Det er SÅ frustrerende !! Hvad havde i gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2013

morlinen

Anonym skriver:

Det er i samråd med læge og SP at jeg supplere - eller rettere, det har de sagt at jeg skal!! Jeg håber på, at jeg kan slippe for supplering og gå tilbage til, at amme fuldtid men pt. er det ikke nok med mine bryster
H*n har aldrig ligget længe ved brysterne, h*n falder bare i søvn.

Prøver nogle dage at give 3 måltidet uden supplering af flasken men baby bliver utålmodig, ked og totalt træt, men sover ikke, så skal supplere minimum hver anden gang - og så spiser h*n meget mere end hvis jeg supplere hver gang.

Når du skriver, at din baby falder hurtigt i søvn, kommer jeg til at tænke på, at han/hun på den måde kun får din tynde mælk.

Det er sådan indrettet at de første 5 minutter ca. (forskelligt fra kvinde til kvinde) kommer den tynde mælk. Herefter kommer baby ind til den mere fedende mælk. Til aller sidst kommer det man kan kalde fløden. Derfor, hvis baby falder hurtigt i søvn, får baby kun den tynde mælk, som man ikke tager på af. Den tynde mælk er en god tørstslukker, men kan give mavekneb, og kommer vel logisk nok nemmere retur, fordi den ikke ligger så tungt i maven.

Jeg foreslår at du lader baby sutte, til han/hun bliver døsig, så bøvser du af, og lægger til igen ved samme bryst. Næste gang baby døser hen, tager du baby med på puslebordet og giver tør ble og snakker lidt fx . Herfter lægger du til igen ved samme bryst. På den måde er der større chance for at baby kommer ind til den fede mælk.

Håber rigtig meget for jer, at det lykkes. Held og lykke og god arbejdslyst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Det har du sikkert ret i, vil slet ikke gøre mig til ekspert, og undskyld hvis det lød saadan   

Det var bare den reaktion der var da vi prøvede at gi MME.

Altsaa at drengen sov 2 timer i streg, og han skreg ikke paa mere mad eller bryst, og var bare tilfreds. Naar det er den eneste ting der bliver ændret, tænker man jo bare at det er derfor, men har aldrig faaet det undersøgt 

Det er samme effekt vi har fået.
Før sov h*n slet ikke i løbet ad dagen, kunne skrige fra klokken 18.30 til 23.30 fuldstændig utrøstelig og når klokken var 21.30 var h*n så færdig, at det hvide hang ud af øjnene.
Nu sover h*n skønt flere gange om dagen, er tilfreds og så meget i 'live' - snakker, pludrer, bevæger sig, smiler og griner.

Anmeld

26. februar 2013

_-Kathrine-_

Anonym skriver:

H*n spiser i 10 min og så vækker jeg 2-3 gange ved hvert bryst og efterfølgende får h*n flaske - derfor den lange amme tid.

Det startede før 5 ugers perioden - det har varet siden fødslen. H*n har på 5 uger taget 200 gram på hvor h*n skulle have taget 600-1200 gram på.
Jeg ammede hver 3 time ca og forsøgte i en periode at amme hver anden time, og tit oftere, men uden effekt. H*n skreg stadig lige så meget osv.

Jeg vil rigtig gerne fuldamme - syntes både det er lettere og mere hyggeligt, er bare bekymret for mit barns velvære..
Når han kaster op er det ikke nødvendigvis lårtykke stråler, men det er bræk - man kan tydeligt lugte det, det lugter ligesom når jeg selv kaster op.

Er helt med på, at dine svar er i forhold til fuldtids amning - og værdsætter alle svar

Har du prøvet at google overproduktion af mælk og blokamning?
Min søn på 8 uger gylpede og kastede også op indtil jeg fandt ud af at jeg overproducerede mælk og han kun fik det første tynde mælk...
Nu har jeg blokammet i et døgn og drengen er for første gang været tilfreds om aftenen og er selv faldet i søvn fordi han er mæt!
Det kan være fordi dit barn kun får den tynde mælk og I ikke kommer ind til den fede gode fløde! Og det kan lade sig gøre ved at du blir ved med at læggs barnet til det samme bryst 3 gange (over en periode på 6 timer) derved kommer man helt ind til det gode!
Ammenet.dk har en god artikel om det...!

Anmeld

26. februar 2013

piadas

Maja88 skriver:

Jeg tror bare ikke på den teori med der ikke er nok næring i brysterne..

