Hvordan er arbejdsfordelingen hos Jer hvor mor går på barsel med den lille og far arbejder fra morgen til eftermiddag?
- Forventer I at jeres mand hjælper ligeså meget til som du ift. vasketøj, oprydning, mad osv.?
...Min kæreste arbejder, jeg barsler med sønnike! Helt med på at jeg har mere tid til mange ting i løbet af dagen, men det er som om at min kæreste bare har meldt sig HELT ud af alt det huslige, dog skal det siges at han er rigtig god til at handle og lave mad! Men der er jo ligesom osse mere end det...Hvad er rimeligt at forvente? Når han har lavet mad og har spist så er den sikker: På sofaen med ipad/computer - vi har en dreng på 3 1/2 år som han er så god til at lege med og så har vi en lille på 6 måneder! Jeg klandrer IKKE hans fader-egenskaber, men er ved at være træt af at det er mig der passer børnene (bader, sørger for ting klar til BH, ordner madpakker), vasker tøj, hænger tøj op, gør rent og rydder op!! HELE tiden!!!!
Erfaringer søges
Jeg vil sige, at selvfølgelig er det den "hjemmegående", der får ordnet det meste i løbet af dagen. Men når både far og mor er hjemme (fx om aftenen og i weekenden) er det både mor og far, der løfter opgaverne.
Det er et dårligt samarbejde, der går op i, hvem der laver hvad hvornår, - "og nu har jeg altså ret til en pause".
Jeg synes, det fungerer bedst, når man er fælles om tingene. Familie og husførelse må være et fælles projekt, og sofaen må vente til børnene er puttet, hvilket jo heller ikke kan være så længe efter aftensmaden, når de har den alder..
Se om ikke I kan se opgaverne som andet end opgaver. Børn og hvad der dertil hører er jo selve meningen med jer lige nu
.
Jeg ville frustreres, hvis min mand blot så dagens indhold som en liste arbejdsopgaver, der skulle fordeles ligeligt.
Håber, det fremgår, hvor jeg vil hen..
Jeg synes, I skal tale om det. Åbent og huske at lytte.