Læger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.275 visninger
25 svar
13 synes godt om
3. marts 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Nogen der har prøvet det her ?

Ringede til egen læge i mandags, da Olivia på daværende tidspunkt har hostet og snottet i 5uger, samt haft feber weekenden over - på daværende tidspunkt har vi været ved vagtlægen nogen gange, og ringet til dem i massevis. Nå, men ringer så til egen læge i mandags, da jeg havde første arbejdsdag onsdag efter barsel, og ville gerne sikre mig at hun ikk havde lungebetændelse, eller noget i den dur .. Hun hænger på armen, og er glad - så lægen mener absolut ikke at der skal kigges på hende ..

Hendes hoste bliver værre, og nætterne længere - så torsdag ringer jeg til en anden læge, da vores egen er på kursus .. Vi får så en tid, samme eftermiddag .. Det viste sig så, at hun har lungebetændelse, og skal have penicillin i en uge ! Lægens kommentar var, hvorfor er hun ikk blevet kigget på noget før ? Jo, ser du - det har jeg prøvet !!
Jeg var simpelthen så gal, da vi gik derfra .. Gal over min egen læge, gal over at jeg ikke lyttede til min egen intuition i mandags, så vi kunne være startet på behandlingen noget før .. Synes VIRKELIGT at det er/var for dårligt, og er sgu stadig sur over det !
Nu bliver hun snart et år, og så skal hun jo til undersøgelse hos egen læge, tænker jeg vil komme med en kommentar omkring det, for synes det er under al kritik!

Hvad ville i gøre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

MorDk

Jeg ville påtale det... Der ER så mange læger der "sjusker" og ikke passer deres arbejde! Fatter ikke hvorfor læger nogengange bare IKKE ville undersøge patienten. Jeg kan blive SÅ gal.

Jeg er heller ikke glad for vagtlægerne. Mange af dem er skide sure og ikke spor grundige  Arrrghhhh!

Det er bare IKKE ok!!!

Anmeld

3. marts 2013

B&J

stakkels lille pus da. håber snart hun er over denne omgang lyder slet ikke sjovt

men noget helt andet jeg ville virkelig skælde min læge ud for at sige det pænt, sige det på en pæn måde men stadig så lægen føler han/hun får en orden lussing, for det er bare IKKE OKAY!!!!

Anmeld

3. marts 2013

Muffinmus

Man skal bruge sin fornuft. Og som mor ved man hvad der er nogenlunde normalt og ikke er det. Så næste gang skal du helt sikkert bare insistere, færdig slut.
Og ja, sig det endelig for det kan være det hjælper den næste forælder der ringer ind.

Anmeld

3. marts 2013

Mamalou

Jeg vil ikke undskylde din læges handling, eller mangel på samme, men jeg tror desværre, at det kommer sig af, at der er rigtig mange der (mis)bruger lægen og vagtlægen i situationer, hvor det absolut ikke er nødvendigt.

I din situation var det nødvendigt og hvis der bliver en anden gang, så må du følge din mavefornemmelse og insistere på at din datter bliver undersøgt. 

Vh. Louise

Anmeld

3. marts 2013

modesty

Min læge er af den holdning at når det drejer sig om børn skal man hellere tjekke en gang for meget end en gang for lidt. Han har altid en åben akut-tid til børn hver dag.

Anmeld

3. marts 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Olivia's Moar skriver:

Ringede til egen læge i mandags, da Olivia på daværende tidspunkt har hostet og snottet i 5uger, samt haft feber weekenden over - på daværende tidspunkt har vi været ved vagtlægen nogen gange, og ringet til dem i massevis. Nå, men ringer så til egen læge i mandags, da jeg havde første arbejdsdag onsdag efter barsel, og ville gerne sikre mig at hun ikk havde lungebetændelse, eller noget i den dur .. Hun hænger på armen, og er glad - så lægen mener absolut ikke at der skal kigges på hende ..

Hendes hoste bliver værre, og nætterne længere - så torsdag ringer jeg til en anden læge, da vores egen er på kursus .. Vi får så en tid, samme eftermiddag .. Det viste sig så, at hun har lungebetændelse, og skal have penicillin i en uge ! Lægens kommentar var, hvorfor er hun ikk blevet kigget på noget før ? Jo, ser du - det har jeg prøvet !!
Jeg var simpelthen så gal, da vi gik derfra .. Gal over min egen læge, gal over at jeg ikke lyttede til min egen intuition i mandags, så vi kunne være startet på behandlingen noget før .. Synes VIRKELIGT at det er/var for dårligt, og er sgu stadig sur over det !
Nu bliver hun snart et år, og så skal hun jo til undersøgelse hos egen læge, tænker jeg vil komme med en kommentar omkring det, for synes det er under al kritik!

Hvad ville i gøre ?

Ja har lige prøvet det .. Min datter kom ind på sygehuset sidste søndag med feber kramper og de lyttede sagde hun ikk fejlede andet end hun var små syg fik tid hos egen læge i onsdags og han fandt ud af hun havde lunge betændelse ! Hun har rendt med det i 4 uger og hun er kun 9 måneder ..

Anmeld

4. marts 2013

AnthonsMor

Olivia's Moar skriver:

Hvad ville i gøre ?

Åh bette pigebarn Øv øv øv!

Jeg ville klage til lægen, og fortælle hvordan den anden læge havde reageret på, at der ikke var blevet taget hånd om det fra din egen læges side!

Det er simpelthen ikke iorden, at han slet ikke ville kigge på hende, bare fordi hun lige havde et godt moment altså!

Anmeld

4. marts 2013

TNBC

Olivia's Moar skriver:

Hvad ville i gøre ?

Det er seriøst for dårligt. Hvis man kommer til lægen, skal man også undersøges. Jeg fik tjekket hals og lunger, og der var ikke engang derfor jeg var til lægen, jeg spurgte bare om hun ikke lige kunne tjekke det, og selvfølgelig kunne hun det. Det er sådan en læge skal være. De skal hjælpe os. Det er ligesom det de er uddannet til.
Men der er bare nogen lægere der er så sure og ikke gider at undersøge patienter ordentligt, eller ikke virke til at vide hvad de laver.

Anmeld

4. marts 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
MorDk skriver:

Jeg ville påtale det... Der ER så mange læger der "sjusker" og ikke passer deres arbejde! Fatter ikke hvorfor læger nogengange bare IKKE ville undersøge patienten. Jeg kan blive SÅ gal.

Jeg er heller ikke glad for vagtlægerne. Mange af dem er skide sure og ikke spor grundige  Arrrghhhh!

Det er bare IKKE ok!!!

Præcis, og har det sådan lidt - hun er 11 mdr, hun kan jo ikk fortælle om der er noget galt, så må man da hellere tjekke en gang for meget, end for lidt !

Men har også tænkt mig at påtale det, synes ikke det er okay.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.