Er det for tidligt (pottetræning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2013

Nea85

modesty skriver:

Det er bestemt ikke for tidligt, og det er noget værre pjat at børn først kan mærke hvornår de skal tisse når de når 3-års alderen. det er virkelig en kæphest for mig, det her med pottetræning. Jeg har en veninde hvis dreng ikke har brugt ble siden han var 3 mdr. I størstedelen af vores verden bruger man ikke bleer. Man kan sagtens lære selv meget små børn ikke at bruge ble.

Jeres datter viser helt tydelige tegn på at hun er klar, så klø I bare på. Og ja, selvfølgelig skal det være hyggeligt og sjovt.

Jeg har også undret mig meget over dén kommentar, men når det er ens første barn bliver man lidt usikker og ved ikke helt hvor man skal stå Men ja, der er virkelig mange lande, hvor babyer ikke bruger ble!

Vi tager det i hvert fald helt stille og roligt herhjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

Nea85

CC23 skriver:

Min datter smed bllen som 2 årig, fra den ene dag til den anden nægtede hun simpelthen at have ble på. Der var absolut intet press fra os af, nogle børn er bare hurtigt klar. Vores knægt fyldte to i nov og siger også selv til når han skal noget på potte- dog ikke hvis han sover så han bruger stadig ble, men nok ikke så meget længere

Det lyder tidligt i forhold til mange andre, men rigtig flot
Claras ble er stadig våd i løbet af dagen, og meget meget tung om natten, så der går nok også noget tid her, før hun er helt færdig med at bruge ble. Men vi har som skrevet slet, slet ikke travlt

Anmeld

5. marts 2013

Nea85

Ditte_Marie skriver:

Den slags skal også tages stille og roligt - i børnenes tempo..

Kan godt forstå at du synes hun er lille.. men hun er jo ikke FOR lille - hun har jo interessen for det og har også succes med det. Så jeg vil næsten synes det er synd for hende hvis i stopper det. Støt hende i hendes udvikling og de ting hun gerne vil lære
Selvom det måske er lidt svært for mor

Det ville helt sikkert være rigtig synd at bremse hende i det, for hun klarer det jo fint.
Og ja, det er nok mest os som forældre der er lidt skræmte af det

Anmeld

5. marts 2013

Kief31

Synes overhovedet ikke det er for tidligt, og når hun selv siger til, er det da bare om at lade hende.. Vores Clara er 1½ år og lige begyndt med et toiletsæde.. Hun vil hele tiden, men der kommer ikke noget endnu

Anmeld

5. marts 2013

Nea85

Kief31 skriver:

Synes overhovedet ikke det er for tidligt, og når hun selv siger til, er det da bare om at lade hende.. Vores Clara er 1½ år og lige begyndt med et toiletsæde.. Hun vil hele tiden, men der kommer ikke noget endnu

Vi har haft potten fremme nogle gange det sidste stykke tid, og der har hun også villet mange gange - dog har hun slet ikke kunnet sidde stille mere end 2 sek. ad gangen

Jeg tror også det er helt passende, har nok bare skulle vænne mig til at hun lige pludselig er blevet så stor

Anmeld

5. marts 2013

B&J

Nea85 skriver:

Det er vigtigt for os, at der ikke er noget pres omkring det, for det fører som regel ikke noget godt med sig i sidste ende.
Jeg synes også det er flot at hun har gjort det, men samtidig er jeg lidt splittet omkring det, for jeg synes jo stadig hun er meget lille, selvom hun forstår og giver udtryk så meget
Det skyldes måske også, at jeg talte med min svigerinde om det. Hun mener, at det er alt, alt for tidligt, fordi børn først kan mærke hvornår de skal tisse i 3-års alderen..

jamen siden daniel var 1½år har han fået lov at bruge den til wc med stige til... og det var fordi han var begyndt at bruge vores dagplejemors wc og det var ingen tvang det var noget han selv ville self fordid et var spænde, også fik han liv her hjemme nu blev han 3år og han er ikke renlig inu.. og vi tager det stadig meget roligt ingen pres eller noget som helt... vi spør ham og det samme gør børnehaven....

