Valget mellem 1 eller 2 æg? (tvillinger)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2013

Anonym trådstarter

o1Mutte skriver:

Vi har også snakket en del om det herhjemme. Om hvad vi ville vælge hvis vi fik valget. Og vi er helt enige om at vi ville vælge 2 æg. Simpelthen for at optimere vores chancer for at få mindst et barn. Og hvis der kommer to, så vil vi blive ligeså lykkelige. Ved der er mange risici med en tvillingegraviditet, men jeg ville alligevel vælge det.

Håber i beslutter det rette for jer

Jamen det var også vores første indskydelse 

Det ville da være fantastisk med tvillinger, men jeg overtænker nok bare alting!  For er nok nervøs for det, da det bliver første gang vi skal være forældre  Forhåbentlig  Og har jo bare ingen erfaring eller noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

Anonym trådstarter

HopinWishin skriver:

Hvis det var mit sidste forsøg og jeg inderligt ønskede mig et barn, ville jeg ikke tvivle et sekund med at få sat 2 æg op!!

- selv fik jeg dog kun sat 1 æg op og blev gravid ved første forsøg....

Vores tanke er også to æg 

Men ja, jeg overtænker nok bare om vi ville kunne klare to små, i en brand ny rolle som forældre 

Anmeld

4. marts 2013

HopinWishin

Anonym skriver:

Vores tanke er også to æg 

Men ja, jeg overtænker nok bare om vi ville kunne klare to små, i en brand ny rolle som forældre 

Selvfølgelig... =) Jeg havde maange tanker før jeg blev gravid, mens jeg var gravid og nu efter at have født

Pøj pøj med det !

Anmeld

4. marts 2013

o1Mutte

Anonym skriver:

Jamen det var også vores første indskydelse 

Det ville da være fantastisk med tvillinger, men jeg overtænker nok bare alting!  For er nok nervøs for det, da det bliver første gang vi skal være forældre  Forhåbentlig  Og har jo bare ingen erfaring eller noget.

Mange har jo fået tvillinger helt naturligt.
Forskellen ligger jo lidt i at vi selv kan ''vælge'' om vi vil ha et eller to børn. (sådan i teorien, altså )
Så til med om man kan klare det, tænker jeg hvorfor ikke?
Hvis du ikke har prøvet et barn, ved du jo i realiteten ikke om en er meget nemmere end to?
Jeg tror på at det hele nok skal falde på plads. Og at ens rolle som mor først indtræffer når man sidder med miraklet(miraklerne).

Og der er ingen der siger at begge æg sætter sig fast, og hvis de gør, så er der en mening med det. I min verden

Anmeld

4. marts 2013

Dulgretz

Anonym skriver:

Hej

Vi skal igang med tredje og sidste forsøg, og har i den forbindelse spurgt om vi må være medbestemmende til at få lagt et eller 2 æg op, og det må vi gerne. Selvfølgelig vil klinikken også råde og vejlede, men vi må i hvert fald godt være med til beslutningen 

De sagde i øvrigt til os, at det var en rigtig god idé at få det snakket igennem inden ÆO, da de havde oplevet par, som ikke vidste til eller fra, da de blev tilbudt at få lagt to æg op.

I den forbindelse vil jeg godt høre jeres mening ang. et eller to æg, som jo kan resultere i tvillinger hvis man vælger de to æg.

Er der nogle der kan give mig lidt om fordele og ulemper ved tvillingegraviditet og børn?

Vi har jo ingen børn i forvejen, så har jo ikke rigtig nogen idé om hvordan det er at have to, når jeg ikke engange ved hvordan det er at have en 

Og ja, for sjov har jeg lige lavet en afstemning! 

Ps, folk som ikke er i behanling, men har tvillinger, er hjerteligt velkomne til at smide en kommentar 

Vi valgte at få sat 2 æg op, da vi fik valget. Igen for at optimere chancen for at et af æggene satte sig fast (det var et fryseforsøg, og der er lidt mindre chance for at opnå graviditet ved fryseforsøg) Men vi havde også snakket om at hvis begge æg satte sig fast, så skulle vi nok også finde en løsning på det.. Sagt på en anden måde, det ville ikke være det værste i verden hvis vi skulle have tvillinger

Og var egentlig heller ikke i tvivl da vi så æggene inden de blev lagt op, at de begge ville sætte sig fast - følte mig utrolig knyttet til dem helt fra start!

