Hjælp hun vokser nærmest ikke :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.996 visninger
31 svar
6 synes godt om
6. marts 2013

Mother-love

Jeg havde lavet en afstemning omkring længde og vægt og kan se at isabella virkelig erlille iforhold til de fleste andre.

Og det bekymre mig endnu mere

Det jeg så bare synes er ret underligt er at hun bruger str 92 i tøj. Vi tørre vores tøj. Men hvis jeg giver hende str 86 på som ikke er tørret er det for lille. Og det fatter jeg virkelig ikke når hun kun er 81 cm høj

Hun har altid lagt højt på div kurver men efter hun er begyyndt at gå er der ikke sket ret meget hverken på højden eller vægten.

Hun har også altid spistmeget. Virkelig som en hest men det gør hun heller ikke mere. Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre. Vi forsøger at give hende alt muligt. Hun får stadig sødmælk ( vi andre drikker skummet) og hun får stadig en ordentlig klat smør i hendes havregrød. Hun har i en periode på ca 2 mdr ikke ville spise hverken kød eller sovs.
Efter hun har været syg den sidste mdr gider hun nærmest slet ikke spise noget. Hun vil ikke spise aftensmad. Hvis vi er heldig kan vi få noget yoghurt eller noglefåkartofler i hende uden noget. Jeg synes det er ved atvære retfrustrende.
Nogen råd til hvad vi kan gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2013

Mette.

michelledam skriver:

Jeg havde lavet en afstemning omkring længde og vægt og kan se at isabella virkelig erlille iforhold til de fleste andre.

Det jeg så bare synes er ret underligt er at hun bruger str 92 i tøj. Vi tørre vores tøj. Men hvis jeg giver hende str 86 på som ikke er tørret er det for lille. Og det fatter jeg virkelig ikke når hun kun er 81 cm høj

Hun har altid lagt højt på div kurver men efter hun er begyyndt at gå er der ikke sket ret meget hverken på højden eller vægten.

Hun har også altid spistmeget. Virkelig som en hest men det gør hun heller ikke mere. Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre. Vi forsøger at give hende alt muligt. Hun får stadig sødmælk ( vi andre drikker skummet) og hun får stadig en ordentlig klat smør i hendes havregrød. Hun har i en periode på ca 2 mdr ikke ville spise hverken kød eller sovs.
Efter hun har været syg den sidste mdr gider hun nærmest slet ikke spise noget. Hun vil ikke spise aftensmad. Hvis vi er heldig kan vi få noget yoghurt eller noglefåkartofler i hende uden noget. Jeg synes det er ved atvære retfrustrende.

Hvor stor er hun og hvor gammel er hun?

Anmeld

6. marts 2013

Nemesis

har en lille splejs selv. Sara er 3,3 år vejer 12,8 kg og 89 c høj...hun flytter sig heller ikke rigtig på den front.

Det har også været svært med mad, for hun spiser bare kun det hun har lyst til - også selvom maden er noget hun kan lide. visse perioder spiser hun rigtig meget, andre spiser hun stort set ikke.

Hun er primært en frugt og grønt pige, men det bliver man ikke stor af! Vi er nu derhenne hvor hun trives, spiser, er glad, sover godt og så må jeg jo bare acceptere at hun ikke spiser det der er fuldt af energi.

hun bruger str. 92 i tøj..nogle ting er faktisk stadig 86 og nogle ting er 98, men primært str. 92.

Jeg har opgivet alt hvad der hedder sammenligning med andre børn, og kigger derfor nu kun på om hun er glad og trives.

Så er hun glad?? spiser hun hvis hun får det som hun gerne vil have (og det ikke er nutella madder:-)) så skal det nok gå. Er hun sulten skal hun nok spise.
Vi har dog haft glæde af proteindrik, det er som om det har givet hende mere lyst til mad.

