MortilElias2010 skriver:
Først og fremmest hvad siger din læge?
Vores søn er heller ikke verdens mest fede dreng. Han følger sin egen kurve både højde og vægtmæssigt. Han var længere fremme motorisk end andre drenge i hans alder da vi blev sendt på børneambulatoriet. Og så længe de er aktive, trives og er glade - og ikke passive og inaktive så er der intet galt! Det er deres egne gener der bestemmer nu, hverken mad eller drikke kan gøre det. Det har også gået os på, selv efter lægeudsagnene men der er intet vi kan stille op. Han er 3 år og vejer omkring 13kg og er mellem 92-98, nærmere 96 tror jeg han blev målt til ved sin 3 års undersøgelse. Så tror du skal tale med din læge først inden du forsøger dig med hjemme-ideer baseret på din egen bekymring.
Min læge tager det heldigvis roligt, og siger også, at det er meget normalt omkring de 1 år, fordi de bliver så aktive. Så det minder jeg også mig selv om hele tiden.
Men på den anden side, har jeg ikke lyst til bare at lade det stå til, når nu det er muligt at gøre et par ekstra tiltag. Men nægter at lade det styre vores hverdag, for det er ikke sundt for nogle af os
Anmeld