Anonym skriver:
Hej
Vi skal igang med tredje og sidste forsøg, og har i den forbindelse spurgt om vi må være medbestemmende til at få lagt et eller 2 æg op, og det må vi gerne. Selvfølgelig vil klinikken også råde og vejlede, men vi må i hvert fald godt være med til beslutningen 
De sagde i øvrigt til os, at det var en rigtig god idé at få det snakket igennem inden ÆO, da de havde oplevet par, som ikke vidste til eller fra, da de blev tilbudt at få lagt to æg op.
I den forbindelse vil jeg godt høre jeres mening ang. et eller to æg, som jo kan resultere i tvillinger hvis man vælger de to æg.
Er der nogle der kan give mig lidt om fordele og ulemper ved tvillingegraviditet og børn?
Vi har jo ingen børn i forvejen, så har jo ikke rigtig nogen idé om hvordan det er at have to, når jeg ikke engange ved hvordan det er at have en 
Og ja, for sjov har jeg lige lavet en afstemning! 
Ps, folk som ikke er i behanling, men har tvillinger, er hjerteligt velkomne til at smide en kommentar 
Vi valgte at få sat 2 æg op, da vi fik valget. Igen for at optimere chancen for at et af æggene satte sig fast (det var et fryseforsøg, og der er lidt mindre chance for at opnå graviditet ved fryseforsøg) Men vi havde også snakket om at hvis begge æg satte sig fast, så skulle vi nok også finde en løsning på det.. Sagt på en anden måde, det ville ikke være det værste i verden hvis vi skulle have tvillinger 
Og var egentlig heller ikke i tvivl da vi så æggene inden de blev lagt op, at de begge ville sætte sig fast - følte mig utrolig knyttet til dem helt fra start!
Jeg har haft en rigtig nem graviditet - nærmest ingen ligamentsmerter og kvalme har der heller ikke været meget af, og går ind i 3. trimester i morgen 
For at nævne en negativ ting ved at vente tvillinger, så er det at man er så urolig, hvis man ikke lige har kunne mærke den ene tvilling en dag.. Og mine tvillinger skiftes lidt til at have stille og aktive dage, så det har jeg skulle lære at håndtere, for at kunne slappe mere af og nyde min graviditet.
Jeg
for at i får truffen den rette beslutning for jer og at 3. forsøg vil lykkedes