Rockertand skriver:
Min mand arbejder meget, rigtigt meget, og der er ingen system i hans arbejdstider, så mit udgangspunkt er, at jeg står alene med hele husholdningen og vores 3 børn (alle under 7 år). Jeg er på barsel i øjeblikket. Når farmand er hjemme, så er han efter eget ønske "på" med vores børn, han leger og hygger og deltager i det, de interesserer sig for, mens alt det praktiske stort set er overladt til mig - dog med den forskel, at jeg er helt OK med det, det er vores aftale, det fungerer for os, og hvis jeg kører lidt træt i det, så beder jeg om hjælp, og så får jeg det, men som udgangspunkt forventer jeg ingen hjælp til husholdning, indkøb, badetid, madlavning, rengøring osv. Dermed ikke sagt, at han ikke hjælper til, han kan godt tage nogle ting af sig selv, men det afhænger også af energiniveauet, der i perioder er drænet.
Både min mand og jeg føler, at det er vigtigt, at tiden med vores børn prioriteres, og da han ikke har så meget tid herhjemme, så skal han bruge den tid på dem, og så er der andre ting, der må vente, ellers betaler vi os fra dem (f.eks. mindre håndværkeropgaver).
Om sommeren står min mand for at holde haven, vi har valgt næsten vedligeholdelsesfrie materialer, da vi byggede huset, og han sørger for bilerne hele året rundt.
Jeg tror, at det er vigtigt, at man har samme dagsorden - vi er enige om fordelingen, og derfor er der aldrig uenigheder eller sure miner, det forløber gnidningsfrit på den måde.