Hjælp hun vokser nærmest ikke :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2013

annec

michelledam skriver:

Hov ja.
Hun er 21 mdr og er 81 cm høj og vejer ca 10,5 kg

Syntes ikke det virker vildt lille. Min dreng er 18 måneder 81 cm og 12,7 kilo, og han har altid fået at vide at han er ganske normal. Han bruger str 86-92 i tøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2013

Mor til Frederic og Freya

michelledam skriver:

Jeg havde lavet en afstemning omkring længde og vægt og kan se at isabella virkelig erlille iforhold til de fleste andre.

Og det bekymre mig endnu mere

Det jeg så bare synes er ret underligt er at hun bruger str 92 i tøj. Vi tørre vores tøj. Men hvis jeg giver hende str 86 på som ikke er tørret er det for lille. Og det fatter jeg virkelig ikke når hun kun er 81 cm høj

Hun har altid lagt højt på div kurver men efter hun er begyyndt at gå er der ikke sket ret meget hverken på højden eller vægten.

Hun har også altid spistmeget. Virkelig som en hest men det gør hun heller ikke mere. Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre. Vi forsøger at give hende alt muligt. Hun får stadig sødmælk ( vi andre drikker skummet) og hun får stadig en ordentlig klat smør i hendes havregrød. Hun har i en periode på ca 2 mdr ikke ville spise hverken kød eller sovs.
Efter hun har været syg den sidste mdr gider hun nærmest slet ikke spise noget. Hun vil ikke spise aftensmad. Hvis vi er heldig kan vi få noget yoghurt eller noglefåkartofler i hende uden noget. Jeg synes det er ved atvære retfrustrende.
Nogen råd til hvad vi kan gøre?

At sammenligne kan være noget farligt skidt....

Som en lille hovedregl skal de ca vokse 25 cm det første leveår og ca. 12 cm på andet leveår. Nogle vil vokse mere - nogle lige præcis det tal og andre igen mindre..

Så for at vende den lidt på hovedet vil jeg fortælle om vores 2 børn herhjemme og de er søskende...

Frederic var 3200 g og 52 cm ved fødsel og Freya var 3190 g og 51 cm. Så der lå de meget tæt fra start. Men storebror voksede 31 cm det første leve år, hvor freya 'blot' er vokset 20 cm pt. Og hun når ikke de sidste 5 cm som 'normalen' siger.

Men hun trives og udvikler sig til ug, i mg joker vi gerne med at hun har for meget krudt i mølle at hun glemmer at vokse..

Hun spiser heller ikke lige meget til hver måltid, men som de kloge spisepædagoger siger; bare de har ét hovedmåltid om dagen - er det okay at de snyder lidt til de andre måltider..

Men hold nu fast, freya bliver snart 11 mdr og hvis hun skal nå de tal som storebror havde ved 1 års undersøgelsen. Skal hun vokse 12 cm på 1 ½ mdr for at nå sin bror...

Freya er en lillefis og vi elsker hende lige højt af den grund, men ja bekymringerne banker da af og til på døren.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.