Ka+Ma=Be skriver:
Puuh det er også et ærgerligt tidspunkt at skifte!
Stort kram 
Jeg har selv hørt en masse blandet om DSA hvorfor jeg var lidt nervøs for, om jeg nu fik mine dagpenge.
Jeg er også medlem af DSA og blev færdiguddannet ergoterapeut d. 21. januar 2013 (dagpengeberettiget fra d. 22. januar 2013). Heldigvis har jeg endnu ikke (7,9,13) oplevet problemer, og fik da også mine længe ventede dagpenge i dag.
Jeg forstår dog ikke, hvad der gik galt da du skulle melde dig ledig?
Jeg læste på DSA at jeg skulle melde mig ledig på jobnet.dk - dernæst indsende CV til DSA samt ledighedserklæring - og slutteligt indsende dagpengekort i slutningen af perioden. (ja regler og forvirringer er der sq nok af
.)
Håber det løser sig hurtigst muligt! 
Det er bare lækkert, at det gik uden problemer for dig. Tja, jeg snakkede med begge A-kasser forud for overflytning og fik den melding, at det ville være nemmest at overflytte inden jeg dimiterede, og at indmelding i starten af januar var i god tid. Derfor overflyttede jeg på det tidspunkt.
Problemet med at melde mig ledig, var at der var 2 valgmuligheder: 1. Melde mig ledig på dimitendsats uden ret til dagpenge og 2. Melde mig ledig som dagpengemodtager. Det der så lå i det, var at jeg jo VAR dimitend MED ret til dagpenge, grundet min ancinitet fra den gamle a-kasse. Den valgmulighed forlå bare ikke, hvorfor der var stor forvirring om, hvilken status jeg skulle melde mig ledig som. Alt efter, hvem jeg snakkede med, fik jeg forskellige udmeldinger. Så er det altså virkelig bare slet ikke nemt at finde hovede og hale i lovgivningen, når dem, der sidder med det ikke selv kan. Derudover kunne jeg ikke logge ind på MitDSA, når de ikke havde færdigbehandlet min overflytning, for jeg var reelt set ikke i deres system endnu. Derfor kunne jeg ikke, hverken overføre CV ej heller udfylde dagpengekort. Jeg fik på et tidspunkt også en udmelding om, at det var fordi, at jeg havde valgt at sende ledighedserklæringen manuelt, hvorfor det tog længere tid at færdigbehandle. Probelmet var bare, at jeg igen ikke kunne sende den elektronisk, for det ville kræve, at jeg kunne logge ind i deres system. Herudover HAVDE jeg sendt den rettidigt og faktisk 1½ uge FØR seneste dato. Men ja, et virvar af regler, som de ikke selv kan leve op til, øv med øv på. Håber bestemt ikke, at det er et vedvarende problem.
Tillykke med din uddannelse iøvrigt