Det er SÅ frustrerende !! Hvad havde i gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2013

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Præcis det samme skete her med min den første .. Dog ammede jeg kun en mdr. hvor jeg tænkte der måtte være noget galt ..

Så det KAN ske at der intet næring er i .. 

Kan man få det med næringen i brysterne undersøgt ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

Anonym trådstarter

Nu har jeg sidden i går aften kun givet bryst hvilket har betydet, at jeg kl. 12.00 havde en baby der var SÅ ked - efter at have ligget og suttet på brysterne i 1 time - og ikke havde sovet siden kl. 07.00 i morges. Gav 100ml erstatning og h*n sov med det samme og har ikke været ked siden.
Tror måske jeg har taget min beslutning om, hvad der er bedst for baby, men vil stadig gerne vende det med SP og måske få et tjek på sygehuset angående næring i brysterne - hvis man da være sådan kan det ?!

Anmeld

27. februar 2013

piadas

Anonym skriver:

Nu har jeg sidden i går aften kun givet bryst hvilket har betydet, at jeg kl. 12.00 havde en baby der var SÅ ked - efter at have ligget og suttet på brysterne i 1 time - og ikke havde sovet siden kl. 07.00 i morges. Gav 100ml erstatning og h*n sov med det samme og har ikke været ked siden.
Tror måske jeg har taget min beslutning om, hvad der er bedst for baby, men vil stadig gerne vende det med SP og måske få et tjek på sygehuset angående næring i brysterne - hvis man da være sådan kan det ?!

Lyder som en god plan.

Jeg ved ikke, hvor min kusine fik tjekket næringen i mælken - har jo nok været på sygehuset, men det er 17 år siden. Jeg ved ikke, om man stadig kan få det gjort. Jeg kunne forestille mig, at det noget, man ikke bruger ressourcer på længere - en skam hvis det er sådan, for der går jo mange frustrede mødre rundt med "dårlig samvittighed", der rigtig gerne vil amme, men bare ikke kan få det til at fungere. Tænk, hvis mange af dem kunne få en begrundelse for, hvorfor de ikke kan få det til at fungere. Jeg tror, det ville lette en hel del.

Anmeld

1. marts 2013

AnthonsMor

Jeg har ikke læst alle indlæg, men har du prøvet med ammebrikker? Måske det gør det nemmere for din baby, at holde fat uden at sluge for meget luft..

Jeg har ikke selv børn endnu, men indenfor den næste uge håber jeg på at blive mor Men vi har fået meget vejledning af jm og til fødselsforberedelse omkring amning, og jeg kender flere der har været nødt til at bruge ammebrikker, fordi baby ikke har kunnet få ordentlig fat og derfor har slugt en helveds masse luft, også kommer det meste mad altså retur, også kan man jo starte forfra.. Øv øv!

Jeg håber du får det op og køre hurtigst muligt!

Anmeld

1. marts 2013

FamilenStorm

Anonym skriver:

H*n spiser i 10 min og så vækker jeg 2-3 gange ved hvert bryst og efterfølgende får h*n flaske - derfor den lange amme tid.

Det startede før 5 ugers perioden - det har varet siden fødslen. H*n har på 5 uger taget 200 gram på hvor h*n skulle have taget 600-1200 gram på.
Jeg ammede hver 3 time ca og forsøgte i en periode at amme hver anden time, og tit oftere, men uden effekt. H*n skreg stadig lige så meget osv.

Jeg vil rigtig gerne fuldamme - syntes både det er lettere og mere hyggeligt, er bare bekymret for mit barns velvære..
Når han kaster op er det ikke nødvendigvis lårtykke stråler, men det er bræk - man kan tydeligt lugte det, det lugter ligesom når jeg selv kaster op.

Er helt med på, at dine svar er i forhold til fuldtids amning - og værdsætter alle svar

Har ikke læst resten af debatten da jeg lige faldt over dette indlæg..

Du siger h*n falder i søvn ved amning og derfor spiser ofte?

Har i fået tjekket hans/hendes tungebånd? Om det evt er for kort?

Min søn spiste også rigtig rigtig ofte i starten og meget korte måltider, mellem 3-10 min af gangen.. Det viste sig at hans tungebånd var for kort og derfor ikke kunne lave ordentlig vakuum på brystet og skulle derved arbejde meget for at spise og derfor blev han træt..

Vi fik det klippet og der kom et helt nyt ammemønster.. Så jeg ville da lige få det tjekket, hvis I ikke allerede har gået det.. :-)

Anmeld

1. marts 2013

Anonym trådstarter

Martsbaby skriver:

Jeg har ikke læst alle indlæg, men har du prøvet med ammebrikker? Måske det gør det nemmere for din baby, at holde fat uden at sluge for meget luft..

