BabyHL skriver:
Det synes jeg ikke. Ikke når personen ligger på sit dødsleje. Man har alligevel mange andre ting at tænke på, når først personen er død. Begravelse, sorg og mange andre ting.
Såvidt jeg ved, så er det ulovligt - simpelt tyveri, hvis der tages ting fra hjemmet, den døende ikke har givet tilladelse til eller personligt har videregivet til familiemedlemmer.
Så kan vi diskutere etik og moral eller simpel opdragelse og pli, jeg synes det er decideret ulækkert, at nogle kunne finde på at bruge den sparsomme tid til at plyndre den døende i stedet for at tilbringe de dyrebare stunder med at pleje eller bare at holde i hånd.
Jeg synes NETOP ikke, at tiden før døden skal bruges til sådan noget, der er masser af tid til den slags bagefter - når boet ER gjort op, testamentet er læst, og alt er foregået efter foreskrifterne.
En del af sorgprocessen kunne netop være, at familien mødes i hjemmet og deler det, der ikke er nævnt i testamentet, får talt om ting, der minder om den afdøde og hvem det ville betyde noget for, mange sjove historier og minder dukker op dén vej.
Anmeld