Anmeld

6. marts 2013

lisbethita

michelledam skriver:

Hejsa,

Åha jeg ville nok gå til lægen og høre, hvad denne siger. Der er jo meget forskel på børn, så at sammenligne sig med andre er sjældent nogen god ide. Nogle børn vokser også i ryk.

Min datter spiste heller ikke så meget på det tidspunkt og gør det også kun i perioder nu. Du skal også passe på med at have for meget fokus overfor hende på det, fordi det kan også give hende et akavet forhold til mad. Det er meget meget svært. Hvis først man har gjort maden spændende og sørger for at stille mad til rådighed tit, så kan man ikke gøre så meget mere. Hvis hun er meget fysisk aktiv, så bliver hun også naturligt mere sulten.

Fat mod og hør din læge.

Anmeld

6. marts 2013

Fenja09

michelledam skriver:

Jeg synes du skrev i afstemningen at din læge har sagt at hun er en stor pige? Plotter han hende ind på et skema på pc´en for at kontrollere hendes højde og vægt eller er det "bare noget han siger"?

Min datter er højere og vejer mere end din datter og vi har altid fået af vide at hun er lille i størrelse, selvom hun egentlig er meget alm. hendes højde er dog lidt over gennemsnittet. Hun bruger str 80 nu og er 84 cm og vejer 11, 1 kg.

Vores Alberte har altid været småtspisende og vi har fundet ud af man ikke kan forcere det. Du er nødt til at væbne dig med tålmodighed og så fortsætte med at tilbyde hende forskellig slags mad, så hun i hvert fald får noget ned. Hvad med rugbrødshapsere - vil hun spise det? Hvad får hun til morgenmad og frokost ?

Alberte spiser havregrød til morgen og rugbrød til frokost, samt frugt om eftermiddagen. Aftensmaden er hun ikke så god til, men jeg ved hun får et godt måltid om dagen. Lige pt. bliver hun tilbudt både varmt mad og rugbrød - det hele ligger på en tallerken og så bestemmer hun selv hvad hun vil have. Som regel spiser hun lidt af det hele.

Synes du skal se på hendes almene trivsel, men hvis du er meget bekymret så kontakt lægen.

/Fenja

Anmeld

6. marts 2013

Mother-love

Mette. skriver:

Hvor stor er hun og hvor gammel er hun?

Hov ja.
Hun er 21 mdr og er 81 cm høj og vejer ca 10,5 kg

Anmeld

6. marts 2013

Mette.

michelledam skriver:

Hov ja.
Hun er 21 mdr og er 81 cm høj og vejer ca 10,5 kg

Jeg synes da det lyder mere end fint. Min datter var 10 kg og nogle og 80 høj da hun var 2 år.

Nu er hun næsten 3 år og 11,2 kg og 92 cm høj.

Hun havde også en lang periode hvor hun ikke voksede meget og hun spiser virkelig heller ikke ret meget - og gør det stadig ikke.

Jeg synes ikke du skal tænke på hvordan andres børn er - kig på din egen datter. Trives hun og er hun glad - så er det altså ok det andet. Det har vi fået af vide fra dag 1, fordi Emilie netop altid har været småtspisende og udenfor skala i størrelse.

Anmeld

6. marts 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Føler jeg har en al for stor pige nu - hun blev 2 i mandags.. og vi var til lægen i dag - hun har en vægt på 15 kg og er 91-92 høj  Men fik så af vide at hun var højere/større end andre på hendes alder

Anmeld

6. marts 2013

Mother-love

Nemesis skriver:

har en lille splejs selv. Sara er 3,3 år vejer 12,8 kg og 89 c høj...hun flytter sig heller ikke rigtig på den front.

Det har også været svært med mad, for hun spiser bare kun det hun har lyst til - også selvom maden er noget hun kan lide. visse perioder spiser hun rigtig meget, andre spiser hun stort set ikke.

