga jeres barn , og sikkert også din alder fik I hel sikkert en masse støtte og hjælp fra kommunen?

Havde du job eller gik du i 10. ende klasse?

Min datter arbejder og har haft fast job i snart 2 år. Hun påbegynder uddannelse til sommer, som er elevlønnet, og skal derefter forsat arbejde en del timer i fritiden.(hun elsker hendes job og arbejder meget) Hun vil være alene om økonomien og vi kan ikke hjælpe hende med de store penge, da vi selv er lidt presset på den front. Dog vil vi forsøge at hjælpe med mad osv til fryseren.

Jeg gik i 10 klasse indtil jeg gik på barsel.

Nej, vi fik ikke så meget støtte, det var der ikke behov for.
Vi fik dog lavet en paragraf 50 undersøgelse som varede 4-5 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

Benjamins'mor

Tin skriver:

Men kan HUN så søge boligstøtte, hvis vores navn står på lejekontrakten?

Ja, for i står ikke på lejekontrakten, i skriver bare under på hun har fået lov og at det er hendes underskrift.

Anmeld

7. marts 2013

Hailiesmom11

Jeg flyttede hjemmefra 2 mdr før min 18-års fødselsdag, præcis aom din datter følte jeg mig også bare klar...
De første par måneder fik jeg lidt økonomisk hjælp hjemmefra men klarede mig godt og jeg elskede det - bare den frihed man har for sig selv...
Jeg ved ikke om man kan få boligstøtte men det kam jo undersøges ved kommunen
Held og lykke med det hele, håber i finder ud af det..

Anmeld

7. marts 2013

KittyCatta

Du skal bare være opmærksom på at hvis hun flytter hjemmefra inden hun fylder 18, skal I søge socialforvaltningen om tilladelse til at hun må flytte. I må ikke skrive under.

Fik dette at vide fra en sagsbehandler på kommunen, da en af mine veninder ville væk hjemmefra.

Anmeld

7. marts 2013

JH12

Jeg flyttede hjemmefra i en alder af 17, og mine forældre skulle være med til at underskrive kontrakten, men ellers va det ingen problemer i det

Anmeld

7. marts 2013

Lusi

Tin skriver:

Min store pige vil gerne leje en lejlighed, en 1-værelses med eget køkken og bad. Hun er 17 og bliver 18 i oktober mdr.

Hun tjener egne penge og får selvfølgelig udbetalt hendes børne-ungeydelse også. Så det kan egenlig godt hænge sammen for hende.

Vi har ingen hjemlige problemer. Grunden til flytningen er bla at det bare passer bedre mht uddannelse og job, og desuden føler hun sig klar til at prøve livet af på egen hånd.

Hendes far og jeg støtter op omkring det, og har set på lejlighed med hende, og sammen har vi lagt budget mv.

Men alligevel er jeg, som mor, jo selvfølgelig bange for om der er noget vi ikke har taget højde for. Jeg har aldrig selv boet i lejlighed, da jeg flyttede direkte hjemmefra og i hus med min mand(børnenes far)

Er der andre her inde der flyttede i lejlighed som 17 årig? kunne/måtte I selv underskrive lejekontrakt? kan man søge boligstøtte som 17 årig? Ja hvordan klarede I det? Eller flyttede i med hjælp fra kommunen pga problemer i hjemmet?

Håber på mange gode indput

Hilsen en bekymret, men stolt mor

Jeg flyttede hjemmefra en måned inden jeg blev 16. Pga problemer hjemme. Boede sådan set sammen med min x, men vi havde en del problemer, så boede til tider hos min søster eller papfarmor. Fik så min egen lejlighed. Betalte selv alt, for var under udd.
Fik dog selv de børnepenge, som min mor ellers havde fået.

Anmeld

7. marts 2013

LSM

Tin skriver:

Min store pige vil gerne leje en lejlighed, en 1-værelses med eget køkken og bad. Hun er 17 og bliver 18 i oktober mdr.

Hun tjener egne penge og får selvfølgelig udbetalt hendes børne-ungeydelse også. Så det kan egenlig godt hænge sammen for hende.

Vi har ingen hjemlige problemer. Grunden til flytningen er bla at det bare passer bedre mht uddannelse og job, og desuden føler hun sig klar til at prøve livet af på egen hånd.

Hendes far og jeg støtter op omkring det, og har set på lejlighed med hende, og sammen har vi lagt budget mv.

Men alligevel er jeg, som mor, jo selvfølgelig bange for om der er noget vi ikke har taget højde for. Jeg har aldrig selv boet i lejlighed, da jeg flyttede direkte hjemmefra og i hus med min mand(børnenes far)

Er der andre her inde der flyttede i lejlighed som 17 årig? kunne/måtte I selv underskrive lejekontrakt? kan man søge boligstøtte som 17 årig? Ja hvordan klarede I det? Eller flyttede i med hjælp fra kommunen pga problemer i hjemmet?

Håber på mange gode indput

Hilsen en bekymret, men stolt mor

Jeg flyttede hjemmefra, da  jeg havde samme alder som din datter

Fortryder ikke som sådan, for det har jo gjort mig til den jeg er idag, men man har større mulighed for at få opstartet en god opsparring hvis man bor lidt længere tid hjemme (så er der jo ikke så mange udgifter) . Det ønsker jeg nogle gange jeg havde gjort

Det er en lille ting, og ikke noget der skal bremse ens valg, det er bare de tanker jeg har gjort mig efterfølgende ´

Anmeld

7. marts 2013

Tin

Profilbillede for Tin
KittyCatta skriver:

Du skal bare være opmærksom på at hvis hun flytter hjemmefra inden hun fylder 18, skal I søge socialforvaltningen om tilladelse til at hun må flytte. I må ikke skrive under.

Fik dette at vide fra en sagsbehandler på kommunen, da en af mine veninder ville væk hjemmefra.

Eftersom vi ingen problemer har og da vi er hendes forældre der bare giver hende lov, så kan socialforvaltningen vel egenlig ikke sige noget til det. De skal jo ikke forsørge hende elle noget?

Anmeld

7. marts 2013

Bertris

Kan nok ikke hjælpe det store, men DU skal ændre hendes adresse, jeg er ikke 100 % sikker på hvordan, du skal vist ned på borgerservice at gøre det. Jeg flyttede hjemmefra da jeg var 17, 4 mdr før jeg fyldte 18. 

Jeg synes det gjorde at man hurtigere bliver endnu mere moden, og har været glad for at flytte hjemmefra, men vil sige at i skal prøve at have en snak med en fra kommunen, evt social rådgiver.  

- jeg havde ikke direkte problemer i hjemmet, men nogle psykiske problemer med min mor gjorde at jeg havde det bedst med at flytte hjemmefra

Anmeld

7. marts 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Mange tak for alle jeres brugbare svar.

Har kontaktet udlejer, og de er tilfredse bare en værge underskriver kontrakten også. Næste skridt er så at få søgt boligstøtte.

Hvis alt går vel, kan hun overtage lejligheden her d15 marts.

Hun er super glad, hvilket er forståeligt, men moren her, har uro i maven og er fuld af bekymring over hvad der dog ikke kan ske af ulykker

Men sådan skal det jo nok være, man vil jo bare at det går dem godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.