Jeg er grædefærdig...! (Langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2013

Ayasmor

Ka+Ma=Be skriver:

Puuh det er også et ærgerligt tidspunkt at skifte! Stort kram 

Jeg har selv hørt en masse blandet om DSA hvorfor jeg var lidt nervøs for, om jeg nu fik mine dagpenge.

Jeg er også medlem af DSA og blev færdiguddannet ergoterapeut d. 21. januar 2013 (dagpengeberettiget fra d. 22. januar 2013). Heldigvis har jeg endnu ikke (7,9,13) oplevet problemer, og fik da også mine længe ventede dagpenge i dag.

Jeg forstår dog ikke, hvad der gik galt da du skulle melde dig ledig?  Jeg læste på DSA at jeg skulle melde mig ledig på jobnet.dk - dernæst indsende CV til DSA samt ledighedserklæring - og slutteligt indsende dagpengekort i slutningen af perioden. (ja regler og forvirringer er der sq nok af .)

Håber det løser sig hurtigst muligt!

Det er bare lækkert, at det gik uden problemer for dig. Tja, jeg snakkede med begge A-kasser forud for overflytning og fik den melding, at det ville være nemmest at overflytte inden jeg dimiterede, og at indmelding i starten af januar var i god tid. Derfor overflyttede jeg på det tidspunkt.

Problemet med at melde mig ledig, var at der var 2 valgmuligheder: 1. Melde mig ledig på dimitendsats uden ret til dagpenge og 2. Melde mig ledig som dagpengemodtager. Det der så lå i det, var at jeg jo VAR dimitend MED ret til dagpenge, grundet min ancinitet fra den gamle a-kasse. Den valgmulighed forlå bare ikke, hvorfor der var stor forvirring om, hvilken status jeg skulle melde mig ledig som. Alt efter, hvem jeg snakkede med, fik jeg forskellige udmeldinger. Så er det altså virkelig bare slet ikke nemt at finde hovede og hale i lovgivningen, når dem, der sidder med det ikke selv kan. Derudover kunne jeg ikke logge ind på MitDSA, når de ikke havde færdigbehandlet min overflytning, for jeg var reelt set ikke i deres system endnu. Derfor kunne jeg ikke, hverken overføre CV ej heller udfylde dagpengekort. Jeg fik på et tidspunkt også en udmelding om, at det var fordi, at jeg havde valgt at sende ledighedserklæringen manuelt, hvorfor det tog længere tid at færdigbehandle. Probelmet var bare, at jeg igen ikke kunne sende den elektronisk, for det ville kræve, at jeg kunne logge ind i deres system. Herudover HAVDE jeg sendt den rettidigt og faktisk 1½ uge FØR seneste dato. Men ja, et virvar af regler, som de ikke selv kan leve op til, øv med øv på. Håber bestemt ikke, at det er et vedvarende problem.

Tillykke med din uddannelse iøvrigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2013

Ka+Ma=Be

M (: skriver:

Når man ikke er (officielt) indmeldt kan man ikke logge ind på mitdsa.dk, og dermed kan man ikke foretage de opdateringer og ændringer, der er påkrævet. 

Nej det forstår jeg! Men jeg forstår ikke hvorfor jobnet (jobcenteret?) oplyste hende andet? (ikke at jeg forventer hun eller i forstår det heller .) For melde sig ledig gør man på jobnet (og ja så har det været problematisk at udfylde ledighedserklæringen)

Tror måske bare jeg misforstod hvilke af de fantastiske mange erklæringer der var tale om

Anmeld

28. februar 2013

Mettefpigen

Ayasmor skriver:

Nej jeg forstår heller ikke den der: Du får dem med tilbagevirkende kraft.... Øhh ja, men hvordan i alverden synes du, at det skulle hjælpe mig nu?? Ved bare snart ikke, hvor meget mere jeg kan skrue bissen på

Lig præcis.. Det hjælper ikk på at du har et barn der skal forsørges, et hjem du gerne vil beholde....

Anmeld

28. februar 2013

Ayasmor

Miss Church skriver:

Øv øv øv! 

Kan godt forstå hvis du er pisse sur og frustreret!

Jeg har selv haft store problemer med DSA og mine dagpenge. Havde en periode på et par uger, hvor jeg snakkede med dem hver anden dag og ingen ville tage stilling til noget  Det er utroligt at man kan sidde som rådgiver og være så ligeglad med de medlemmer der forsøger at få hjælp! Men ja det er jo ikke dem, der ikke får penge, når tingene ikke fungerer! 

Håber der kommer styr på dine ting nu 

Er ked af at du har oplevet samme manglende hjælp. Det er snart det mest frustrerende af det hele, at ingen vil tage stilling til noget eller give et konkret svar. Og nej, jeg oplevede nemlig også ligegyldighed og manglende forståelse for min situation, som var grundet DERES manglende overflytning og behandling af min sag. Jeg har overholdt ALLE regler og paragraffer, der er. Til og med alle fristerne for forskellige "indberetninger" har jeg formået at overholde, trods langsommelig process, som kun er blevet fremskyndet fordi, at jeg som du har hængt i røret hos dem flere gange ugentligt de sidste 2 mdr. faktisk

Anmeld

28. februar 2013

Ayasmor

Mettefpigen skriver:

Lig præcis.. Det hjælper ikk på at du har et barn der skal forsørges, et hjem du gerne vil beholde....

nej netop. Og jeg bliver så møghamrende frustreret over, at jeg ikke kan gøre noget som helst andet end at forsøge at sætte skub i tingene. Men når alt kommer til alt, så kan jeg hverken gøre fra eller til. Kun prøve at holde hovedet over vande

Anmeld

28. februar 2013

M (:

Ka+Ma=Be skriver:

Nej det forstår jeg! Men jeg forstår ikke hvorfor jobnet (jobcenteret?) oplyste hende andet? (ikke at jeg forventer hun eller i forstår det heller .) For melde sig ledig gør man på jobnet (og ja så har det været problematisk at udfylde ledighedserklæringen)

Tror måske bare jeg misforstod hvilke af de fantastiske mange erklæringer der var tale om

Vi har skulle opdatere bl.a CV direkte på mitdsa.dk og ikke på papir, derfor er det relevant at kunne logge ind..

