Er det usmageligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.581 visninger
26 svar
21 synes godt om
28. februar 2013

Anonym trådstarter

Er det usmageligt at man begynder at dele tingene ud imellem sig, før, personens ting man deler ud, egentlig er død, men ligger på dødslejet og har måske et par dage tilbage at leve i.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2013

Mettefpigen

Det er forskelligt hvordan ser på tingene... Men personligt ville jeg ikk kunne gøre det før personen er afgået ved døden....

Anmeld

28. februar 2013

Mettefpigen

Det er forskelligt hvordan ser på tingene... Men personligt ville jeg ikk kunne gøre det før personen er afgået ved døden....

Anmeld

28. februar 2013

DinNabo

Anonym skriver:

Er det usmageligt at man begynder at dele tingene ud imellem sig, før, personens ting man deler ud, egentlig er død, men ligger på dødslejet og har måske et par dage tilbage at leve i.?

Ja, jeg synes det er usmageligt, med mindre personen er ved bevidsthed af og til, og selv gir udtryk for, at han ønsker at bestemte ting, skal gå til bestemte personer

Anmeld

28. februar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Det kunne jeg nemlig heller ikke selv.!

Anmeld

28. februar 2013

BabyHL

Anonym skriver:

Det synes jeg ikke. Ikke når personen ligger på sit dødsleje. Man har alligevel mange andre ting at tænke på, når først personen er død. Begravelse, sorg og mange andre ting.

Anmeld

28. februar 2013

Anonym trådstarter

DinNabo skriver:

Ja, jeg synes det er usmageligt, med mindre personen er ved bevidsthed af og til, og selv gir udtryk for, at han ønsker at bestemte ting, skal gå til bestemte personer

Det gør personen ikke.!

Børnene sidder og skal dele tingene ud imellem sig uden personens samtykke..

Anmeld

28. februar 2013

Anonym trådstarter

BabyHL skriver:

Det synes jeg ikke. Ikke når personen ligger på sit dødsleje. Man har alligevel mange andre ting at tænke på, når først personen er død. Begravelse, sorg og mange andre ting.

Men er det ikke noget man kan gøre 3-4 uger efter personen er død?

Anmeld

28. februar 2013

Mila.

Det er vel okay hvis ejeren af tingene også selv deltager i fordelingen. Jeg synes det er en fin ting, at han/hun selv kan være med til at bestemme hvem hans/hendes ting skal gå til.

- hvis dette ikke er tilfældet, synes jeg helt bestemt man skal vente til personen er både død og begravet!

Mila xx

Anmeld

28. februar 2013

LR85

En mellemting mellem ja og nej.

synes hvis det er mellem søskene, som har tæt tæt bånd, er det fint, men hvis det er mellem fjern familie, er det uanstændigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.