Jeg har ikke selv børn endnu, men indenfor den næste uge håber jeg på at blive mor Men vi har fået meget vejledning af jm og til fødselsforberedelse omkring amning, og jeg kender flere der har været nødt til at bruge ammebrikker, fordi baby ikke har kunnet få ordentlig fat og derfor har slugt en helveds masse luft, også kommer det meste mad altså retur, også kan man jo starte forfra.. Øv øv!

Jeg håber du får det op og køre hurtigst muligt!

H*n kan sagtens få fat. Men har benytter mig af ammebrikker som aflastning for brystvorterne.

Anmeld

1. marts 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

H*n kan sagtens få fat. Men har benytter mig af ammebrikker som aflastning for brystvorterne.

Har de haft en god virkning på baby? Altså har du været nødt til at supplere bagefter?

Anmeld

1. marts 2013

Anonym trådstarter

Martsbaby skriver:

Har de haft en god virkning på baby? Altså har du været nødt til at supplere bagefter?

Ja jeg supplere stadig. Ammebrikkerne har ingen effekt haft på babys mæthed, men er rigtig gode til aflastning af vorterne.

Anmeld

1. marts 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Ja jeg supplere stadig. Ammebrikkerne har ingen effekt haft på babys mæthed, men er rigtig gode til aflastning af vorterne.

Nå okay.. Har nemlig en veninde der startede ud uden ammebrikker og hendes pige var sulten 24/7 nærmest, og hun kastede meget op osv., så begyndte hun at bruge ammebrikker, faktisk fordi hun fik ondt i brysterne, også gik det bare skide godt derfra!

Anmeld

10. marts 2013

MariaMami

Der er ingen hold i at der ikke er nok næring i din modermælk...har du fået den analyseret i et laboratorie?? Jeg tror du ikke har fået tid nok til at blive stimuleret til at producere nok.....det er ofte et problem hvis man lader baby sutte sig i søvn uden at få sig et helt måltid.....det er vigtigt at man gør alt for at holde baby vågen når man ammer...strib ned til bleen, gnub fødder, ryg, snak og syng...skift position og side og skift bryst.....stimuler BEGGE BRYST ved HVER amning...baby skal og må spise/sutte til at der er blevet stimuleret til babys behov. 

Hvis jeg var dig ville jeg amme 3-5 min adgangen og BØVSE TIL EN BØVS KOMMER OP!!!!!! Det blev jeg nødt til at gøre med mit barn nr.2! 

Det andet jeg ville gøre er, hvis du ønsker kun at amme, at du holder en ammeferie i sengen og få hjælp af manden eller kæresten eller andre til alt andet i huset/derhjemme og gøre ALT hvad du kan for at holde baby vågen til h*n har taget et helt måltid....selvom du føler du ikke harnok i brysterne så er det vigtigt du lade baby sutte og bestemme hvor længe...jo mere sutteri jo mere mælk næste gang!

Det tredje jeg vil kigge på er om han sutter med den rigtig teknik hos dig som evt. gør at han kløjes/får luft ned så han brækker sig. Det skal jeg være meget påpasselige med her med mit barn nr. 3 der er 4 1/2 mdr gammel nu. Nogle gange laver han klikkelyde når han sutter og så kommer der masser af luft og så er det op og bøvse inden det hele kommer op i stride brækbølger.

Det fjerde jeg vil kigge på er din kost. Spis ikke stærk eller krydret mad...det kan irritere babys sarte umodne mave. 

Kan godt forstå du giver MME, men forstår ikke du ikke også får hjælp til at få din produktion op til hans behov ....for det tror jeg er problemet da din søn ik tog på som han skulle fra fødslen af.....

Bed om at få hjælp til at få din produktion op evt. ved en elektrisk dobbelt brystpumpe som man kan lege hos Falck....det kan du jo altid give på flaske og så får han stadig din mælk....

Det er så synd at han kaster op når han sutter hos dig så tror din løsning pt ville faktisk være den der pumpe som du kan sidde med KONSTANT... HELE TIDEN!!! om dagen til du producerer nok til at din lille bebs vokser af det....for jeg tror ærlig talt at du bare ikke har produceret nok mælk...men kvaliteten af din mælk tror jeg ikke fejler noget...den er tilpasset sin baby bedre end noget andet....han har bare ikke fået nok at den pga evt. forkert sutteteknik eller for lidt stimulation (for få amninger/for lidt amning)....håber det giver dig noget perspektiv og så vil jeg ønske dig held og lykke! Jeg har også været der og vandt og ammer ekslusivt! Ammeferie hvis du har mod på det...hvis det ikke hjælper med at bøvse baby ofte så ty til brystpumpen...så får han i det mindste den bedste næring 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.