Bliver SÅ SÅ glad på andres vegne, men gud hvor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2009

Honningblomst

nutche skriver:

generelt synes jeg at mange triste tanker bliver tabu.
er det fx. okay at ønske sig en pige i stedet for en dreng.... er det okay at blive trist hvis det så bliver den skønneste dreng.... men man bare har lyst til at græde fordi man ønsker sig en pige?
er det okay at være gift med den skønneste mand, ha huset fuld af sunde friske unger....og stadig ikke være lykkelig.
er det okay at elske et af sine børn mere end de andre?
er det okay at være jaloux på nogen der har noget man bare virkelig ønsker sig?
ja jeg synes der er utroligt mange følelser der bliver tabu.....så bare frem i lyset med dem.

Ok..så er det nok bare mig der ikke har nogle tabuer...jeg synes alt er ok at tænke og føle...så længe man ikke generer andre ved at handle skidt ud fra feks misundelse og andre følelser...
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

Betina88

bliver jeg også misundelig, utålmodig  ked af det osv

Synes det er så fantastisk, når man herind kan læse at i kære kvinder bliver gravide.....................men gud hvor kommer de ovennævnte følelser bare frem i en.

Misundelse er en grim ting............men misundelsen og ønsket vælder bare op i mig. Måske fordi jeg har haft en skøn graviditet og kender alt det skønne der følger

Kærligst fra

Christina, som er total skrug og sindsygt glad på alle jer gravides vegne:0)

Jeg har også fået den dårlig samvittighed med at , når jeg læser at folk prøver at være gravide , at de ikk' ka' få børn , så fejler de et eller andet mystisk .. Og jeg er en af dem der er gravide og snart ska' føde om en måned fra på torsdag af ..

Det er så trist at folk ska' igennem nogle tester for at håbe at det lykkedes for dem at bli' gravide ..

Men jeg er så gla' for at jeg er ingen af dem der ska' igennem den helvede , for jeg tror ikk' jeg ville ku' klare det med at få at vide at jeg ikk' ku' bli' gravid .. Og jeg tror ikk' , hvor jeg ska' gøre mig selv ..

Men jeg vil ønske jer som prøver at være gravide held og lykke som I har brug for ..

Anmeld

22. juni 2009

Honningblomst

Betina88 skriver:

Jeg har også fået den dårlig samvittighed med at , når jeg læser at folk prøver at være gravide , at de ikk' ka' få børn , så fejler de et eller andet mystisk .. Og jeg er en af dem der er gravide og snart ska' føde om en måned fra på torsdag af ..

Det er så trist at folk ska' igennem nogle tester for at håbe at det lykkedes for dem at bli' gravide ..

Men jeg er så gla' for at jeg er ingen af dem der ska' igennem den helvede , for jeg tror ikk' jeg ville ku' klare det med at få at vide at jeg ikk' ku' bli' gravid .. Og jeg tror ikk' , hvor jeg ska' gøre mig selv ..

Men jeg vil ønske jer som prøver at være gravide held og lykke som I har brug for ..

Selvfølgelig kunne du det...når man er i det så tager man det hele med, for at få lige præcis det barn man ønsker sig...det er et helvede at være barnløs, men så er glæden bare så vild når det enelig lykkes...
Men der er jo ingen garantier for hvor nemt det er fra gang til gang..
Knus og held og lykke med den bette baby...

Anmeld

22. juni 2009

Betina88

Eva skriver:

Selvfølgelig kunne du det...når man er i det så tager man det hele med, for at få lige præcis det barn man ønsker sig...det er et helvede at være barnløs, men så er glæden bare så vild når det enelig lykkes...
Men der er jo ingen garantier for hvor nemt det er fra gang til gang..
Knus og held og lykke med den bette baby...

Det jo så rigtigt nok , men alligevel bli'r man trist , hvis ingen ka' bli' gravide af en underlig årsag ..

Jo tak .. Håber også det går godt til fødslen ..