Jeg har haft en rigtig nem graviditet - nærmest ingen ligamentsmerter og kvalme har der heller ikke været meget af, og går ind i 3. trimester i morgen

For at nævne en negativ ting ved at vente tvillinger, så er det at man er så urolig, hvis man ikke lige har kunne mærke den ene tvilling en dag.. Og mine tvillinger skiftes lidt til at have stille og aktive dage, så det har jeg skulle lære at håndtere, for at kunne slappe mere af og nyde min graviditet.

Jeg  for at i får truffen den rette beslutning for jer og at 3. forsøg vil lykkedes

Anmeld

4. marts 2013

Nessie

Vi var overhovedet ikke i tvivl, og behøvede slet ikke diskutere det.

Vi valgte at få lagt 2 æg op, når der var mulighed for det.

2 æg er jo ikke ensbetydende med tvillinger, og skulle man alligevel være så heldig at det bliver tvillinger, så klarer man også dét
Ingen er alligevel helt parat før man står med barnet / børnene i favnen.

Vi fik lagt 2 æg op med vores søn, og fik også denne gang lagt 2 æg op, men altså "kun" 1 barn begge gange

Anmeld

4. marts 2013

Viventerjer

Anonym skriver:

Hej

Vi skal igang med tredje og sidste forsøg, og har i den forbindelse spurgt om vi må være medbestemmende til at få lagt et eller 2 æg op, og det må vi gerne. Selvfølgelig vil klinikken også råde og vejlede, men vi må i hvert fald godt være med til beslutningen 

De sagde i øvrigt til os, at det var en rigtig god idé at få det snakket igennem inden ÆO, da de havde oplevet par, som ikke vidste til eller fra, da de blev tilbudt at få lagt to æg op.

I den forbindelse vil jeg godt høre jeres mening ang. et eller to æg, som jo kan resultere i tvillinger hvis man vælger de to æg.

Er der nogle der kan give mig lidt om fordele og ulemper ved tvillingegraviditet og børn?

Vi har jo ingen børn i forvejen, så har jo ikke rigtig nogen idé om hvordan det er at have to, når jeg ikke engange ved hvordan det er at have en 

Ps, folk som ikke er i behanling, men har tvillinger, er hjerteligt velkomne til at smide en kommentar 

Vi fik 2 fryseæg lagt op denne gang, og venter nu tvillinger Er meget lykkelig for valget

Anmeld

4. marts 2013

et-ønske

Anonym skriver:

Hej

Jeg har stemt 2 æg

Personligt ville jeg tage imod 2 æg - især hvis det var sidste forsøg!! og i særdeleshed hvis jeg ikke havde andre børn. Ja selvom vi tilsammen har 3 børn, ville jeg med kyshånd tage imod tvillinger

Jeg tror på, som en anden skriver, at man ikke bliver tvillinge mor hvis man ikke kan klare det

Anmeld

5. marts 2013

modesty

Anonym skriver:

Hej

Jeg tror ikke at man skal undervurdere hvor sindssygt hårdt det er at få tvillinger. Vi har fire vennepar i vores omgangskreds, med små tvillinger. Det ene tvillingepar er bogstaveligt talt verdens nemmeste børn (de sidder bare og kigger og smiler og har sovet igennem hver nat nærmest fra de blev født) - men de andre tre forældrepar synes at det er meget, meget hårdt.

Jeg har selv en ekstremt aktiv dreng og jeg kan slet ikke forestille mig hvor hårdt det ville være hvis vi havde haft to som ham. Jeg tror at vi var gået fra hinanden.

MEN - når det så er sagt. Så ville jeg KLART vælge to æg når det er jeres sidste forsøg.

Jeg blev gravid efter to "friske" ÆO og to gange fryseæg. Begge de friske gange fik vi lagt ét æg op, begge frysegangene fik vi lagt to op. Jeg blev gravid på et fryseæg, men hvis jeg ikke var blevet, tror jeg også at vi havde valgt to æg i det sidste friske forsøg. Sandsynligheden for at man får tvillinger selvom der bliver lagt to op er jo ikke kodylt stor, og jeg ville gøre hvad jeg kunne for at optimere chancerne.

for at det lykkes for jer. 

Anmeld

5. marts 2013

Anonym trådstarter

HopinWishin skriver:

Selvfølgelig... =) Jeg havde maange tanker før jeg blev gravid, mens jeg var gravid og nu efter at have født

Pøj pøj med det !

Mange tak! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.