Er selv nyuddannet pædagog, og dybt forarget over kommunernes børnehaveløsninger. Eller institutionsløsninger generelt.
Jeg bryder mig ikke om at mine børn måske skulle befinde sig i institutioner med 100+ børn og alt for lidt pædagogisk uddannet personale til at tage sig af forskellige situationer i dagligdagen. I mine praktikker har jeg kun alt for tydeligt mærket at det er uuddannede, vikarer og forskellige voksne i jobtræning der tager sig af dagens situationer mens pædagogerne er pålagt en masse planlægningsarbejde, osv, der gør at de ikke har nær så meget tid til at være sammen med børnene..
Det hænger slet ikke sammen. Og jeg kan som forældre være bekymret for om mit barn bliver set og hørt nok i sin tid i børnehaven.. om der bliver taget hånd om de konflikter han kan indgå i.. om han bliver hjulpet ved behov.. om man er opmærksom på om han er rigtig med i legene og aktiviteterne. Og med god grund.. hvordan skulle de uddannede pædagoger, der ved hvad de laver og er uddannet i at se hans behov og yde omsorg, dog kunne nå det på en dag, hvor de måske er 3 pædagoger om 50 børn?
Og så er der os, som så gerne vil træde ind og gøre en forskel og hjælpe, men vi kan ikke få job, for der må ikke ansættes flere selvom der er så evindeligt brug for det..
Anmeld