Da min kusine fik sit første barn, ammede hun også. Hun ammede og ammede og ammede....døgnet rundt. Sov nærmest aldrig og lignede et omvandrende lig!

Hendes lille dreng skreg meget af tiden. Efter to måneder tog de en prøve af hendes mælk for at teste det for næring, og det viste sig, at der næsten ikke var næring i det.

Derfor gav de ham en flaske med det samme - og vupti, så sov han 4 timer i streg! Det havde han ALDRIG gjort før. Fra den dag blev han flaskebarn.

Så jo, de tilfælde findes, men jeg tror også, det er sjældent, det er så grelt, som i min kusines tilfælde.

Anmeld

26. februar 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

H*n spiser i 10 min og så vækker jeg 2-3 gange ved hvert bryst og efterfølgende får h*n flaske - derfor den lange amme tid.

Det startede før 5 ugers perioden - det har varet siden fødslen. H*n har på 5 uger taget 200 gram på hvor h*n skulle have taget 600-1200 gram på.
Jeg ammede hver 3 time ca og forsøgte i en periode at amme hver anden time, og tit oftere, men uden effekt. H*n skreg stadig lige så meget osv.

Jeg vil rigtig gerne fuldamme - syntes både det er lettere og mere hyggeligt, er bare bekymret for mit barns velvære..
Når han kaster op er det ikke nødvendigvis lårtykke stråler, men det er bræk - man kan tydeligt lugte det, det lugter ligesom når jeg selv kaster op.

Er helt med på, at dine svar er i forhold til fuldtids amning - og værdsætter alle svar

Hvis du forstår engelsk, så prøv at læse det afsnit jeg lige skrev af fra en bog, for det svarer meget godt på det første du skriver.

Mht. opkast og du siger, at det lugter, så er det jo typisk fordi det er gammel mælk, som har fået tid til at ligge i maven og "mørne" eller hvad pokker man siger Hvis det var den ny-spiste mælk dit barn kastede op, ville det ikke i samme grad lugte, fordi det jo når at komme op med det samme, inden fordøjelsen går i gang. Det kan ikke være fordi, at dit barn får for meget? Du kan jo også lide af overproduktion, så barnet får for meget for hurtigt, sluger luft og derfor kaster op. Det kan man også gøre noget ved, hvis det er

Det giver i øvrigt også mening i forhold til vægtøgningen. Eller mangel på samme. Det er ikke unormalt at der er vægtproblemer, hvis der er overproduktion. Du siger jo, du har rigelig mælk, ikke?

http://www.ammenet.dk/wiki/overproduktion der står en del her.

Anmeld

26. februar 2013

modesty

Anonym skriver:

Godaften damer.

Syntes simpelthen at min situation er møg frustrerende og aner snart ikke mit levende råd ?!

Situationen er som følgende;
Jeg har en baby på 6 uger - ammede fuldt de første 4 uger og h*n tog intet på - har suppleret i 1 uge og er IKKE i tvivl om, at h*n tager på.
Jeg ammer først ved begge bryster og giver efterfølgende flaske (100 eller 135 ml). H*n har på intet tidspunkt afvist mit bryst eller flasken.

Mit dilemma er så dette;
Når jeg giver bryst gylper eller kaster h*n op, en del. Men giver jeg kun flaske, er det intet problem - har lige givet 165 ml og h*n ville have mere så h*n tog 70 ml yderligere, altså 235 ml. Jeg ved at jeg har rigeligt i brysterne (h*n er flere gange ved at kløjes i det), men tror ikke at der er nok næring i ?!

Som det er nu bruger jeg 1-1 1/2 time på hver amning og når brystet er involveret resulterer det i gylp eller opkast. Syntes simpelthen at det er møg frustrerende da jeg rigtig gerne vil amme fuldt ...

Hvad havde i gjort og hvis i sidder med gode råd er de kærkommen !!

Jeg tænker umiddelbart at der er to ting du skal undersøge:

1: Om du overproducerer og baby derfor aldrig når ind til den fede mælk.

2: Om ammebrikker måske ville kunne reducere luftindtaget og dermed mindske opkast.

Du gør det sikkert, men jeg spørger alligevel for en sikkerheds skyld: Sørger du for at bøvse af flere gange under et måltid?