Anmeld

22. juni 2009

missKat

Forstår dig SÅ godt Christina!!!
min bedste veninde af alle, blev gravid før de egentlig ønskede det... Og her i huset prøver vi og prøver og....
jeg var Så misundelig!!! og så græd jeg over det OGSÅ, fordi jeg så følte mig som en sindsyg dårlig veninde...
ajj hvor var det ikke nemt!!!!!!!!!!!!!!

hun var heldigvis meget forstående og sagde i starten at hun ville ønske det var mig og var nærmest lige så ked som jeg *SS*

men nu glæder jeg mig bare til at blive den stolte "tante" om 3 måneder

knus

Anmeld

23. juni 2009

Bonnie83

Hej piger,
Her må jeg altså tilslutte mig, for jeg er helt enige med jer.....

Det er bare skide svært at skulle virke glad på andres vegne, når man selv er så ulykkelig over sin egen situation indvendig.
Jeg blev selv sat på en stor prøve da min LILLE søster kom og meddelte familien at nu var hun gravid med familiens første barnebarn... Av, den sveg! Jeg er den ældste og havde altid regnet med at det var mig der skulle gøre mor og far til bedsteforældre. Men jeg er jo selvfølgelig ovenud lykkelig over at skulle være moster. Derfor er det bare svært alligevel at vi prøver og prøver men intet sker og så knalder de én gang uden prevention og vupti! 

Det værste var nok da hun sagde at ' altså, jeg er sikker på at hvis folk bare slappede lidt af og ikke tænkte så meget over det, så ville de blive gravide med det samme'!!!! What!? Hold kæft hvor jeg tudede da jeg kom hjem. Det er sku da nemt nok for en fertil 21årig at sige...

Derfor skrev jeg også følgende i et andet indlæg på siden:

"Jeg kan ikke lade være med at blive en smule....hmm ikke stødt, men måske lidt trist når folk hele tiden siger 'man skal ikke tænke så meget på at blive gravid' 'man skal ikke æl teste, bare dyrke meget sex' ' bare slap lidt af, så sker det'. Syntes alle der siger det, er folk der ER blevet gravide, og oftest blev hurtigt gravide.

Faktum er jo at hvis vi ikke rammer æl, blir vi ikke gravide! Og det er bare hårdt at prøve måned efter måned når der ikke sker noget udover negative tests.
Jeg kan selvfølgelig godt følge tanke gangen med at man skal slappe lidt af, men nu går jeg lige mod strømmen og kommer med et 'modsigende' indlæg.

Det er en svær tid for nogle piger og lidt nemmere for andre. 

Der må da være andre der tænker som mig....eller:-)? "

Så tak for dette indlæg og tak for alle der skriver at de er enige. Det er altid rart at vide man ikke er alene.

Jeg håber det bedste for alle og en masse
KNUS

Anmeld

23. juni 2009

Bonnie83

Til Eva: Jeg tror det Nutche prøver at sige er ikke at det er tabu at have de følelser men at det føles som tabu at tale om det. At sige højt 'Hold kæft hvor er jeg misunderlig!!'
...

Anmeld

23. juni 2009

BubbieBear

Jeg hopper også på denne misundelses debat

Men ja det er jo et tabuemne.. Desværre..

Efter en ret trist morgen varmede det mig at læse denne debat, da der er andre der har det på samme måde som jeg

Anmeld

23. juni 2009

Valle81

TUSIND tak for alle jeres indlæg.

Det lader til at der er blevet taget hul på lidt af en "byld" for mange af os.

Synes det er så dejligt at mine følelser er tilladte, og at der er andre der har det som mig 

Ønsker jer alle en vidunderlig Sankt Hans dag/aften

Anmeld

23. juni 2009

baby2010

Jeg tilslutter mig denne gruppe... Jeg er virkelig misundelige på dem, hvor der bare er gevinst med det samme - og som typisk går rundt og siger: "slap af, det kommer når du mindst venter det" - ja, det er da nemt nok at sige for dig, du blev jo gravid med det samme!!!

Jeg synes desuden også det er svært, når piger herinde bliver gravide - de skal selvfølgelig lykønskes og vi er jo i bund og grund alle glade på deres vegne MEN - det er som om der opstår lidt massehysteri over det... Vi ser gang på gang laaaange tråde med tillykker og jubelråb, når en ny pige har vundet en baby i naturens lotto - sådan skal det selvfølgelig også være, men hvem "hepper" på os, som prøver og prøver uden held? Jeg ved ikke med jer andre, men der er da ingen, som kommer og klapper i hænderne over mig - som igen har fået negative tests...!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.