Kom med de bedste opfedende råd:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2013

morlinen

MissMaria skriver:

Vores dreng er næsten 22 mdr og vejer 8.5 kg. Vi giver man ikke drikkelse før han har spist, for ellers drikker han sig mæt.

Nårh, han er også en bette en, men så kan vi bare glæde os ved, at når de er så tiny i det, giver det en masse point på nuttetheds-kontoen

Vi prøver også at holde igen med drikkelsen indtil efter hun har spist, men hun har også døjet med hård mave for nogle mdr. siden, så det er en balancegang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

MissMaria

morlinen skriver:

Nårh, han er også en bette en, men så kan vi bare glæde os ved, at når de er så tiny i det, giver det en masse point på nuttetheds-kontoen

Vi prøver også at holde igen med drikkelsen indtil efter hun har spist, men hun har også døjet med hård mave for nogle mdr. siden, så det er en balancegang.

Ja man må bare huske på at alle ikke er lige store (eller små)
Ellers giv hende list inden i spiser også mere efter i har spist... Nemmest at praktisere hvis man selv undlader at drikke under maden...

Anmeld

24. februar 2013

morlinen

MortilElias2010 skriver:

Først og fremmest hvad siger din læge? 

Vores søn er heller ikke verdens mest fede dreng. Han følger sin egen kurve både højde og vægtmæssigt. Han var længere fremme motorisk end andre drenge i hans alder da vi blev sendt på børneambulatoriet. Og så længe de er aktive, trives og er glade - og ikke passive og inaktive så er der intet galt! Det er deres egne gener der bestemmer nu, hverken mad eller drikke kan gøre det. Det har også gået os på, selv efter lægeudsagnene men der er intet vi kan stille op. Han er 3 år og vejer omkring 13kg og er mellem 92-98, nærmere 96 tror jeg han blev målt til ved sin 3 års undersøgelse. Så tror du skal tale med din læge først inden du forsøger dig med hjemme-ideer baseret på din egen bekymring.

Min læge tager det heldigvis roligt, og siger også, at det er meget normalt omkring de 1 år, fordi de bliver så aktive. Så det minder jeg også mig selv om hele tiden.

Men på den anden side, har jeg ikke lyst til bare at lade det stå til, når nu det er muligt at gøre et par ekstra tiltag. Men nægter at lade det styre vores hverdag, for det er ikke sundt for nogle af os

Anmeld

24. februar 2013

morlinen

ZamanogDania skriver:

Altså min datter er 3 år og vejer 14 kg. Jeg bekymrer mig ikke. Hun spise og er aktiv. Så læng alt går godt og de spiser godt, så skulle det ikke være nogen problem. Jeg synes det er en fin vægt din barn har. Jeg ville ikke bekymre mig, men synes du skal tale med jeres læge.. Også høre ad om det er et problem.

Det var netop til 1 års undersøgelsen ved lægen, at det gik op for mig, at hun ikke havde taget på. Men heldigvis var lægen ikke bekymret. Hun sagde at hun synes hun var velproportioneret og så ud til at have det godt

Anmeld

25. februar 2013

mf1978

morlinen skriver:

Min pige er nemlig også ekstremt aktiv. Hun sidder ikke stille mange minutter. Hun er glad og fjollende hele tiden, og trives helt sikkert.

Jeg har også hele min barndom ligget under gennemsnitskurven, så hun har det jo nok ikke fra fremmede Men at vægten helt er gået i stå, kan jeg ikke så godt lide. Det skulle i hvert fald bare gerne vende igen snart.

Desværre gider min pige ikke grød, så det er sødmælksyoghurt vi får om morgenen med havregryn. Det er svært at gøre federe. Men det er længe siden jeg sidst har prøvet at få hende til at kunne lide grød, så måske fortjener det en chance mere

Har faktisk stadig noget Arla babymælk stående fra mos-tiden, så det må jeg hellere have gang i igen

Jeg laver lidt æble/pæremos med usvovlede abrikoser i, som jeg fryser i isterningebakker - og så smider jeg en "isterning-æble/pære mos" i grøden, når jeg laver den. På den måde bliver grøden lidt sødere uden at bruge sukker eller syltetøj. Med det + en ordentlig smørklat i, så er hans havregrød eller øllebrød det bedste måltid han får hele dagen - og også det måltid, hvor han spiser mest De andre måltider i løbet af dagen svinger fra ingenting til en hel madpakke eller en hel portion aftensmad - dvs. man ved aldrig hvor meget han spiser på nær morgenmaden

