så skete det.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.385 visninger
31 svar
0 synes godt om
22. juni 2009

siw84

så skete det..  så blev jeg gravid.... men er der nogen der så kan fortælle en "første gangs" hvordan det så foregår nu?? mht. lægebesøg osv..

mange tak og må i alle have en fantastisk dag ligesom mig

mange hilsner fra den lykkelige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

Mira0911

Først og fremmest Tillykke... Du får en tid hos din læge... Mener lægen sender besked til en JM og så kontakter en JM dig om samtaler osv... Den første tid på  scanning mener jeg at du får pr. brev...

Anmeld

22. juni 2009

1977

Profilbillede for 1977
Tillykke tillykke  Få en tid hos lægen og skal h*n nok guide dig igennem

Anmeld

22. juni 2009

haps

1984 skriver:

så skete det..  så blev jeg gravid.... men er der nogen der så kan fortælle en "første gangs" hvordan det så foregår nu?? mht. lægebesøg osv..

mange tak og må i alle have en fantastisk dag ligesom mig

mange hilsner fra den lykkelige

Stort tillykke..

Du får en tid hos din læge i uge ca. 8 - så udfylder i papirer og så bliver du automatisk indkaldt til NF-scanning og jordemor.. Der er lidt forskel rundt i landet hvornår og hvor mange jordemor besøg der er.. Så kører det helt af sig selv..

Anmeld

22. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg følger lige lidt med her.. jeg har også lige fået mine 2 streger..
stort tillykke til dig!

Anmeld

22. juni 2009

Guldet

Mange gange tillykke..

Jeg fik en bog om graviditet af lægen og en seddel til jm.. og der skulle jeg selv ringe ud og få en tid. Men det er lidt forskelligt tror jeg.. men jeg skulle i hvert fald selv kontakte jm huset.. ..

Anmeld

22. juni 2009

Vingummien

Tillykke tillykke

Jeg fik en tid ved lægen og så blev jeg lige undersøgt hurtigt, fik laver vandre journal og så skulle jeg selv ringe til JM og få en tid og så køre den el.

Når du er ved Jm får du en tid til næste gang, og så er der et par gange du skal til lægen og ha tjekket

Anmeld

22. juni 2009

Nanna1985

STORT TILLYKKE

Du kontakter din læge og fortæller du er gravid.. Så kommer du ind til H*n hvor de så bekræfter din graviditet.. Så får du lavet  vandrejournal, får taget blodtryk og får målt din blodprocent.. Så får du en masse bøger om graviditeten osv.. Så skal du købe gravitaminer(Start på med det samme)..
Jernpillerne starter man på i uge 10   

Så bliver du kaldt ind til nakkefoldscanning i mellem uge 11 og 13  Der tjekker de om alt ser fint ud med barnet.. SÅ i mellem uge 19 og 21 ca skal du til en misdannelsescanning og der tjekker de os om alt ser fint ud med barnet  Så skal du til læge og jordemoder under graviditet os, der høre man hjertelyd og sådan lidt forskelligt

Anmeld

22. juni 2009

siw84

Caroline86 skriver:

jeg følger lige lidt med her.. jeg har også lige fået mine 2 streger..
stort tillykke til dig!

hehe bare iorden... og tak og selv mange gange tillykke

Anmeld

22. juni 2009

Valle81

KÆMPE MEGA Tillykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.