Og PS: Læger og SP'er er ikke nødvendigvis orakler. Hvis det er din praktiserende læge du har snakket med, ved h*n ikke særlig meget om det her emne. Og SP'er har masser af erfaring, men har også huller i deres viden. Så bare fordi de siger at det er på en bestemt måde, er det ikke sikkert at de har ret.

Pøj pøj med det uanset hvad du vælger. 

Anmeld

27. februar 2013

Musen5

Anonym skriver:

Er blevet nødt til, at supplere. H*n havde taget 200g på fra fødsel til 5 ugers undersøgelse, h*n skulle have tage 600-1200g på. H*n skreg konstant - 17.30 til 23.30 - pga sult, vi troede i starten at det var pga maveknep og h*n sov slet ikke om dagen og sov adskillige timer om natten, pga kroppen lukkede ned fordi h*n manglede mad.
Ville rigtig gerne amme fuldt ud men ikke på bekostning af babys velvære!!

Lige der har du dit svar.

begge mine drenge prøvede jeg at amme, men det gik bare ikk. Det var hys skrig skrål og en masse frustrationer.

at være en god mor sidder IKKE i brysterne. Jeg ville vælge den metode derfør at baby tager på og trives. Om det er babyer eller flaske er i min verden underordnet. 

Jeg har været så heldig at jeg har kunne amme mine piger og give mine drenge flaske. Kan ikke se at jeg har været en dårlig mor for drengene. Tværtimod.

jeg vil ikke komme og sige hvad du skal og at det ene er bedre end det andet, men råde dig til at se på baby og mærke efter dybt inde. Hvad siger din mavefornemmelse dig?

/Mette

Anmeld

27. februar 2013

morethanperfect

piadas skriver:

Da min kusine fik sit første barn, ammede hun også. Hun ammede og ammede og ammede....døgnet rundt. Sov nærmest aldrig og lignede et omvandrende lig!

Hendes lille dreng skreg meget af tiden. Efter to måneder tog de en prøve af hendes mælk for at teste det for næring, og det viste sig, at der næsten ikke var næring i det.

Derfor gav de ham en flaske med det samme - og vupti, så sov han 4 timer i streg! Det havde han ALDRIG gjort før. Fra den dag blev han flaskebarn.

Så jo, de tilfælde findes, men jeg tror også, det er sjældent, det er så grelt, som i min kusines tilfælde.

Præcis det samme skete her med min den første .. Dog ammede jeg kun en mdr. hvor jeg tænkte der måtte være noget galt ..

Så det KAN ske at der intet næring er i .. 

Anmeld

27. februar 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Godaften damer.

Syntes simpelthen at min situation er møg frustrerende og aner snart ikke mit levende råd ?!

Situationen er som følgende;
Jeg har en baby på 6 uger - ammede fuldt de første 4 uger og h*n tog intet på - har suppleret i 1 uge og er IKKE i tvivl om, at h*n tager på.
Jeg ammer først ved begge bryster og giver efterfølgende flaske (100 eller 135 ml). H*n har på intet tidspunkt afvist mit bryst eller flasken.

Mit dilemma er så dette;
Når jeg giver bryst gylper eller kaster h*n op, en del. Men giver jeg kun flaske, er det intet problem - har lige givet 165 ml og h*n ville have mere så h*n tog 70 ml yderligere, altså 235 ml. Jeg ved at jeg har rigeligt i brysterne (h*n er flere gange ved at kløjes i det), men tror ikke at der er nok næring i ?!

Som det er nu bruger jeg 1-1 1/2 time på hver amning og når brystet er involveret resulterer det i gylp eller opkast. Syntes simpelthen at det er møg frustrerende da jeg rigtig gerne vil amme fuldt ...

Hvad havde i gjort og hvis i sidder med gode råd er de kærkommen !!

Det fungerede ikke med amning og erstatning her, så jeg måtte vælge amning fra da hun fik mere ud af erstatning - jeg var ked af det, men beslutningen har været den rigtige og vores hverdag er nu fuld af overskud istedet for tanker om amning og mad til den bette

Anmeld

27. februar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville så gerne amme da jeg fik min søn, det blev til 4 uger med supplerende - jeg kæmpede og kæmpede. Han skulle have flaske, da han ikke tog på og fik ham kontrolvejet. Da jeg endelig "gav slip" kunne jeg slappe helt af og vores søn tog stødt på kun på flasken. Man skal ikke kæmpe for enhver pris - gør hvad der er bedst for dit barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.