Anmeld

25. februar 2013

morlinen

mf1978 skriver:

Jeg laver lidt æble/pæremos med usvovlede abrikoser i, som jeg fryser i isterningebakker - og så smider jeg en "isterning-æble/pære mos" i grøden, når jeg laver den. På den måde bliver grøden lidt sødere uden at bruge sukker eller syltetøj. Med det + en ordentlig smørklat i, så er hans havregrød eller øllebrød det bedste måltid han får hele dagen - og også det måltid, hvor han spiser mest De andre måltider i løbet af dagen svinger fra ingenting til en hel madpakke eller en hel portion aftensmad - dvs. man ved aldrig hvor meget han spiser på nær morgenmaden

Koger du så grøden på mælk? Kan man det? For tænkte at det jo kunne give en masse på energikontoen at lave den på sødmælk...

Anmeld

25. februar 2013

Amanda Stage

olie i maden er altid en god ting. 

Snacks vil jeg foreslå:

kiks, avocado, banan, ostehaps, rosiner, svesker osv. 

Det var det vi brugte til at fede vores sønnike op. Så selvfølgelig smør og sødmælk som du selv skriver. Vi købte også det fede rugbrød (det fra bageren) og så sødmælksyoghurt. 

Anmeld

25. februar 2013

morlinen

Amanda Stage skriver:

olie i maden er altid en god ting. 

Snacks vil jeg foreslå:

kiks, avocado, banan, ostehaps, rosiner, svesker osv. 

Det var det vi brugte til at fede vores sønnike op. Så selvfølgelig smør og sødmælk som du selv skriver. Vi købte også det fede rugbrød (det fra bageren) og så sødmælksyoghurt. 

Tak for forslag Hun kan rigtig godt lide de fleste af de ting du nævner, så det er jo godt.

Hun er bare så ekstremt dårlig til at spise rugbrød. Så lige for tiden kører vi med fuldkornsboller. Men synes egentlig mængderne af det hun spiser er ok, så kan godt undre mig over, hvor det bliver af Det er selvfølgelig altid dage, hvor hun ikke spiser så meget.

Anmeld

25. februar 2013

Amanda Stage

morlinen skriver:

Tak for forslag Hun kan rigtig godt lide de fleste af de ting du nævner, så det er jo godt.

Hun er bare så ekstremt dårlig til at spise rugbrød. Så lige for tiden kører vi med fuldkornsboller. Men synes egentlig mængderne af det hun spiser er ok, så kan godt undre mig over, hvor det bliver af Det er selvfølgelig altid dage, hvor hun ikke spiser så meget.

Ja det er simpelthen utroligt hvor de gør af det! Jeg vil gerne have samme evne  Men de plejer at tabe sig riiigtig meget når de kravler og så igen når de begynder at gå stabilt. 

Anmeld

25. februar 2013

Maise86

morlinen skriver:

Min pige på 1 år vejer kun 8,3 kg, hvilket hun har gjort siden hun var 9 mdr. Mor her går og grubler meget over det, og bekymrer sig lidt

Hun har aldrig været stor og er absolut ingen grovæder, men synes hun langt de fleste dage spiser ok. Derfor er jeg også lidt i syv sind, for kan ikke proppe mere mad i hende. Det skal lige siges, at hun er begyndt at kravle og være ekstremt aktiv, siden vægten stagnerede.

Har I nogle gode råd til at få opfedet sådan en bette en? Udover ekstra smør og fløde i maden. Hun er kun lige begyndt at gide sødmælk, men heldigvis vil hun godt drikke lidt af det nu. Jeg kunne også godt tænke mig ideer til snacks mellem måltiderne, som er godt fede som fx ostehaps.

På forhånd tak

Hvordan ser hendes kurve ud og hvordan har hun det?

Jeg tror primært du skal kigge på hendes trivsel.

Min søn har kun taget 1 kg på siden han var 6 mdr og det er snart 2 år siden! Han trives og vi skal ikke gøre nogen yderligere tiltag i forhold til hans kost, dog går vi til vægtkontrol med ham, men han trives og det er det lægerne vægter højest

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.