så skete det.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2009

siw84

Vinker skriver:

FANTASTISK - STORT TILLYKKE

Omkring uge 8 skal man til første læge undersøgelse. Der skal ud have lavet din vandrejournal som vil følge dig under hele graviditeten.
Jeg skulle selv ringe og bestille tid hos en jordmor.
Ang. skanninger er der de 2 gratise (nakkefoldsskanningen i uge 12 - den er frivillig og misdannelses skanningen omkring uge 20) det er også noget du snakker med din læge om, og så kommer der med tiden brev om hvornår du skal til skanning.

Ja man har mange spørgsmål når man lige er blevet gravid - og bare vent, der kommer flere og flere - også når den lille er kommet til verden. Så er det jo godt man har en side som baby.dk

Mvh Rikke, mor til Niklas Emil 25/09-2008

tusind tak....
du skriver at ca i uge 8 skal man til første lægeundersøgelse... men jeg skal det først i uge 12 (regnet fra sidste mens. dag)..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

mortil(nichlasogmathias)

1984 skriver:

så skete det..  så blev jeg gravid.... men er der nogen der så kan fortælle en "første gangs" hvordan det så foregår nu?? mht. lægebesøg osv..

mange tak og må i alle have en fantastisk dag ligesom mig

mange hilsner fra den lykkelige

stort tillykke med det... det er så dejligt for jer..
knus karina 9+4

Anmeld

25. juni 2009

mortil(nichlasogmathias)

1984 skriver:

tusind tak....
du skriver at ca i uge 8 skal man til første lægeundersøgelse... men jeg skal det først i uge 12 (regnet fra sidste mens. dag)..

det var sent, din første scanning er i uge 12... senest 13 ellers er det for sent med nf scanning... og den vil jeg mene er vigtig..

Anmeld

25. juni 2009

siw84

karina22 skriver:

det var sent, din første scanning er i uge 12... senest 13 ellers er det for sent med nf scanning... og den vil jeg mene er vigtig..

ja lige præcis... undrede mig osse... så tror jeg tager forbi lægen i morgen og snakker med ham....

Anmeld

25. juni 2009

mortil(nichlasogmathias)

1984 skriver:

ja lige præcis... undrede mig osse... så tror jeg tager forbi lægen i morgen og snakker med ham....

ja det ville jeg også gøre, eller ringe til svangerskabsklinikken og sige det så de er klar over at det skal gå stærkt... ved din læge at du er så langt henne??

Anmeld

26. juni 2009

siw84

karina22 skriver:

ja det ville jeg også gøre, eller ringe til svangerskabsklinikken og sige det så de er klar over at det skal gå stærkt... ved din læge at du er så langt henne??

ja... for han ved jo hvornår min sidste mens.dag var... så han regnede det ud...

Anmeld

26. juni 2009

siw84

1984 skriver:

ja... for han ved jo hvornår min sidste mens.dag var... så han regnede det ud...

så har jeg snakket med lægen.. og han sagde at min første undersøgelse var sat som den skulle men at jeg selv bestiller tid til nakkefoldskan. når tiden for dette nærmer sig.. så nu er tingene på plads

Anmeld

26. juni 2009

mortil(nichlasogmathias)

1984 skriver:

så har jeg snakket med lægen.. og han sagde at min første undersøgelse var sat som den skulle men at jeg selv bestiller tid til nakkefoldskan. når tiden for dette nærmer sig.. så nu er tingene på plads

jamen man plejer da ikke at sku bestille selv... lægen skal sende din vandre journal også sku du få brev om NF scanningen.. har aldrig hørt om nogen der sku gøre det selv..
de siger også på svangerskabsklikken at de skal ha modtaget ens vandrejournal inden man får en tid...det sagde de til mig den anden dag... har nemlig også ringet og snakket med dem, da det også er ved at være tiden at jeg skal til NF scanning..

Anmeld

26. juni 2009

siw84

karina22 skriver:

jamen man plejer da ikke at sku bestille selv... lægen skal sende din vandre journal også sku du få brev om NF scanningen.. har aldrig hørt om nogen der sku gøre det selv..
de siger også på svangerskabsklikken at de skal ha modtaget ens vandrejournal inden man får en tid...det sagde de til mig den anden dag... har nemlig også ringet og snakket med dem, da det også er ved at være tiden at jeg skal til NF scanning..

okay.... jeg fik en hjemmeside der hedder nakkefold-hs.dk og der kan du bestille tid til det...

Anmeld

26. juni 2009

mortil(nichlasogmathias)

1984 skriver:

okay.... jeg fik en hjemmeside der hedder nakkefold-hs.dk og der kan du bestille tid til det...

okay, det har jeg godt nok aldrig hørt før... ved nichlas klarede lægen det og det har han også gjort denne gang.. men godt at du har mulighed for at gøre det selv når han ikke gør det.. det kan være at man så kan vælge en dag selv ellers får man jo bare en dato..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.