når barnet er kræsent..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.537 visninger
24 svar
4 synes godt om
27. februar 2013

StudPsyk

hvad gør man så? forstår ikke hun er det, for kæresten og jeg kan lide nærmest alt, og vi får en del forskelligt at spise herhjemme. men rose vil kun have sådan noget som tomatsuppe, almindelig lasagne, pasta med kødsovs..

jeg kan lave alt muligt andet lækkert, men enten nægter hun at smage, eller også spiser hun et par skefulde og vil ikke spise mere.

fx ting hun har afvist den seneste uge:
skinkestang med sund pastasalat
lakselasagne med spinat
flødekartofler med fiskedeller

ved ikke hvad jeg skal gøre? vil gerne at hun lever sundt og varieret, og jeg vil ikke køre rundt i de samme tre favoritter. men jeg kan/vil jo heller ikke tvinge maden i hende.

råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

L&V

Janne T. skriver:

hvad gør man så? forstår ikke hun er det, for kæresten og jeg kan lide nærmest alt, og vi får en del forskelligt at spise herhjemme. men rose vil kun have sådan noget som tomatsuppe, almindelig lasagne, pasta med kødsovs..

jeg kan lave alt muligt andet lækkert, men enten nægter hun at smage, eller også spiser hun et par skefulde og vil ikke spise mere.

lakselasagne med spinat

ved ikke hvad jeg skal gøre? vil gerne at hun lever sundt og varieret, og jeg vil ikke køre rundt i de samme tre favoritter. men jeg kan/vil jo heller ikke tvinge maden i hende.

råd?

Sådan er det os med laura og hun er smådt spisende så der er altid et alternativ til hende men aftensmad er bare ikke der hun spiser særlig meget og det har vi forenet os med.. Hun spiser vel når hun er sulten..

Tror bare man ska blive ved med at tilbyde det også kommer det nok en dag

Anmeld

27. februar 2013

B&J

Månsson skriver:

Sådan er det os med laura og hun er smådt spisende så der er altid et alternativ til hende men aftensmad er bare ikke der hun spiser særlig meget og det har vi forenet os med.. Hun spiser vel når hun er sulten..

nemlig du har helt ret sådan har vi det også med daniel han er dog snart 3 og han spiser når han er sulten og han spiser småt, men vi tilbyder ham forskellige ting men vi har bare lært at sætte is i maven og sådan er det bare så længe han er sund og rask

Anmeld

27. februar 2013

L&V

B&J skriver:

nemlig du har helt ret sådan har vi det også med daniel han er dog snart 3 og han spiser når han er sulten og han spiser småt, men vi tilbyder ham forskellige ting men vi har bare lært at sætte is i maven og sådan er det bare så længe han er sund og rask

Det tænker jeg os.. Os så længe de er i trivsel så må det være det.. Det andet kan man arbejde på når der er lidt mere kommunikation, så kan man lave lidt aftaler osv

Anmeld

27. februar 2013

Koen.

Hun lyder som et helt alm tema spisende barn Kunne Lærke få lov spiste hun os udelukkende de ting du har skrevet, og alle andre dage spiser hun meget mindre end når det er farvoritterne.. Jeg ignorer det og tænker det ændre sig en dag og tilbyder bare varieret kost, så må hun spise eller nøjes med en rugbrød med smør inden sengetid

Anmeld

27. februar 2013

Alexander&Lærke

Sådan er mine også og de er 5,5 og 1,5 år. Aftensmad spiser de generelt meget lidt af. Også selvom det er favoritter. Tror de er trætte og mætte af  dagen selvom jeg næsten går igang med maden når jeg kommer fra arbejde, vi spiser ikke senere end kl 18 og helst 17.30. Men jeg ved hvad den store får i løbet af dagen da jeg smørre hans madpakke og den mindste får kost i dp og jeg har hørt dp moren og hun syntes hun spiser godt dagen igennem, så det trøster jeg mig med, så hvis de ikke spiser til aften tolker jeg det med at de ikke er sultne og nok skal lære spise en dag:-)  så bare bliv ved med at tilbyde Det du har lavet så finder hun jo også ud af der findes mange forskellige slags mad og smagsoplevelser...

Anmeld

27. februar 2013

Fenja09

Janne T. skriver:

lakselasagne med spinat

råd?

Jeg tror det vil ske i perioder og herhjemme prøver jeg at tilbyde lidt forskelligt. Får vi frikadeller til aften, så får hun en frikadelle, lidt kartofler og sovs. Synes jeg så ikke at hun spiser nok af det blander jeg lidt af det hun kan lide i f.eks kartoflerne. Og andre gange kan jeg godt finde på ( hvis det er en helt ny ret) at give hende lidt kødsovs som hun kender og så noget af den nye mad, så plejer hun at blande det hele sammen og spise det.

Vores datter spiser meget småt om aftenen og jeg vil helst ikke at hun kommer sulten i seng, så de dage hvor hun absolut ikke vil spise noget ( hvilket sjældent sker) får hun en rugbrød med pålæg for det ved jeg hun spiser.

/Fenja

Anmeld

27. februar 2013

K&S

Janne T. skriver:

lakselasagne med spinat

råd?

Har hun altid været sådan?

Vi var til et foredrag om børn og kost (i dagplejen) og foredragsholderen fortalte, at et barn ofte skal smage en ny madvare ca. 15 gange, før det endeligt beslutter, om det kan lide det eller ej - så jeg ville bare blive ved at tilbyde - det gør vi herhjemme!

Anton er kræsen i perioder, men så kan man blive overrasket, når han en dag som i dag, spiser 3 hele gulerødder, skåret i stykker og kogt - det plejer han bestemt ikke ville have  + han spiste alt andet, der lå på tallerkenen

Anmeld

28. februar 2013

modesty

Janne T. skriver:

lakselasagne med spinat

råd?

Som en anden også spørger: Har det altid været sådan?

Herhjemme spiser han i "bølger". Nogle perioder meget, andre perioder lidt. Og det skifter hvad han kan lide. Han har f.eks altid været helt vild med bananer, men de sidste par uger har han ikke villet røre dem med en ildtang.

I øjeblikket er han inde i en periode hvor han ikke spiser så meget, men jeg tager den med ro, for jeg ved af erfaring at appetitten (og lysten til at prøve nyt) vender tilbage.

Anmeld

28. februar 2013

StudPsyk

Månsson skriver:

Jeg tror jeg fik formuleret det første indlæg lidt skævt.. Altså hvis hun får sine livretter, spiser hun masser, men hvis det ikke er en livret, spiser hun enten intet eller små skefulde. Jeg har godt overvejet det med at lave et alternativ, men er bange for at hun så vænner sig til det Hun får self. grød eller lign. inden sengetid, hvis hun ikke spiser til aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.