Der er ingen hold i at der ikke er nok næring i din modermælk...har du fået den analyseret i et laboratorie?? Jeg tror du ikke har fået tid nok til at blive stimuleret til at producere nok.....det er ofte et problem hvis man lader baby sutte sig i søvn uden at få sig et helt måltid.....det er vigtigt at man gør alt for at holde baby vågen når man ammer...strib ned til bleen, gnub fødder, ryg, snak og syng...skift position og side og skift bryst.....stimuler BEGGE BRYST ved HVER amning...baby skal og må spise/sutte til at der er blevet stimuleret til babys behov.
Hvis jeg var dig ville jeg amme 3-5 min adgangen og BØVSE TIL EN BØVS KOMMER OP!!!!!! Det blev jeg nødt til at gøre med mit barn nr.2!
Det andet jeg ville gøre er, hvis du ønsker kun at amme, at du holder en ammeferie i sengen og få hjælp af manden eller kæresten eller andre til alt andet i huset/derhjemme og gøre ALT hvad du kan for at holde baby vågen til h*n har taget et helt måltid....selvom du føler du ikke harnok i brysterne så er det vigtigt du lade baby sutte og bestemme hvor længe...jo mere sutteri jo mere mælk næste gang!
Det tredje jeg vil kigge på er om han sutter med den rigtig teknik hos dig som evt. gør at han kløjes/får luft ned så han brækker sig. Det skal jeg være meget påpasselige med her med mit barn nr. 3 der er 4 1/2 mdr gammel nu. Nogle gange laver han klikkelyde når han sutter og så kommer der masser af luft og så er det op og bøvse inden det hele kommer op i stride brækbølger.
Det fjerde jeg vil kigge på er din kost. Spis ikke stærk eller krydret mad...det kan irritere babys sarte umodne mave.
Kan godt forstå du giver MME, men forstår ikke du ikke også får hjælp til at få din produktion op til hans behov ....for det tror jeg er problemet da din søn ik tog på som han skulle fra fødslen af.....
Bed om at få hjælp til at få din produktion op evt. ved en elektrisk dobbelt brystpumpe som man kan lege hos Falck....det kan du jo altid give på flaske og så får han stadig din mælk....
Det er så synd at han kaster op når han sutter hos dig så tror din løsning pt ville faktisk være den der pumpe som du kan sidde med KONSTANT... HELE TIDEN!!! om dagen til du producerer nok til at din lille bebs vokser af det....for jeg tror ærlig talt at du bare ikke har produceret nok mælk...men kvaliteten af din mælk tror jeg ikke fejler noget...den er tilpasset sin baby bedre end noget andet....han har bare ikke fået nok at den pga evt. forkert sutteteknik eller for lidt stimulation (for få amninger/for lidt amning)....håber det giver dig noget perspektiv og så vil jeg ønske dig held og lykke! Jeg har også været der og vandt og ammer ekslusivt! Ammeferie hvis du har mod på det...hvis det ikke hjælper med at bøvse baby ofte så ty til brystpumpen...så får han i det mindste den bedste næring
Anmeld