Valget mellem 1 eller 2 æg? (tvillinger)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du vælge 1 eller 2 æg?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.892 visninger
29 svar
8 synes godt om
4. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej

Vi skal igang med tredje og sidste forsøg, og har i den forbindelse spurgt om vi må være medbestemmende til at få lagt et eller 2 æg op, og det må vi gerne. Selvfølgelig vil klinikken også råde og vejlede, men vi må i hvert fald godt være med til beslutningen 

De sagde i øvrigt til os, at det var en rigtig god idé at få det snakket igennem inden ÆO, da de havde oplevet par, som ikke vidste til eller fra, da de blev tilbudt at få lagt to æg op.

I den forbindelse vil jeg godt høre jeres mening ang. et eller to æg, som jo kan resultere i tvillinger hvis man vælger de to æg.

Er der nogle der kan give mig lidt om fordele og ulemper ved tvillingegraviditet og børn?

Vi har jo ingen børn i forvejen, så har jo ikke rigtig nogen idé om hvordan det er at have to, når jeg ikke engange ved hvordan det er at have en 

Og ja, for sjov har jeg lige lavet en afstemning! 

Ps, folk som ikke er i behanling, men har tvillinger, er hjerteligt velkomne til at smide en kommentar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

twinny

Vi fik afvide til nf at vi ventede tvillinger.
De er øko og vores første børn.

Det er jo dobbelt mirakel.
Tvillinge graviditeter er jo meget forskellige. Min egen graviditet var nem, jeg blev sat igang 37+4 og det var en hurtig dejlig fødsel. Jeg gik lange ture til sidt i min graviditet osv.
Selvfølgelig er det hårdt med to. Men overhovedet ikke så hårdt som vi troede.. men igen vi har også haft "nemme" børn. Vi kunne overhovedet ikke forestille os en. Også hvis jeg nogensinde skulle have flere børn, vil jeg have tvillinger igen.

Der er en klog dame herinde, der siger:

Man bliver kun tvillinge mor, hvis man kan klare det.

Anmeld

4. marts 2013

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Vi fik afvide til nf at vi ventede tvillinger.
De er øko og vores første børn.

Det er jo dobbelt mirakel.
Tvillinge graviditeter er jo meget forskellige. Min egen graviditet var nem, jeg blev sat igang 37+4 og det var en hurtig dejlig fødsel. Jeg gik lange ture til sidt i min graviditet osv.
Selvfølgelig er det hårdt med to. Men overhovedet ikke så hårdt som vi troede.. men igen vi har også haft "nemme" børn. Vi kunne overhovedet ikke forestille os en. Også hvis jeg nogensinde skulle have flere børn, vil jeg have tvillinger igen.

Der er en klog dame herinde, der siger:

Man bliver kun tvillinge mor, hvis man kan klare det.

Tak for svar 

Der går utroligt mange tanker igennem mit hovede, modsat til min mand, hvor det lader til, at det ikke har den store betydning for ham, om der kommer en eller to.

Jeg tænker jo både om kroppen kan holde til det, om vi kan klare det som forældre, og der er vel også chance for at miste den ene i graviditeten  Puha 

Anmeld

4. marts 2013

twinny

Anonym skriver:

Tak for svar 

Der går utroligt mange tanker igennem mit hovede, modsat til min mand, hvor det lader til, at det ikke har den store betydning for ham, om der kommer en eller to.

Jeg tænker jo både om kroppen kan holde til det, om vi kan klare det som forældre, og der er vel også chance for at miste den ene i graviditeten  Puha 

Ja det er også en risiko. Der er et par stykke herinde hvor de har mistet den ene.

Men I skal self nok klare den. Men det er vel heller ikke sikkert fordi man får lagt to æg op? Det er mere, at man ikk får forventninger op mod to også blive man ked.

Anmeld

4. marts 2013

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Ja det er også en risiko. Der er et par stykke herinde hvor de har mistet den ene.

Men I skal self nok klare den. Men det er vel heller ikke sikkert fordi man får lagt to æg op? Det er mere, at man ikk får forventninger op mod to også blive man ked.

Vi har spurgt, og også fået lov, fordi det er det sidste forsøg.