Hun er primært en frugt og grønt pige, men det bliver man ikke stor af! Vi er nu derhenne hvor hun trives, spiser, er glad, sover godt og så må jeg jo bare acceptere at hun ikke spiser det der er fuldt af energi.

hun bruger str. 92 i tøj..nogle ting er faktisk stadig 86 og nogle ting er 98, men primært str. 92.

Jeg har opgivet alt hvad der hedder sammenligning med andre børn, og kigger derfor nu kun på om hun er glad og trives.

Så er hun glad?? spiser hun hvis hun får det som hun gerne vil have (og det ikke er nutella madder:-)) så skal det nok gå. Er hun sulten skal hun nok spise.
Vi har dog haft glæde af proteindrik, det er som om det har givet hende mere lyst til mad.

Altså hun er glad og tilfreds. Og sover som hun plejer. Nemlig utrolig godt.
Den sidste stykke tid her har hun ikke gidet og spise det som vi ved hun elsker. Hun elsker suppe f.eks men hun vil ikke have det. Hun elsker også pasta ogkødsovs. Hunnægter og spise det.

Så jeg vil sige nej hun spiser nærmest kun hviss det er meget usundt som slik,kiks og den slags.og detkan hun jo ikke leve af. F.eks fik vi sådan en wokret med nudler igår som hun normalt elsker. Men nejhun ville ikke spise og det hele ender ud i gråd.
Vi tilbyder hende ikke andet for hun kan jo ikke leve af yoghurt. Ca. En time efter aftensmaden er hun sulten. Hun vil bare have en rugbrød uden noget og to osthapse. Og det får hun for vi vil jo gerne hun spiser.
Jeg synes det er vildt frustrende. Hvor er den pige henne der ikke var til at mætte.
Hun fik vælling da hun var 1.5 mdr og startede på grød da hun var 2,5 mdr fordi mme bare ikke kunne mætte hende nok. Og hun harnærmest altid spist portioner til aftensmaden somsvarertil min tallerken. Hvor vi tit havde snakket om hvorfaen hun gjorde af det. Men de sidste 3 mdr har detbare ikke været sådan

Anmeld

6. marts 2013

Mother-love

Fenja09 skriver:

Jeg synes du skrev i afstemningen at din læge har sagt at hun er en stor pige? Plotter han hende ind på et skema på pc´en for at kontrollere hendes højde og vægt eller er det "bare noget han siger"?

Min datter er højere og vejer mere end din datter og vi har altid fået af vide at hun er lille i størrelse, selvom hun egentlig er meget alm. hendes højde er dog lidt over gennemsnittet. Hun bruger str 80 nu og er 84 cm og vejer 11, 1 kg.

Vores Alberte har altid været småtspisende og vi har fundet ud af man ikke kan forcere det. Du er nødt til at væbne dig med tålmodighed og så fortsætte med at tilbyde hende forskellig slags mad, så hun i hvert fald får noget ned. Hvad med rugbrødshapsere - vil hun spise det? Hvad får hun til morgenmad og frokost ?

Alberte spiser havregrød til morgen og rugbrød til frokost, samt frugt om eftermiddagen. Aftensmaden er hun ikke så god til, men jeg ved hun får et godt måltid om dagen. Lige pt. bliver hun tilbudt både varmt mad og rugbrød - det hele ligger på en tallerken og så bestemmer hun selv hvad hun vil have. Som regel spiser hun lidt af det hele.

Synes du skal se på hendes almene trivsel, men hvis du er meget bekymret så kontakt lægen.

/Fenja

Ja lægen har sagt hun er stor af str. Uden at slå noget ind. Og jeg synes jo bare ikke det er sådan længere.

Til morgenmad får en en portion havregrød, og rugbrød tilbåde frokost og eftermiddagsmad i vs. Hvor hun både har frugt, ostehaps,figenstang og sådan lidt forskelligt med.

Nårhun kommer hjemfra vs fårhnsomregel lidt yoghurt og evt et par kiks.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.