Vægt og højde til 1 års undersøgelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2013

Maja88

MissTas skriver:

Hej piger

Ja, tænk at min datter allerede er blevet tumling

Vi var i går til 1 års undersøgelse ved lægen hvor alt gik godt, bortset fra hendes vægt.. hun vejer desværre for lidt i forhold til hendes højde og vi skal derfor til vægt kontrol om 2 mrd.

hun blev målt til 80 cm og 9,2 kg. Hvor lang var jeres til 1 års undersøgelse og hvad var vægten?

Knuuus Tascha

Her var prinsessen 9kg og 77cm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

MissTas

quindelist skriver:

Såvidt jeg husker var Sigrid 82 cm høj og vejede 9,8 kg
Lægen kommenterede at hun er til den slanke side men hun skulle ikke tjekkes for det

så er der da ikke vanvittig forskel på vores så tror også hun er fin som hun er, men de efter tjekker fordi hun har stort knæk på kurven ..

Anmeld

5. marts 2013

MissTas

Janne T. skriver:

Rose var 9,9 kilo og 75 cm Vi skulle også have hende eftervejet nogle mdr senere, men det var ikke fordi vægten i sig selv var gal, men fordi hun var knækket på kurven..

Annastacia har også indtil nu fulgt sin kurve så flot, men lige her til 1 års undersøgelsen knækkede den fuldstændig..

Anmeld

5. marts 2013

MissTas

Mette og Bastian skriver:

Min søn var 87 cm og vejede 12,9.

Synes ikke hun lyder faretruende undervægtig, men bare som lille og fin, hvis det kan berolige lidt

lægen sagde også at hun så fin ud, men hun havde bare knækket voldsomt på kurven.. så tror det er derfor de laver et ekstra tjek.. så må håbe hun er kommet efter det til næste tjek

Anmeld

5. marts 2013

Ka+Ma=Be

MissTas skriver:

der er sket et knæk .. men hun spiser ekstremt meget, så forstår det ikke.. hun har dog været konstant syg de sidste 2 mrd og lægen sagde at det selvølgelig også havde noget at sige .. samtidig sagde han også at hun så kvik og sund og rask ud og var ikke tynd som sådan.. men de skulle sikre sig at der ikke var noget med hendes mave tarm som gjorde at hun ikke optog det hun skulle.. så må vente og se til om 2 mrd om ikke hun har taget lidt på ..

da SP var her da hun var 9 mrd. der vejede hun 9,7 kg og var vist omkring 74 cm. så hun har jo tabt sig.. MEN hun er også blevet mere aktiv

Ahhh på den måde!  

Jamen jeg krydser da fingre for, at alt er i fineste orden  Om ikke andet, er det dejligt at der er fokus på hende, og nogle der undersøger sagerne og forhåbentligt kan afkræfte diverse sygdomme!  

Og ja, så sker der jo unægtelig noget med aktivitetsniveauet Benjamins vægt stavnerede også efterhånden som han kom op og gå.

Anmeld

5. marts 2013

MissTas

Ka+Ma=Be skriver:

Ahhh på den måde!  

Jamen jeg krydser da fingre for, at alt er i fineste orden  Om ikke andet, er det dejligt at der er fokus på hende, og nogle der undersøger sagerne og forhåbentligt kan afkræfte diverse sygdomme!  

Og ja, så sker der jo unægtelig noget med aktivitetsniveauet Benjamins vægt stavnerede også efterhånden som han kom op og gå.

Ja, det er dejligt at de gør noget ved det for at sikre sig at der ikke er noget galt.. .. hun er dog ikke begyndt at gå endnu, men rejser sig op og går når hun holder ved.. men hun er generelt bare blevet meget aktiv med mange ting

men må se tiden an om 2 mrd.

Anmeld

5. marts 2013

Dorthe1986

Min Emil var 78 cm og vejede 10,6 kg

Anmeld

5. marts 2013

Mor til Frederic og Freya

MissTas skriver:

ja, synes også hun er fin.. ikke tyk, men på ingen måder slank.. hun har gode lår, elastikker ved hænderne og sådan.. en fin tumling .. de vil vist også bare sikre sig at hendes mave tarm er i orden, så hun opatger det hun skal .. så må vente og se

Kender det godt - alt for godt...

Frederic var ved 8 mdr 75 cm og 9 kg og var ved 2½ år 91 cm og 9,8 kg. Vi har gået til kontrol siden han var 1 år og han er 4½ idag.

Vi fik at vide at de gerne må knække kurven med en streg, men de skal gerne rette sig igen og derfor skal de til kontrol - for lige at følge med. Som regl er det ofte pga gentagne sygdomme at de lige knækker kurven.

Anmeld

5. marts 2013

StudPsyk

MissTas skriver:

Annastacia har også indtil nu fulgt sin kurve så flot, men lige her til 1 års undersøgelsen knækkede den fuldstændig..

rose følger bare sin nye kurve nu, lidt under normal. jeg tror det er meget normalt når de bliver mere mobile! hun har dog også haft jævnlige perioder hvor hun nærmest ikke har spist, meget frustrerende..

Anmeld

5. marts 2013

modesty

Hej piger

Ja, tænk at min datter allerede er blevet tumling

Vi var i går til 1 års undersøgelse ved lægen hvor alt gik godt, bortset fra hendes vægt.. hun vejer desværre for lidt i forhold til hendes højde og vi skal derfor til vægt kontrol om 2 mrd.

hun blev målt til 80 cm og 9,2 kg. Hvor lang var jeres til 1 års undersøgelse og hvad var vægten?

Knuuus Tascha

Jeg synes da at det lyder helt fint.

Min dreng var vist nok cirka 82 cm. og vejede cirka 10 kg. - men jeg kan ikke huske det helt præcist.

Det er jo meget normalt at vægten stagnerer når de begynder at kravle og i månederne derefter. 

Er det den samme vægt hun er blevet vejet på alle gange? For de kan afvige meget... Min SP gjorde et stort nummer af at jeg ikke kunne bruge tal fra forskellige vægte i samme kurve.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.