Men det kræver jo at der er to gode og befrugtede æg, og at vi træffer en beslutning 

Anmeld

4. marts 2013

Malene76

Hejsa..

God tråd du oprettede. Den følger jeg lige og håber du får en masse gode kommentarer. Dem kan jeg nemlig også bruge, tror jeg.  Vi har en dreng på 1 som vi har været igennem IVF for at få. Vi vil rigtig gerne prøve lykken igen og snakker derfor også rigtig meget om vi vil have 1 eller 2 æg sat op. Ved vores søn, fik vi 2 æg sat op, hvor den ene jo kun blev siddende. Så vi er så meget i tvivl.

Held og lykke med projektet. Det er det hele værd når man er på den anden side, selvom man har lyst til at give op ind i mellen.

KH Malene

Anmeld

4. marts 2013

o1Mutte

Anonym skriver:

Hej

Vi skal igang med tredje og sidste forsøg, og har i den forbindelse spurgt om vi må være medbestemmende til at få lagt et eller 2 æg op, og det må vi gerne. Selvfølgelig vil klinikken også råde og vejlede, men vi må i hvert fald godt være med til beslutningen 

De sagde i øvrigt til os, at det var en rigtig god idé at få det snakket igennem inden ÆO, da de havde oplevet par, som ikke vidste til eller fra, da de blev tilbudt at få lagt to æg op.

I den forbindelse vil jeg godt høre jeres mening ang. et eller to æg, som jo kan resultere i tvillinger hvis man vælger de to æg.

Er der nogle der kan give mig lidt om fordele og ulemper ved tvillingegraviditet og børn?

Vi har jo ingen børn i forvejen, så har jo ikke rigtig nogen idé om hvordan det er at have to, når jeg ikke engange ved hvordan det er at have en 

Og ja, for sjov har jeg lige lavet en afstemning! 

Ps, folk som ikke er i behanling, men har tvillinger, er hjerteligt velkomne til at smide en kommentar 

Vi har også snakket en del om det herhjemme. Om hvad vi ville vælge hvis vi fik valget. Og vi er helt enige om at vi ville vælge 2 æg. Simpelthen for at optimere vores chancer for at få mindst et barn. Og hvis der kommer to, så vil vi blive ligeså lykkelige. Ved der er mange risici med en tvillingegraviditet, men jeg ville alligevel vælge det.

Håber i beslutter det rette for jer

Anmeld

4. marts 2013

HopinWishin

Hvis det var mit sidste forsøg og jeg inderligt ønskede mig et barn, ville jeg ikke tvivle et sekund med at få sat 2 æg op!!

- selv fik jeg dog kun sat 1 æg op og blev gravid ved første forsøg....

Anmeld

4. marts 2013

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Hejsa..

God tråd du oprettede. Den følger jeg lige og håber du får en masse gode kommentarer. Dem kan jeg nemlig også bruge, tror jeg.  Vi har en dreng på 1 som vi har været igennem IVF for at få. Vi vil rigtig gerne prøve lykken igen og snakker derfor også rigtig meget om vi vil have 1 eller 2 æg sat op. Ved vores søn, fik vi 2 æg sat op, hvor den ene jo kun blev siddende. Så vi er så meget i tvivl.

Held og lykke med projektet. Det er det hele værd når man er på den anden side, selvom man har lyst til at give op ind i mellen.

KH Malene

Jo tak. 

Håber nemlig også at få en idé om andres tanker, overvejelser, hvad de har valgt og hvorfor 

Anmeld

4. marts 2013

Putomanen

I de første 1-2 forsøg synes jeg at det er bedst at få lagt 1 æg op, som klinikkerne anbefaler. Hvis man når til 3 forsøg, som i desværre er, vil jeg mene det er en god ide med 2 æg. Det er selvfølgelig op til en selv, om man kan være glad for tvillinger, så at sige.
Vi ønsker ikke selv tvillinger, men vi valgte at få 2 æg op i vores 4 og 6 forsøg, simpelthen for at øge chancerne. Så må vi tage tvillingerne, hvis det kommer.
Held og lykke med beslutningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.