Anonym skriver:
Det er i samråd med læge og SP at jeg supplere - eller rettere, det har de sagt at jeg skal!! Jeg håber på, at jeg kan slippe for supplering og gå tilbage til, at amme fuldtid men pt. er det ikke nok med mine bryster 
H*n har aldrig ligget længe ved brysterne, h*n falder bare i søvn.
Prøver nogle dage at give 3 måltidet uden supplering af flasken men baby bliver utålmodig, ked og totalt træt, men sover ikke, så skal supplere minimum hver anden gang - og så spiser h*n meget mere end hvis jeg supplere hver gang.
Når du skriver, at din baby falder hurtigt i søvn, kommer jeg til at tænke på, at han/hun på den måde kun får din tynde mælk.
Det er sådan indrettet at de første 5 minutter ca. (forskelligt fra kvinde til kvinde) kommer den tynde mælk. Herefter kommer baby ind til den mere fedende mælk. Til aller sidst kommer det man kan kalde fløden. Derfor, hvis baby falder hurtigt i søvn, får baby kun den tynde mælk, som man ikke tager på af. Den tynde mælk er en god tørstslukker, men kan give mavekneb, og kommer vel logisk nok nemmere retur, fordi den ikke ligger så tungt i maven.
Jeg foreslår at du lader baby sutte, til han/hun bliver døsig, så bøvser du af, og lægger til igen ved samme bryst. Næste gang baby døser hen, tager du baby med på puslebordet og giver tør ble og snakker lidt fx . Herfter lægger du til igen ved samme bryst. På den måde er der større chance for at baby kommer ind til den fede mælk.
Håber rigtig meget for jer, at det lykkes. Held og lykke og god arbejdslyst
Anmeld