hvad kan jeg gøre her og nu. (manglende afføring)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2013

Bølle's moar<3

LR85 skriver:

Jeg er sygeplejerske og arbejder blandt andet med børn, har selv to børn. 

Og hvad er der med attityden?

Måske er du blevet rådet til noget andet og det er fint. Men lad være at male fanden på væggen til trådstarter. Du gør hende måske unødigt nervøs. 

Min attitude  fejler intet, jeg spørger bare om du er læge - var det ondt spurgt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2013

Mettefpigen

Bølle's moar<3 skriver:

D

Så små børn SKAL have afføring hver dag!!

TS, massér hendes mave, rundt om navlen - MED uret, det er vigtigt!

cykle med hendes ben.

Lav ormen på hendes mave - før din hånd fra hende bryst og ned til blekanten.

Giv hende et bad, temperaturen skal være passende til hende, ikke for varmt - hvis det stadig ikke sætter gang i noget, så ring til vagtlægen og spørg om du må give hende noget lactulose - begynd aldrig uden at rådføre dig med en læge!!

Rigtig god bedring med den lille ny

De SKAL ikk have afføring hver dag.... Der kan godt gå dage imellem... Hvis de har det fint, så sker der ikk noget ved det..

Anmeld

23. februar 2013

LR85

Mettefpigen skriver:

De SKAL ikk have afføring hver dag.... Der kan godt gå dage imellem... Hvis de har det fint, så sker der ikk noget ved det..

Anmeld

23. februar 2013

L&V

Mettefpigen skriver:

Flaske børn må gå et par dage hvis det ikke plager dem og ammebørn kan der gå uger. Så længe de ik har ondt osv er der ingen ko på isen

Anmeld

23. februar 2013

Enirt

LBK skriver:

Hej de damer.

Jeg sidder her med min 5 dage gamle datter i armene. Hun har ikke haft afføring siden i går aften (20 tiden) og det plager hende tilsynelandene allerede. Hun maser og presser og prutter men intet sker der. 

Hun klynker og er ked af det.

Er der nogle gode fif hvor jeg kan hjælpe hende nu og her..????

Hej

Jeg kan se at dette råd ikke er blevet givet. Prøv at stikke et termometer op i endentarmen, der kan være en prop som hun ikke kan få ud. Det råd fik jeg af SP da vores heller ikke havde haf afføring i ca 4 dage. Det kom så af sig selv, så vi nåede ikke at bruge rådet. Men gav det videre til en fra min mødregruppe i går og hun har lige skrevet i dag at det virkede. Så det synes jeg du skal prøve inden du giver "medicin"

Anmeld

23. februar 2013

L&V

Enirt skriver:

D

Hej

Jeg kan se at dette råd ikke er blevet givet. Prøv at stikke et termometer op i endentarmen, der kan være en prop som hun ikke kan få ud. Det råd fik jeg af SP da vores heller ikke havde haf afføring i ca 4 dage. Det kom så af sig selv, så vi nåede ikke at bruge rådet. Men gav det videre til en fra min mødregruppe i går og hun har lige skrevet i dag at det virkede. Så det synes jeg du skal prøve inden du giver "medicin"

Det kan bare gøre større skade end godt er ved de kære små

Anmeld

23. februar 2013

Enirt

Månsson skriver:

Det kan bare gøre større skade end godt er ved de kære små

Det har jeg så ikke hørt om, så længe man er forsigtig, hvilken man jo er, det er jo ens guldklump. Så tror jeg ikke på det skader. Det er jo ikke værre end hvis du skulle tage temperaturen på dit barn. Så stikker du jo også termometret op i numsen på dem.

Anmeld

23. februar 2013

L&V

Enirt skriver:

Det har jeg så ikke hørt om, så længe man er forsigtig, hvilken man jo er, det er jo ens guldklump. Så tror jeg ikke på det skader. Det er jo ikke værre end hvis du skulle tage temperaturen på dit barn. Så stikker du jo også termometret op i numsen på dem.

Det er en børnlæge der har fortalt at det er no go. Joh men når der er noget der vil ud og man så putter noget op puha det ku jeg ikke tænke mig

Anmeld

23. februar 2013

Mettefpigen

Månsson skriver:

L

Flaske børn må gå et par dage hvis det ikke plager dem og ammebørn kan der gå uger. Så længe de ik har ondt osv er der ingen ko på isen

Lig præcis :-) lukas have selv store problemer med afføring det første halve år, og da han fik det bedre kunne der godt gå 1-2 dage hvor han ikk havde afføring men ikk pressede og det var okay...

Anmeld

23. februar 2013

MorDk

Let massage på lænden hjælper også!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.