Er det for tidligt (pottetræning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2013

Nea85

majba skriver:

http://www.tv2oj.dk/artikel/128728:Aarhus--Babyer-dropper-bleen

Godt nok en anden kvinde med en datter, men tror de bruger meget samme metode 

Det lyder godtnok lidt vildt, men samtidig giver det rigtig god mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

bøllen

Nea85 skriver:

Hehe, nej, det vil jeg give dig ret i. Det kom nok bare lidt bag op os forældre, at det allerede var nu

Sådan er det jo gerne , det kommer ofte bagpå os forældre hvor hurtig og store de unger bliver 

Anmeld

5. marts 2013

Linea

Vi var også meget i tvivl om, hvornår vi skulle begynde for alvor at introducere vores datter for potten/toiletsædet. Vi har da hun var 2 1/2 forsigtigt prøvet med potten, og hun har også tisset der få gange. Senere når hun var i bad sagde hun, at hun skulle tisse og har haft held af det et par gange på toilettet.

Men hun har ikke villet have bleen af og har ikke været klar på at prøve at lave på toilettet, førend for nylig dagen efter hun er startet i børnehaven. Hun havde ikke tisset i bleen hele natten og ville have underbukser på fra morgenen af. Det er 4 dage siden nu, og hun har ikke haft et eneste uheld. I børnehaven har hun dog ble på, fordi det hele er så nyt deromme. Vi forældre er jo vildt stolte og glade for, at vi aldrig har forceret det med at smide bleen. 

Jeg tror nu, det er meget forskelligt fra barn til barn, har man storesøskende kan man velsagtens også meget hurtigere ville gøre som dem osv. Tror blot det med at presse på, er det man skal holde igen med - men det lyder nu heller ikke som om, det er et problem for jer (trådstarter).

Anmeld

6. marts 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

hvor er det flot af hende  ;-) at hun bliver overrasket er jo nok fordi hun jo ikke har set hendes afføring før  ;-) 

Jeg synes ikke det for tidligt og det flyt der er fokus på det allerede i vuggestuen. 

Min søn blev ble fri om dagen for to mdr siden, han er 21 mdr nu.  Vi har sat ham på potten fra han var 5 egn halv måned ved hvert ble skift, han har siden dag 1 på potten foretrukket at lave stort på potten frem for i bleen, tror det kan tælles på én hånd hvor mange gange han har lavet stort i bleen siden.

Han sagde selv til for to mdr siden at han ikke ville have bleen og begyndte at give tegn når han skulle på toilet.

De siger jo også at børn i Afrika som ikke bruger ble på deres børn er  helt  renlige ved 1 års alderen.

Så jeg synes det flot hun gerne vil og tror det helt naturligt  ;-) 

Anmeld

6. marts 2013

modesty

bøllen skriver:

3 mdr  Er nysgerrig hvordan praktisere hun det ??? 

Nu er hendes dreng snart to år. Men da han var så lille, så lærte hun ham at når mor (eller far eller en anden) holder én ind over toilettet og siger tsss (tisselyd) så må man tisse og/eller skide. Og så lærte hun hans signaler at kende. Han fortalte hende selv hvornår der var noget på vej, med lyde, og så holdt hun ham ind over toilettet og han kom af med det.

Det er lidt forskelligt hvordan børn reagerer på metoden - hos nogle vil det tage lidt længere tid før de forstår det, og man vil have lidt uheld ind imellem, da det jo også kræver at man som forælder er enormt opmærksom på barnets signaler. Men hendes dreng reagerede positivt på metoden fra dag 1 og hun har aldrig haft et uheld. Han nægtede simpelthen at tisse/skide i bukserne fra han var 3 mdr.

Det hedder elimination communication - du kan google det hvis du vil vide mere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.