Hvor går grænsen ?? ( at være voldsom overfor sit barn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

Lady Marion <3

Laulund87 skriver:

Selvfølgelig er det ikke ok at bide sit barn, intet vold, hverken psykisk eller fysisk er ok! Men det var kommentarer til moderen heller ikke..

Hvorfor svine hende til, hvad hjælper det?? Sket er sket og hun har en sort samvittighed.. Så ville det nok være en idé at råde hende til at ringe til nogle professionelle der kan støtte og vejlede. Men at fortælle hun er syg i hovedet osv, kan virkelig ikke se grunden til det.

Kan vi ikke lade være med at drøfte den mor yderligere i denne tråd ??   Mit spørgsmål faldt mere på hvor folks grænser egentlig går i forhold til at opdrage deres egne børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

Lady Marion <3

-Sigrid- skriver:

Apropos den tone du snakker om så virker mange udråbstegn meget voldsomt når man læser det. Det gør det sværere at komme med sin mening på en rolig facon, hvis man ikke har lyst til at være med i en voldsom debat, men bare vil dele et synspunkt 

Hvis min datter vågner om natten og nægter at falde i søvn igen siger jeg (når hun ligger inde i sengen og skriger) "hoooold nu kæft!", vil hun ikke have børstet tænder/næse holder jeg hende, hvis hun bliver ved og ved med ting tager jeg hende bestemt op og sætter hende et andet sted hen. Da hun var mindre og vi gik tur med barnevognen har jeg trukket huen ned over mit hoved og sagt "aaaaaaargh!".

Min far har givet mig lusinger osv da jeg var barn. Ikke voldsomt, men jeg var meget bange for ham når han var vred, og min største "dagligdages" frygt er at jeg kommer til at slå min datter en dag fordi jeg ikke ved hvordan jeg skulle håntere en presset situation. Jeg håber jeg bliver bedre end mine gamle.

Undskyld   har fået en frygtelig dårlig vane med udråbstegn , også i mine sms er , skal prøve at lade være ..

Anmeld

1. marts 2013

henh01

i min optik er det hverken ok at bide sit barn, tage fat i armen, slå over fingrene eller lign. Her må man fortælle i en bestemt tone hvis der er noget der ikke er okay og så må man gerne løfte pegefingeren.

Vi snakker meget om tingene herhjemme og bruger rigtig meget afledning tild en mindste på 2 år der i øjeblikket bare absolut ikke vil have tøj på.

Anmeld

1. marts 2013

Laulund87

Lady Marion <3 skriver:

Kan vi ikke lade være med at drøfte den mor yderligere i denne tråd ??   Mit spørgsmål faldt mere på hvor folks grænser egentlig går i forhold til at opdrage deres egne børn

Nårh jo, men nu nævnte du det selv i startindlægget

Anmeld

1. marts 2013

-Sigrid-

Lady Marion <3 skriver:

Undskyld   har fået en frygtelig dårlig vane med udråbstegn , også i mine sms er , skal prøve at lade være ..

Det er sjældent man tænker over det, jeg er faktisk lidt glad for at du tog det så pænt  

Men kan du ikke se det? Forskellen på

Måske du skulle se en læge

og

Måske du skulle se en læge!!!

Hehe, min far gik meget op i at snakke pænt til andre da jeg voksede op 

Anmeld

1. marts 2013

Lady Marion <3

-Sigrid- skriver:

Det er sjældent man tænker over det, jeg er faktisk lidt glad for at du tog det så pænt  

Men kan du ikke se det? Forskellen på

Måske du skulle se en læge

og

Måske du skulle se en læge!!!

Hehe, min far gik meget op i at snakke pænt til andre da jeg voksede op 

Jo for fanden , ved det udemærket godt , flippede en gang ud på min udlejer fordi jeg misforstod hans sms pga !!!!!!!!!! 

Anmeld

1. marts 2013

-Sigrid-

Lady Marion <3 skriver:

Jo for fanden , ved det udemærket godt , flippede en gang ud på min udlejer fordi jeg misforstod hans sms pga !!!!!!!!!! 

Hehe jeg har gjort det samme, og min mand bliver dybt ulykkelig og bange for at jeg er sur hvis jeg skriver to spørgsmålstegn i stedet for et - og det er altså en knap som er ret følsom på min mobil 

Anmeld

1. marts 2013

Lady Marion <3

Laulund87 skriver:

Nårh jo, men nu nævnte du det selv i startindlægget

Jo jo det var mere pga mange af de svar derinde   blev overrasket og syntes virkelig det kunne være sjovt at høre hvad folk syntes er ok og ikke ok

Anmeld

1. marts 2013

Lady Marion <3

-Sigrid- skriver:

Hehe jeg har gjort det samme, og min mand bliver dybt ulykkelig og bange for at jeg er sur hvis jeg skriver to spørgsmålstegn i stedet for et - og det er altså en knap som er ret følsom på min mobil 

Ha ha ha skægt  følsom knap og følsom mand .. Grin

Anmeld

1. marts 2013

Monski

Jeg taler/behandler/opfører mig over for min søn som jeg gør for alle andre, nemlig med respekt! så enkelt er det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.