Kom med de bedste opfedende råd:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2013

L&V

morlinen skriver:

Min pige på 1 år vejer kun 8,3 kg, hvilket hun har gjort siden hun var 9 mdr. Mor her går og grubler meget over det, og bekymrer sig lidt

Hun har aldrig været stor og er absolut ingen grovæder, men synes hun langt de fleste dage spiser ok. Derfor er jeg også lidt i syv sind, for kan ikke proppe mere mad i hende. Det skal lige siges, at hun er begyndt at kravle og være ekstremt aktiv, siden vægten stagnerede.

Har I nogle gode råd til at få opfedet sådan en bette en? Udover ekstra smør og fløde i maden. Hun er kun lige begyndt at gide sødmælk, men heldigvis vil hun godt drikke lidt af det nu. Jeg kunne også godt tænke mig ideer til snacks mellem måltiderne, som er godt fede som fx ostehaps.

På forhånd tak

Da det var helt skidt med Lauras vægt drak hun fløde 2 gange om dagen nu er vi tilbage på sødmælken. Og ellers får hun altid noget kødpålæg uden brød og gnave i sammen med frugten, det elsker hun

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

mf1978

Jeg har en dreng på 14 mrd. som vejer ca 9,5 kg. nu. Han vejede 9,1 kg da han blev 1 år, og både lægen og sundhedsplejersken har hele tiden sagt, at der absolut ikke er noget at være bekymret for.

Min dreng er meget aktiv - sådan en lille "Duracell-kanin" der er igang dagen lang - og ifølge min læge er der meget stor forskel på hvor meget børn i den alder rører sig (hvor tidligt og hvor meget de kravler og går osv.) og dermed hvor meget de forbrænder. Og hvis børn er små men i trivsel (spiser, er glade og rørige), så er der ikke noget at være bekymret for.

Sundhedsplejersken har sagt, at han skal have masser af smør i sin grød om morgenen, smør på brødet og modermælkserstatning i grøden (fordi det er federe end sødmælk), samt sødmælk i kop til alle måltider på nær aftensmad, hvor han får vand. Det var de råd, jeg har fået.

Anmeld

24. februar 2013

morlinen

Leneur skriver:

Det kan jeg sagtens følge dig i. Det ligger altid og gnaver et eller andet sted men det er bare vigtigt at vores børn ikke mærke vores bekymringer, for så spiser de bare endnu mindre og så det skruen uden ende.

Ja, det er jo det. Jeg plejer også at tage det nogenlunde afslappet, men blev bare overrasket over, at hun slet ikke har taget på siden sp var har for 2,3 mdr. siden. 

Men lægen var ikke bekymret, og sagde at det var meget normalt at de stod stille omkring 1 års alderen. Så det må jeg minde mig selv om

Anmeld

24. februar 2013

morlinen

Asta&Alfred skriver:

Hvis du blander fløde med lidt saftevand, kan det være du kan lokke hende til at drikke lidt af det:-)

God idé. Det må jeg da prøve

Anmeld

24. februar 2013

morlinen

Månsson skriver:

Da det var helt skidt med Lauras vægt drak hun fløde 2 gange om dagen nu er vi tilbage på sødmælken. Og ellers får hun altid noget kødpålæg uden brød og gnave i sammen med frugten, det elsker hun

Kunne da være jeg skulle prøve at præsentere hende for det Evt. med lidt saftevand i, som en anden skriver.

Anmeld

24. februar 2013

MissMaria

morlinen skriver:

Min pige på 1 år vejer kun 8,3 kg, hvilket hun har gjort siden hun var 9 mdr. Mor her går og grubler meget over det, og bekymrer sig lidt

Hun har aldrig været stor og er absolut ingen grovæder, men synes hun langt de fleste dage spiser ok. Derfor er jeg også lidt i syv sind, for kan ikke proppe mere mad i hende. Det skal lige siges, at hun er begyndt at kravle og være ekstremt aktiv, siden vægten stagnerede.

Har I nogle gode råd til at få opfedet sådan en bette en? Udover ekstra smør og fløde i maden. Hun er kun lige begyndt at gide sødmælk, men heldigvis vil hun godt drikke lidt af det nu. Jeg kunne også godt tænke mig ideer til snacks mellem måltiderne, som er godt fede som fx ostehaps.

På forhånd tak

Vores dreng er næsten 22 mdr og vejer 8.5 kg. Vi giver man ikke drikkelse før han har spist, for ellers drikker han sig mæt.

Anmeld

24. februar 2013

MortilElias2010

morlinen skriver:

På forhånd tak

Først og fremmest hvad siger din læge? 

Vores søn er heller ikke verdens mest fede dreng. Han følger sin egen kurve både højde og vægtmæssigt. Han var længere fremme motorisk end andre drenge i hans alder da vi blev sendt på børneambulatoriet. Og så længe de er aktive, trives og er glade - og ikke passive og inaktive så er der intet galt! Det er deres egne gener der bestemmer nu, hverken mad eller drikke kan gøre det. Det har også gået os på, selv efter lægeudsagnene men der er intet vi kan stille op. Han er 3 år og vejer omkring 13kg og er mellem 92-98, nærmere 96 tror jeg han blev målt til ved sin 3 års undersøgelse. Så tror du skal tale med din læge først inden du forsøger dig med hjemme-ideer baseret på din egen bekymring.

Anmeld

24. februar 2013

MortilElias2010

mf1978 skriver:

Jeg har en dreng på 14 mrd. som vejer ca 9,5 kg. nu. Han vejede 9,1 kg da han blev 1 år, og både lægen og sundhedsplejersken har hele tiden sagt, at der absolut ikke er noget at være bekymret for.

Min dreng er meget aktiv - sådan en lille "Duracell-kanin" der er igang dagen lang - og ifølge min læge er der meget stor forskel på hvor meget børn i den alder rører sig (hvor tidligt og hvor meget de kravler og går osv.) og dermed hvor meget de forbrænder. Og hvis børn er små men i trivsel (spiser, er glade og rørige), så er der ikke noget at være bekymret for.

Sundhedsplejersken har sagt, at han skal have masser af smør i sin grød om morgenen, smør på brødet og modermælkserstatning i grøden (fordi det er federe end sødmælk), samt sødmælk i kop til alle måltider på nær aftensmad, hvor han får vand. Det var de råd, jeg har fået.

Fik de samme råd her 

Anmeld

24. februar 2013

morlinen

mf1978 skriver:

Min pige er nemlig også ekstremt aktiv. Hun sidder ikke stille mange minutter. Hun er glad og fjollende hele tiden, og trives helt sikkert.

Jeg har også hele min barndom ligget under gennemsnitskurven, så hun har det jo nok ikke fra fremmede Men at vægten helt er gået i stå, kan jeg ikke så godt lide. Det skulle i hvert fald bare gerne vende igen snart.

Desværre gider min pige ikke grød, så det er sødmælksyoghurt vi får om morgenen med havregryn. Det er svært at gøre federe. Men det er længe siden jeg sidst har prøvet at få hende til at kunne lide grød, så måske fortjener det en chance mere

Har faktisk stadig noget Arla babymælk stående fra mos-tiden, så det må jeg hellere have gang i igen

Anmeld

24. februar 2013

ZamanogDania

Altså min datter er 3 år og vejer 14 kg. Jeg bekymrer mig ikke. Hun spise og er aktiv. Så læng alt går godt og de spiser godt, så skulle det ikke være nogen problem. Jeg synes det er en fin vægt din barn har. Jeg ville ikke bekymre mig, men synes du skal tale med jeres læge.. Også høre ad om det er et problem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.