Anmeld

28. februar 2013

Ka+Ma=Be

Ayasmor skriver:

Det er bare lækkert, at det gik uden problemer for dig. Tja, jeg snakkede med begge A-kasser forud for overflytning og fik den melding, at det ville være nemmest at overflytte inden jeg dimiterede, og at indmelding i starten af januar var i god tid. Derfor overflyttede jeg på det tidspunkt.

Problemet med at melde mig ledig, var at der var 2 valgmuligheder: 1. Melde mig ledig på dimitendsats uden ret til dagpenge og 2. Melde mig ledig som dagpengemodtager. Det der så lå i det, var at jeg jo VAR dimitend MED ret til dagpenge, grundet min ancinitet fra den gamle a-kasse. Den valgmulighed forlå bare ikke, hvorfor der var stor forvirring om, hvilken status jeg skulle melde mig ledig som. Alt efter, hvem jeg snakkede med, fik jeg forskellige udmeldinger. Så er det altså virkelig bare slet ikke nemt at finde hovede og hale i lovgivningen, når dem, der sidder med det ikke selv kan. Derudover kunne jeg ikke logge ind på MitDSA, når de ikke havde færdigbehandlet min overflytning, for jeg var reelt set ikke i deres system endnu. Derfor kunne jeg ikke, hverken overføre CV ej heller udfylde dagpengekort. Jeg fik på et tidspunkt også en udmelding om, at det var fordi, at jeg havde valgt at sende ledighedserklæringen manuelt, hvorfor det tog længere tid at færdigbehandle. Probelmet var bare, at jeg igen ikke kunne sende den elektronisk, for det ville kræve, at jeg kunne logge ind i deres system. Herudover HAVDE jeg sendt den rettidigt og faktisk 1½ uge FØR seneste dato. Men ja, et virvar af regler, som de ikke selv kan leve op til, øv med øv på. Håber bestemt ikke, at det er et vedvarende problem.

Tillykke med din uddannelse iøvrigt

Årh hvor er det bare røv og fucking nøgler! Kan udemærket forstå dine frustrationer - for systemet er indviklet nok i forvejen. Det mest provokerende er dog at blive sendt videre og videre uden at nogle tager ansvar og handling. 

Jeg håber da også at det "blot" er en enestående uheldig situation. Det er trods alt en stor magt a-kassen står med når man er helt og holdent afhængige af deres udbetalinger.

Tusind tak og også stort tillykke til dig! Så må vi håbe at vi kan finde job og slippe for alt det a-kasse, fagforenings- og jobcenterfnidder

Anmeld

28. februar 2013

Mettefpigen

Ayasmor skriver:

D

nej netop. Og jeg bliver så møghamrende frustreret over, at jeg ikke kan gøre noget som helst andet end at forsøge at sætte skub i tingene. Men når alt kommer til alt, så kan jeg hverken gøre fra eller til. Kun prøve at holde hovedet over vande

Prøv og ring så meget som muligt.... Det kan irritere dem til at de får fingeren ud :-P håber virkelig det hele kommer iorden igen! Ellers må du starte en indsamling herinde ;-)

Anmeld

28. februar 2013

Miss Church

Ayasmor skriver:

Er ked af at du har oplevet samme manglende hjælp. Det er snart det mest frustrerende af det hele, at ingen vil tage stilling til noget eller give et konkret svar. Og nej, jeg oplevede nemlig også ligegyldighed og manglende forståelse for min situation, som var grundet DERES manglende overflytning og behandling af min sag. Jeg har overholdt ALLE regler og paragraffer, der er. Til og med alle fristerne for forskellige "indberetninger" har jeg formået at overholde, trods langsommelig process, som kun er blevet fremskyndet fordi, at jeg som du har hængt i røret hos dem flere gange ugentligt de sidste 2 mdr. faktisk

Jeg har desværre hørt om mange som har været ude for det samme hos DSA

På et tidspunkt påstod de at jeg aldrig havde haft ringet til dem, til trods for at det nok var 8. gang jeg ringede. Efter det, begyndt jeg at notere navnene på dem jeg snakkede med og tidspunktet jeg ringede. 

Det er bare frustrerende fordi man intet kan stille op, andet end at ringe og brokke sig og det hjælper tydeligvis intet. 

Jeg har faktisk også overvejet at sende en mail til ledelsen og forklare dem hvordan jeg er blevet behandlet af deres medarbejdere. Jeg blev faktisk nærmest hånet og grint af, af en Frederik som jeg snakkede med. Jeg kunne seriøst have slået ham ned igennem telefonen  Jeg blev så gal! Hvad f***** bilder han sig ind! 

Anmeld

28. februar 2013

Ka+Ma=Be

M (: skriver:

Vi har skulle opdatere bl.a CV direkte på mitdsa.dk og ikke på papir, derfor er det relevant at kunne logge ind..

Jep det ved jeg Er selv medlem af DSA  

Problemet var vist på hvilken måde hun skulle melde sig ind og ikke hvilke papire til hvilke instanser  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.