Vægt og højde til 1 års undersøgelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2013

MissTas

Mor til Frederic og Freya skriver:

Kender det godt - alt for godt...

Frederic var ved 8 mdr 75 cm og 9 kg og var ved 2½ år 91 cm og 9,8 kg. Vi har gået til kontrol siden han var 1 år og han er 4½ idag.

Vi fik at vide at de gerne må knække kurven med en streg, men de skal gerne rette sig igen og derfor skal de til kontrol - for lige at følge med. Som regl er det ofte pga gentagne sygdomme at de lige knækker kurven.

Hold da op :0 det er længe han er fulgt så .. Ja og annastacia har været konstant syg de sidste to måneder .. Men hun er ikke bare knækket en streg, men gået lige fra øverste del i kurven til næsten at være uden for kurven i bunden så det er øv .. Men tror det er pga så meget sygdom  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

morlinen

Vores piger er næsten lige gamle  

Min pige vejede 8,3 og var 73 cm. Så hun er ret petit. Jeg blev også noget overrasket, fordi hun ikke havde taget på siden sp var her, da hun var 9 mdr. Var dog vokset 3 cm. 

Hun skal vejes igen til 15 mdrs vaccinen. Vi har nu gjort nogle ekstra tiltag ift hendes mad. Propper smør og fløde i alt vi kan komme til, og hun får altid sødmælk til måltiderne. Så er lidt spændt på at se vægten om lidt over 2 mdr.

Anmeld

5. marts 2013

Leneur

MissTas skriver:

Hej piger

Ja, tænk at min datter allerede er blevet tumling

Vi var i går til 1 års undersøgelse ved lægen hvor alt gik godt, bortset fra hendes vægt.. hun vejer desværre for lidt i forhold til hendes højde og vi skal derfor til vægt kontrol om 2 mrd.

hun blev målt til 80 cm og 9,2 kg. Hvor lang var jeres til 1 års undersøgelse og hvad var vægten?

Knuuus Tascha

Altså kan faktisk ikke huske vægten men hun var 74 cm. Til hendes 2 års-undersøgelse var hun 83 cm og 10,5 kg, så også en bette størrelse og hun får stadig masser af sødmælk og ekstra fedtstof i hendes mad. Nu som 3-årig er hun stadig en bette en på 93 cm og 11,8 kg men højde og vægt følges ad og vi går til kontrol hver halve år.
De første par gange var jeg godt nok ked af det men hun trives og er fuld af krudt, så tager det ikke så nøje. Hvordan var du og din kæreste som små? For det synes jeg egentligt er et fint pejlemærke at følge og så er det bare sådan det er.

Anmeld

6. marts 2013

baby012

84 cm og vejede 11,7 kg. 

Altså også mindre end hun skulle være, så vi skal også til kontrol om to måneder.. 

Dog er jeg ikke så nervøs. Hun er lige begyndt at gå, og har droppet kravleri helt, så jeg er overbevist om at det er derefor .. Det er vist meget normalt at de ligger inder kurven ved omkring et års alderen.. De bruger jo kroppen mere aktivt .. 

Bare de spiser godt, og er glade og tilfredse, så skal det nok gå  

Anmeld

17. marts 2013

Mor til Frederic og Freya

MissTas skriver:

Hold da op :0 det er længe han er fulgt så .. Ja og annastacia har været konstant syg de sidste to måneder .. Men hun er ikke bare knækket en streg, men gået lige fra øverste del i kurven til næsten at være uden for kurven i bunden så det er øv .. Men tror det er pga så meget sygdom  

Ja men han voksede heller ikke det han skulle pga spiseproblemer.

'Normalen siger ca 25 cm på det første leveår - der voksede frederic 31 cm i alt.

Så han burde også have vokset over 'normalen' på andet leveår, som siger ca. 12 cm. men der voksede han blot ca 7 cm.

Kurven for højde knækkede også fuldstændig her og vægten nærmest vandret i 1½ år. End ikke han's fødder voksede.

Freya er fra 8 mdr og til nu som 11 mdr knækket højde kurven med 2 streger. Så sp kommer her i start april og måler hende igen.

Heldigvis har i en årsag til hvorfor hun ikke pt er større, pga sygdom - så hun skulle gerne rette sig igen. Det er ihvertfald det børnelægen altid har sagt; hvis bare der er en grund til at de går lidt i stå, så er det nemmere at hjælpe dem videre.

Anmeld

17. marts 2013

Clisolka

MissTas skriver:

Hej piger

Ja, tænk at min datter allerede er blevet tumling

Vi var i går til 1 års undersøgelse ved lægen hvor alt gik godt, bortset fra hendes vægt.. hun vejer desværre for lidt i forhold til hendes højde og vi skal derfor til vægt kontrol om 2 mrd.

hun blev målt til 80 cm og 9,2 kg. Hvor lang var jeres til 1 års undersøgelse og hvad var vægten?

Knuuus Tascha

Isabella var 76 lang og vejede 9 kg til sin 1-års undersøgelse 

Til 2-års undersøgelsen var hun 86 lang og 12 kg 

Anmeld

17. marts 2013

NinaNymannMadsen

anne louise var 73 cm og 9,0 kg til hendes et års undersøgelse.
en lille dame.
hun er i dag 17 måneder og måler nu 78 og vejer godt 9,5 - 10 kg

Anmeld

18. marts 2013

MissTas

Leneur skriver:

Altså kan faktisk ikke huske vægten men hun var 74 cm. Til hendes 2 års-undersøgelse var hun 83 cm og 10,5 kg, så også en bette størrelse og hun får stadig masser af sødmælk og ekstra fedtstof i hendes mad. Nu som 3-årig er hun stadig en bette en på 93 cm og 11,8 kg men højde og vægt følges ad og vi går til kontrol hver halve år.
De første par gange var jeg godt nok ked af det men hun trives og er fuld af krudt, så tager det ikke så nøje. Hvordan var du og din kæreste som små? For det synes jeg egentligt er et fint pejlemærke at følge og så er det bare sådan det er.

jamen i følge min barns bog, der var jeg faktisk også lang og slank.. ved ikke lige med min kæreste.. men kan da være hun har arvet lidt af det ..

men je, Annastacia trives jo også og er fuld af energi konstant forstår bare ikke at hun ikke tager på når hun spiser så meget som hun gør og så at hun taber sig :/ ..

men godtnok der er øje med det, så vi er sikker på hun ikke fejler noget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.