Debat om børnehaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2013

fairlady

Mor til Frederic og Freya skriver:

nej...

De har prøvet at 'pille' ved den lille skole herude, men den er her stadig.

Hvis de skulle ligges sammen skulle de igen bygge en ny stor bh og det koster for mange penge.

Den gamle bh startede frederic i skurvogne på en mark med heste og de flyttede så i den deres nye lokaler til flere millioner. De er stadig den bh i hele kommunen med den største ude legeplads - de er bare så ikke særlig tit ude, de måtte ikke løbe indendørs og der var 85% legetøj til piger, det der var til drenge var under scenen i fællesrum og der måtte de ikke være uden voksen - ingen vilde drenge lege osv.

Den han går i nu samarbejder med sfo, da bh ligger 50 m fra skolen. Dertil er bh hver uge oppe på skolen og bruge deres bibliotek - gymnastik hal osv. De er på tur hver torsdag og 1 gang om mdr er de på bus tur. Der bliver hver formiddag bagt groft brød sammen med børnene, som de for sammen med deres formiddags og eftermiddags frugt. De mandlige pædagoger har de vildeste pudekampe med ungerne i puderummet - de må slås på den 'rigtige' måde og respktere stoptegn fra de andre. Hvis de sætter sig på en rød måtte med legetøj, betyder det at det barn vil lege alene. Sidder det på en grøn måtte, må de ander gerne være med. De mår gerne være 2-3 alene ude på legepladsen, da det giver anderkendelse for at de godt selv kan styre det - at de voksne tror på at de godt kan osv.

jeg håber da for jer at du har ret, men tror bare at det er den vej tingene går, sådan som det ser ud i øjeblikket.

Selv hvis de skal bygge en ny institution er der penge at spare, ved at lægge børnehaverne sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2013

helle85

fairlady skriver:

det lyder da også som en okay børnehave.

Jeg og flere andre forældre har klaget over de bl.a. nævnte ting. Synes bare ikke man får noget svar på hvad lederen vil gøre for at det ikke sker igen...

så ved jeg desværrer ikke hvad i kan gøre ud over at flytte jeres barn, men det er altid svært

det var det jeg gjorde med min da de ikke havde det godt i den lille børnehave.

Anmeld

23. februar 2013

L&V

fairlady skriver:

J

ja jeg vil prøve at få fat i nogle af de andre forældre og se om vi kan råbe politikerne op, ellers må vi jo have fat i en privat børnehave?

Ja det er da forsøgt værd ved ikke om de er bedre normeret

Anmeld

23. februar 2013

DitteFisk

Er selv nyuddannet pædagog, og dybt forarget over kommunernes børnehaveløsninger. Eller institutionsløsninger generelt. 

Jeg bryder mig ikke om at mine børn måske skulle befinde sig i institutioner med 100+ børn og alt for lidt pædagogisk uddannet personale til at tage sig af forskellige situationer i dagligdagen. I mine praktikker har jeg kun alt for tydeligt mærket at det er uuddannede, vikarer og forskellige voksne i jobtræning der tager sig af dagens situationer mens pædagogerne er pålagt en masse planlægningsarbejde, osv, der gør at de ikke har nær så meget tid til at være sammen med børnene.. 

Det hænger slet ikke sammen. Og jeg kan som forældre være bekymret for om mit barn bliver set og hørt nok i sin tid i børnehaven.. om der bliver taget hånd om de konflikter han kan indgå i.. om han bliver hjulpet ved behov.. om man er opmærksom på om han er rigtig med i legene og aktiviteterne. Og med god grund.. hvordan skulle de uddannede pædagoger, der ved hvad de laver og er uddannet i at se hans behov og yde omsorg, dog kunne nå det på en dag, hvor  de måske  er 3 pædagoger om 50 børn? 

Og så er der os, som så gerne vil træde ind og gøre en forskel og hjælpe, men vi kan ikke få job, for der må ikke ansættes flere selvom der er så evindeligt brug for det..

Anmeld

23. februar 2013

Lullaby

Derfor vi har valgt Rudolf Steiner. Både som vs hvor de er 2 + deltil på begge stuer til 8 børn samt bh hvor de er 2 + deltid til 15 børn samt skole hvor de altid er 2 lærere og nogle gange 3.

Anmeld

23. februar 2013

fairlady

helle85 skriver:

så ved jeg desværrer ikke hvad i kan gøre ud over at flytte jeres barn, men det er altid svært

det var det jeg gjorde med min da de ikke havde det godt i den lille børnehave.

ja vil prøve og se om vi kan råbe politikerner op først, men i sidst ende, må vi jo flytte hende, hvis der ikke er andet at stille op

Anmeld

23. februar 2013

fairlady

Månsson skriver:

Ja det er da forsøgt værd ved ikke om de er bedre normeret

jo noget bedre!

Anmeld

23. februar 2013

fairlady

Gigl skriver:

Er selv nyuddannet pædagog, og dybt forarget over kommunernes børnehaveløsninger. Eller institutionsløsninger generelt. 

Jeg bryder mig ikke om at mine børn måske skulle befinde sig i institutioner med 100+ børn og alt for lidt pædagogisk uddannet personale til at tage sig af forskellige situationer i dagligdagen. I mine praktikker har jeg kun alt for tydeligt mærket at det er uuddannede, vikarer og forskellige voksne i jobtræning der tager sig af dagens situationer mens pædagogerne er pålagt en masse planlægningsarbejde, osv, der gør at de ikke har nær så meget tid til at være sammen med børnene.. 

Det hænger slet ikke sammen. Og jeg kan som forældre være bekymret for om mit barn bliver set og hørt nok i sin tid i børnehaven.. om der bliver taget hånd om de konflikter han kan indgå i.. om han bliver hjulpet ved behov.. om man er opmærksom på om han er rigtig med i legene og aktiviteterne. Og med god grund.. hvordan skulle de uddannede pædagoger, der ved hvad de laver og er uddannet i at se hans behov og yde omsorg, dog kunne nå det på en dag, hvor  de måske  er 3 pædagoger om 50 børn? 

Og så er der os, som så gerne vil træde ind og gøre en forskel og hjælpe, men vi kan ikke få job, for der må ikke ansættes flere selvom der er så evindeligt brug for det..

ja og min pige er da heldigvis så "stor" nu at hun kan klare sig selv på mange områder, men tænk om man er 2-3 år og lige er kommet fra dagpleje/vuggestue! Man må da føle sig total "lost"! 

Anmeld

23. februar 2013

fairlady

Lullaby skriver:

Derfor vi har valgt Rudolf Steiner. Både som vs hvor de er 2 + deltil på begge stuer til 8 børn samt bh hvor de er 2 + deltid til 15 børn samt skole hvor de altid er 2 lærere og nogle gange 3.

tror nu ikke vi har en RS ligene lige om hjørnet...men ellers tak for tippet.

Anmeld

23. februar 2013

L&V

fairlady skriver:

Tro

jo noget bedre!

Tror nu det er lige så forskelligt som ved offentlige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.