hvad kan jeg gøre her og nu. (manglende afføring)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2013

Mother-love

Jeg vil sige at det bedste er at køre på apoteket og købe laktulose. Det der med at cykle ed benene virkede ikke for os. Men det kan self godt være det virker for jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

simone_jacobsen

LBK skriver:

NNu

hun får flaske..

Nu ved jeg ikke hvilket mme du giver? Men man kan få noget hvor der er 'afførringsmiddel' i og eller kan man få noget 'afførringsmiddel' som du kan give - håndkøb på apoteket.
Jeg har lige købt - supplere med NAN1 - og damen på apoteket sagde, at det var fuldstændig lige meget og du valgte det ene eller andet!

Anmeld

22. februar 2013

Bølle's moar<3

LR85 skriver:

For det førstedets kan du tage det roligt.

min dreng havde kun afføring hver 2-3. dag, og det var helt fint, for det var hans rytme.

am ham/giv flaske så han får noget væske, cykelbevægelser og blid massage giver rigtig godt ud, men hav tålmodighed. Det virker først et par timer senere, ddejede systemet jo lige skal igang. 

Hvis du KUN giver erstatning, kan du, på et tidspunkt, overveje laktulose, som købes på apoteket. 

Så små børn SKAL have afføring hver dag!!

TS, massér hendes mave, rundt om navlen - MED uret, det er vigtigt!

cykle med hendes ben.

Lav ormen på hendes mave - før din hånd fra hende bryst og ned til blekanten.

Giv hende et bad, temperaturen skal være passende til hende, ikke for varmt - hvis det stadig ikke sætter gang i noget, så ring til vagtlægen og spørg om du må give hende noget lactulose - begynd aldrig uden at rådføre dig med en læge!!

Rigtig god bedring med den lille ny

Anmeld

22. februar 2013

AMM00

LBK skriver:

Hej de damer.

Jeg sidder her med min 5 dage gamle datter i armene. Hun har ikke haft afføring siden i går aften (20 tiden) og det plager hende tilsynelandene allerede. Hun maser og presser og prutter men intet sker der. 

Hun klynker og er ked af det.

Er der nogle gode fif hvor jeg kan hjælpe hende nu og her..????

Hvis du kender det det hedder krystal sukker.. Det er sådan noget økologisk sukker som du kan koge sammen med lidt vand også give hende det i en sutteflaske når det blir lidt køligt. Det hjalp tit på min søn da han ikke kun lave afføring.

Anmeld

22. februar 2013

LR85

Bølle's moar<3 skriver:

Så små børn SKAL have afføring hver dag!!

TS, massér hendes mave, rundt om navlen - MED uret, det er vigtigt!

cykle med hendes ben.

Lav ormen på hendes mave - før din hånd fra hende bryst og ned til blekanten.

Giv hende et bad, temperaturen skal være passende til hende, ikke for varmt - hvis det stadig ikke sætter gang i noget, så ring til vagtlægen og spørg om du må give hende noget lactulose - begynd aldrig uden at rådføre dig med en læge!!

Rigtig god bedring med den lille ny

Nej små børn 'SKAL' ikke have hver dag. 

men selvfølgelig skal der ikke gå 4-5 dage. 

Men tag det nu lidt med ro. Barnet er jo ikke nødvendigvis forstoppet fordi der ikke har været noget i 24 timer. 

Ro på

Anmeld

22. februar 2013

Bølle's moar<3

LR85 skriver:

Nej små børn 'SKAL' ikke have hver dag. 

men selvfølgelig skal der ikke gå 4-5 dage. 

Men tag det nu lidt med ro. Barnet er jo ikke nødvendigvis forstoppet fordi der ikke har været noget i 24 timer. 

Ro på

Er du læge eller hvad?

Min datter havde vrøvl med maven da hun var ganske ny, og der sagde BÅDE vores læge og SP at hun skulle have afføring hver dag - men måske det har ændret sig på 7 måneder???

Anmeld

22. februar 2013

morethanperfect

Bølle's moar<3 skriver:

Er du læge eller hvad?

Min datter havde vrøvl med maven da hun var ganske ny, og der sagde BÅDE vores læge og SP at hun skulle have afføring hver dag - men måske det har ændret sig på 7 måneder???

Altså min SP OG min læge OG dem på sygehuset sagde til mig , at hvis jeg ammede måtte der gerne gå 2 dage i mellem aff. men hvis jeg gav flaske skulle de ha hver dag ..

Anmeld

22. februar 2013

LR85

Bølle's moar<3 skriver:

Er du læge eller hvad?

Jeg er sygeplejerske og arbejder blandt andet med børn, har selv to børn. 

Og hvad er der med attityden?

Måske er du blevet rådet til noget andet og det er fint. Men lad være at male fanden på væggen til trådstarter. Du gør hende måske unødigt nervøs. 

Anmeld

22. februar 2013

modesty

Hej de damer.

Jeg sidder her med min 5 dage gamle datter i armene. Hun har ikke haft afføring siden i går aften (20 tiden) og det plager hende tilsynelandene allerede. Hun maser og presser og prutter men intet sker der. 

Hun klynker og er ked af det.

Er der nogle gode fif hvor jeg kan hjælpe hende nu og her..????

Det hjælper dig ikke lige her og nu - men der findes specielle MME som er højt hydrolyserede. De er egentlig fremstillet til allergidisponible børn, men de har også en gavnlig effekt på maven, da de er nemmere at fordøje. De to mest almindelige mærker hedder Nutramigen (som kan købes på apoteket) og Profylac. De er dyrere end de almindelige, men jeg ville til hver en tid vælge sådan en form for MME til mit barn fremfor at give afføringsmiddel eller lactulose.

Anmeld

23. februar 2013

Bølle's moar<3

morethanperfect skriver:

Altså min SP OG min læge OG dem på sygehuset sagde til mig , at hvis jeg ammede måtte der gerne gå 2 dage i mellem aff. men hvis jeg gav flaske skulle de ha hver dag ..

TS giver flaske, så det ændre ikke rigtigt min mening!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.