så længe børne selv vil jamen så lad dem dog

Anmeld

5. marts 2013

bøllen

modesty skriver:

Det er bestemt ikke for tidligt, og det er noget værre pjat at børn først kan mærke hvornår de skal tisse når de når 3-års alderen. det er virkelig en kæphest for mig, det her med pottetræning. Jeg har en veninde hvis dreng ikke har brugt ble siden han var 3 mdr. I størstedelen af vores verden bruger man ikke bleer. Man kan sagtens lære selv meget små børn ikke at bruge ble.

Jeres datter viser helt tydelige tegn på at hun er klar, så klø I bare på. Og ja, selvfølgelig skal det være hyggeligt og sjovt.

3 mdr  Er nysgerrig hvordan praktisere hun det ??? 

Anmeld

5. marts 2013

bøllen

Nea85 skriver:

Hej med jer!

Forleden da jeg kom ned i vuggestuen for at hente min datter, var hun ude på badeværelset sammen med et andet barn og en pædagog. Børnene var ved at skulle sidde på toilettet - noget de var startet på denne uge (vi har som forældre ikke fået noget at vide).
Jeg talte med pædagogen og spurgte ind til, hvad vi selv skulle gøre derhjemme. Hun sagde, at vi kunne lade hende sidde på potten et par gange om dagen.

Vi købte for lidt tid siden en potte, men for Clara har det mest været legetøj - fordi hun har været for lille til at forstå, går jeg ud fra. Hun har ikke kunnet sidde stille på den mere end 2 sek. ad gangen..

Vi købte i stedet et børnetoiletsæde, og der har hun siddet et par gange siden episoden i vuggestuen, hun har tisset en enkelt gang.

I lørdags var vi i legeland, og bagefter gik jeg ned for at skifte hende. Da hun lå med numsen bar, sagde hun "sis" (tis), og jeg spurgte, om hun skulle tisse på toilettet. Hun svarede ja, og jeg satte hende - og hun tissede.

Her til aften satte jeg hende på potten igen med en bog, og mens hun sad og læste så hun lidt forskrækket ud i hovedet. Jeg troede, det var en prut, men da hun rejste sig, så jeg at hun havde lavet lort. Hun blev selv lidt bange/forskrækket over det der lå i potten, og hun var ved at græde. Jeg sagde, at hun var rigtig dygtig, og at det var helt ok. Jeg blev vist også selv lidt overrasket..

Nå, det blev lidt langt, men det mit spørgsmål går på er, om det i virkeligheden er alt, alt for tidligt. Clara bliver 2 år den 1. maj.
Det er udelukkende vuggestuen, der har startet det, men vi vil som forældre ikke "bremse" det, hvis det går fint der, og der er intet pres fra vores side.

Måske er jeg bare lidt overrasket over, hvor stor hun allerede er blevet

Så længe det foregår uden pres så er det vel ikke for tidligt. Så længe hun selv syntes det er ok , ville jeg fortsætte som i gør.

der er jo nogen som er renlig omkring 2 år.

Anmeld

5. marts 2013

majba

bøllen skriver:

3 mdr  Er nysgerrig hvordan praktisere hun det ??? 

http://www.tv2oj.dk/artikel/128728:Aarhus--Babyer-dropper-bleen

Godt nok en anden kvinde med en datter, men tror de bruger meget samme metode 

Anmeld

5. marts 2013

Nea85

bøllen skriver:

Så længe det foregår uden pres så er det vel ikke for tidligt. Så længe hun selv syntes det er ok , ville jeg fortsætte som i gør.

der er jo nogen som er renlig omkring 2 år.

Hehe, nej, det vil jeg give dig ret i. Det kom nok bare lidt bag op os forældre, at det allerede var nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.