Valget mellem 1 eller 2 æg? (tvillinger)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2013

Anonym trådstarter

o1Mutte skriver:

Mange har jo fået tvillinger helt naturligt.
Forskellen ligger jo lidt i at vi selv kan ''vælge'' om vi vil ha et eller to børn. (sådan i teorien, altså )
Så til med om man kan klare det, tænker jeg hvorfor ikke?
Hvis du ikke har prøvet et barn, ved du jo i realiteten ikke om en er meget nemmere end to?
Jeg tror på at det hele nok skal falde på plads. Og at ens rolle som mor først indtræffer når man sidder med miraklet(miraklerne).

Og der er ingen der siger at begge æg sætter sig fast, og hvis de gør, så er der en mening med det. I min verden

Det var sandelig et positivt synspunkt du har på sagen 

Og kan godt se din tankegang med, at hvis 2 ud af 2 sætter sig fast, var det nok "ment to be" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

Anonym trådstarter

Dulgretz skriver:

Vi valgte at få sat 2 æg op, da vi fik valget. Igen for at optimere chancen for at et af æggene satte sig fast (det var et fryseforsøg, og der er lidt mindre chance for at opnå graviditet ved fryseforsøg) Men vi havde også snakket om at hvis begge æg satte sig fast, så skulle vi nok også finde en løsning på det.. Sagt på en anden måde, det ville ikke være det værste i verden hvis vi skulle have tvillinger

Og var egentlig heller ikke i tvivl da vi så æggene inden de blev lagt op, at de begge ville sætte sig fast - følte mig utrolig knyttet til dem helt fra start!

Jeg har haft en rigtig nem graviditet - nærmest ingen ligamentsmerter og kvalme har der heller ikke været meget af, og går ind i 3. trimester i morgen

For at nævne en negativ ting ved at vente tvillinger, så er det at man er så urolig, hvis man ikke lige har kunne mærke den ene tvilling en dag.. Og mine tvillinger skiftes lidt til at have stille og aktive dage, så det har jeg skulle lære at håndtere, for at kunne slappe mere af og nyde min graviditet.

Jeg  for at i får truffen den rette beslutning for jer og at 3. forsøg vil lykkedes

Tak for svar 

Det er nemlig også for at optimere chancen, at vi endeligt har besluttet at få sat to æg op, hvis der er det.  

Der har kun været ét godt æg, hver af de to første gange, så derfor er det jo ikke sikkert at der bliver to denne gang.

Anmeld

5. marts 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Vi var overhovedet ikke i tvivl, og behøvede slet ikke diskutere det.

Vi valgte at få lagt 2 æg op, når der var mulighed for det.

2 æg er jo ikke ensbetydende med tvillinger, og skulle man alligevel være så heldig at det bliver tvillinger, så klarer man også dét
Ingen er alligevel helt parat før man står med barnet / børnene i favnen.

Vi fik lagt 2 æg op med vores søn, og fik også denne gang lagt 2 æg op, men altså "kun" 1 barn begge gange

Ved godt der ikke er garanti for tvillinger  Men tænker jo bare tanken, hvad nu hvis...... Hehe  Men så må vi bare være dobbelt velsignet, hvis det er sådan det bliver 

Anmeld

5. marts 2013

Anonym trådstarter

Viventerjer skriver:

Vi fik 2 fryseæg lagt op denne gang, og venter nu tvillinger Er meget lykkelig for valget

Tillykke  

Anmeld

5. marts 2013

Anonym trådstarter

babywish13 skriver:

Jeg har stemt 2 æg

Personligt ville jeg tage imod 2 æg - især hvis det var sidste forsøg!! og i særdeleshed hvis jeg ikke havde andre børn. Ja selvom vi tilsammen har 3 børn, ville jeg med kyshånd tage imod tvillinger

Jeg tror på, som en anden skriver, at man ikke bliver tvillinge mor hvis man ikke kan klare det

Så bliver det til mange børn 

Jeg selv har altid haft tanken at jeg gerne ville have 3 børn, hvor manden kun vil have 2. Og han siger jo så for sjov, at hvis der kommer tvillinger, er alt det der med bleer osv overstået på én gang 

Anmeld

5. marts 2013

o1Mutte

Anonym skriver:

Det var sandelig et positivt synspunkt du har på sagen 

Og kan godt se din tankegang med, at hvis 2 ud af 2 sætter sig fast, var det nok "ment to be" 

Det tror jeg man bliver nød til i denne verden

Men glæder mig til en update og til at finde ud af hvem du er Vil gerne følge dig nemlig

Anmeld

5. marts 2013

Faith

Jeg fik lagt 2 æg tilbage i sin tid. Det var vores absolut sidste forsøg i det offentlige.

Det resulterede i tvillinger. Dog er det lidt specielt da mine drenge er enæggede. Det vil sige at det ene æg har delt sig, og det andet er gået til. Der kunne altså reelt have været 3

Jeg havde en ret kompliceret graviditet. Rigtig mange plukveer, og i uge 26+3 gik jeg i fødsel og blev overført akut til Skejby hvor jeg lå til jeg var 27+5 hvorefter jeg blev flyttet tilbage til Herning.

I uge 33+3 ville de ud. Og ud kom de. Fødte dem på normal vis. Den mest fantastiske fødsel ever, til trods for at Mikkel ikke trak vejret da han kom ud.

Vi var indlagt med vores 2 smukke drenge i 21 dage.

I dag er de 2,9 år og er lige startet i børnehave

Anmeld

5. marts 2013

Helle toft

Vi fik faktisk sat 3 æg op i 8. Forsøg.  Hvilket blev til tvillinger. Det har vi aldrig fortrudt. Det er sku hårdt og det var graviditeten også. Men der er også mange fornøjelser.

Jeg har altid synes det var voldsomt meget at gennemgå for et sølle æg. Så jeg prøvede altid at overtale Lægen til at sætte så mange æg tilbage som muligt. 

Anmeld

6. marts 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Jeg fik lagt 2 æg tilbage i sin tid. Det var vores absolut sidste forsøg i det offentlige.

Det resulterede i tvillinger. Dog er det lidt specielt da mine drenge er enæggede. Det vil sige at det ene æg har delt sig, og det andet er gået til. Der kunne altså reelt have været 3

Jeg havde en ret kompliceret graviditet. Rigtig mange plukveer, og i uge 26+3 gik jeg i fødsel og blev overført akut til Skejby hvor jeg lå til jeg var 27+5 hvorefter jeg blev flyttet tilbage til Herning.

I uge 33+3 ville de ud. Og ud kom de. Fødte dem på normal vis. Den mest fantastiske fødsel ever, til trods for at Mikkel ikke trak vejret da han kom ud.

Vi var indlagt med vores 2 smukke drenge i 21 dage.

I dag er de 2,9 år og er lige startet i børnehave

Det var da en sjov historie 

Havde slet ikke skænket det en tanke, at der faktisk, måske, ville kunne komme flere, hvis det ene eller begge æg delte sig. Hehe 

Anmeld

6. marts 2013

Anonym trådstarter

Helle toft skriver:

Vi fik faktisk sat 3 æg op i 8. Forsøg.  Hvilket blev til tvillinger. Det har vi aldrig fortrudt. Det er sku hårdt og det var graviditeten også. Men der er også mange fornøjelser.

Jeg har altid synes det var voldsomt meget at gennemgå for et sølle æg. Så jeg prøvede altid at overtale Lægen til at sætte så mange æg tilbage som muligt. 

Puha, 8 forsøg er godt nok også mange gange med kun 1 æg.

Så kan jeg sgu godt forstå at du fik lagt 3 op til sidst!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.