nogen der flyttede hjemmefra som 17årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.453 visninger
30 svar
2 synes godt om
7. marts 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Min store pige vil gerne leje en lejlighed, en 1-værelses med eget køkken og bad. Hun er 17 og bliver 18 i oktober mdr.

Hun tjener egne penge og får selvfølgelig udbetalt hendes børne-ungeydelse også. Så det kan egenlig godt hænge sammen for hende.

Vi har ingen hjemlige problemer. Grunden til flytningen er bla at det bare passer bedre mht uddannelse og job, og desuden føler hun sig klar til at prøve livet af på egen hånd.

Hendes far og jeg støtter op omkring det, og har set på lejlighed med hende, og sammen har vi lagt budget mv.

Men alligevel er jeg, som mor, jo selvfølgelig bange for om der er noget vi ikke har taget højde for. Jeg har aldrig selv boet i lejlighed, da jeg flyttede direkte hjemmefra og i hus med min mand(børnenes far)

Er der andre her inde der flyttede i lejlighed som 17 årig? kunne/måtte I selv underskrive lejekontrakt? kan man søge boligstøtte som 17 årig? Ja hvordan klarede I det? Eller flyttede i med hjælp fra kommunen pga problemer i hjemmet?

Håber på mange gode indput

Hilsen en bekymret, men stolt mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

Benjamins'mor

Jeg flyttede i egen lejlighed med min kæreste da jeg var 16. Men det var dog på grund af vi skulle have et barn.

Anmeld

7. marts 2013

Benjamins'mor

Man kan selv skrive under, men du som forældre skal skrive under også, ikke så du hænger på den, men så de ved det er iorden osv når man er under 18.

Anmeld

7. marts 2013

Juliekp

Jeg var 16 år da jeg flyttede for mig selv. Jeg fik hjælp af kommunen pga problemer i hjemmet. De betalte min husleje og så skulle jeg selv tjene penge så jeg kunne få mad osv osv. Det var min mor der stod på lejekontrakten, kunne jeg vidst ikke selv. 

Jeg var utrolig glad for at bo alene og var overhovedet ikke svært for mig på nogen måde. Fik mad på bordet hver dag og kunne sagtens styre min økonomi. 

Held og lykke med det Det skal nok gå, især når hun har nogle gode forældre der støtter op om det.

Anmeld

7. marts 2013

Hvem?

Min store pige vil gerne leje en lejlighed, en 1-værelses med eget køkken og bad. Hun er 17 og bliver 18 i oktober mdr.

Hun tjener egne penge og får selvfølgelig udbetalt hendes børne-ungeydelse også. Så det kan egenlig godt hænge sammen for hende.

Vi har ingen hjemlige problemer. Grunden til flytningen er bla at det bare passer bedre mht uddannelse og job, og desuden føler hun sig klar til at prøve livet af på egen hånd.

Hendes far og jeg støtter op omkring det, og har set på lejlighed med hende, og sammen har vi lagt budget mv.

Men alligevel er jeg, som mor, jo selvfølgelig bange for om der er noget vi ikke har taget højde for. Jeg har aldrig selv boet i lejlighed, da jeg flyttede direkte hjemmefra og i hus med min mand(børnenes far)

Er der andre her inde der flyttede i lejlighed som 17 årig? kunne/måtte I selv underskrive lejekontrakt? kan man søge boligstøtte som 17 årig? Ja hvordan klarede I det? Eller flyttede i med hjælp fra kommunen pga problemer i hjemmet?

Jegt flyttede hjemmefra som 16 årig, jeg fik en et-værelses ungdomsbolig i et rækkehus med eget bad og køkken, jeg havde fuldtidsjob ved siden af Handelsskolen - da jeg jo ikke kunne få SU -

Hvis hun er klar på det og i er med så vil jeg sige  - jeg har ikke et sekundt fortrudt jeg flyttede så tidligt

Mine forældre skrev under på kontrakten, men sådan at jeg hæftede for evt. skader - vi gik i banken og mine forældre kau. for at jeg fik et visa-dankort, hvis heg nu lavede total meget gæld (hvilket jeg ikke gjorde )

Anmeld

7. marts 2013

wamse

Jeg flyttede hjemmefra som 16 årig, og min søn er lige flyttet hjemmefra, og han er 17

Som udgangspunkt tænker jeg, at vi skal skrive under på næsten alt, da de stadig ikke er myndige

Han klarer det super godt, men han har også været vant til, at skulle klare vasketøj og mad fx

Anmeld

7. marts 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Benjamins'mor skriver:

Jeg flyttede i egen lejlighed med min kæreste da jeg var 16. Men det var dog på grund af vi skulle have et barn.

Og pga jeres barn , og sikkert også din alder fik I hel sikkert en masse støtte og hjælp fra kommunen?

Havde du job eller gik du i 10. ende klasse?

Min datter arbejder og har haft fast job i snart 2 år. Hun påbegynder uddannelse til sommer, som er elevlønnet, og skal derefter forsat arbejde en del timer i fritiden.(hun elsker hendes job og arbejder meget) Hun vil være alene om økonomien og vi kan ikke hjælpe hende med de store penge, da vi selv er lidt presset på den front. Dog vil vi forsøge at hjælpe med mad osv til fryseren.

Anmeld

7. marts 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Benjamins'mor skriver:

Man kan selv skrive under, men du som forældre skal skrive under også, ikke så du hænger på den, men så de ved det er iorden osv når man er under 18.

Men kan HUN så søge boligstøtte, hvis vores navn står på lejekontrakten?

Anmeld

7. marts 2013

esioul

Tin skriver:

Jeg flyttede i lejlighed da jeg var 17. Det var godt nok i en lejlighed min far ejer.

Det passede også bedre for mig mht uddannelse og så var det fedt at skulle stå på egne ben.

Jeg blev overrasket over hvor dyrt det egentlig var, altså mad, forsikringer osv. Men jeg klarede den hver måned.

Jeg mener jeg fik 280kr i boligstøtte dengang. Jeg var på elevløn.

Anmeld

7. marts 2013

Tin

Profilbillede for Tin
wamse skriver:

Jeg flyttede hjemmefra som 16 årig, og min søn er lige flyttet hjemmefra, og han er 17

Som udgangspunkt tænker jeg, at vi skal skrive under på næsten alt, da de stadig ikke er myndige

Han klarer det super godt, men han har også været vant til, at skulle klare vasketøj og mad fx

Kan han få boligstøtte? Hvis det er vores navn der står på lejekontrakten, skal boligstøtten vil søges i det navn også?

Åhhh vil bare så gerne at det kan hænge sammen for hende, så det ikke ender i fiasko. Jeg ved hun kan, og hun knokler og har selv sparet op til indskuddet, men alligevel ryster mine ben af frygt for faldgrubber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.