hvad kan jeg gøre her og nu. (manglende afføring)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.089 visninger
31 svar
9 synes godt om
22. februar 2013

LBK

Hej de damer.

Jeg sidder her med min 5 dage gamle datter i armene. Hun har ikke haft afføring siden i går aften (20 tiden) og det plager hende tilsynelandene allerede. Hun maser og presser og prutter men intet sker der. 

Hun klynker og er ked af det.

Er der nogle gode fif hvor jeg kan hjælpe hende nu og her..????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

lilledittemor

LBK skriver:

Hej de damer.

Jeg sidder her med min 5 dage gamle datter i armene. Hun har ikke haft afføring siden i går aften (20 tiden) og det plager hende tilsynelandene allerede. Hun maser og presser og prutter men intet sker der. 

Vi "cyklede" med vores datter.
Eller puttede vaseline på en vatpind og masserede ved endetarmsåbningen.. det anbefalede vores egen læge da vores datter havde problemer med maven.

God bedring

Anmeld

22. februar 2013

mth1987

LBK skriver:

Hej de damer.

Køre på døgn apotek efter noget afførende til baby. 

Ellers er der de gamle husråd med at lave cykel bevægelse eller masser omkring navle

Anmeld

22. februar 2013

L&V

LBK skriver:

Hej de damer.

Masser foden ude på siden fra hvor lilletå starter og til hæl, hun vil nok ikke ha det men det virker

Anmeld

22. februar 2013

LR85

LBK skriver:

Hej de damer.

For det førstedets kan du tage det roligt.

min dreng havde kun afføring hver 2-3. dag, og det var helt fint, for det var hans rytme.

am ham/giv flaske så han får noget væske, cykelbevægelser og blid massage giver rigtig godt ud, men hav tålmodighed. Det virker først et par timer senere, ddejede systemet jo lige skal igang. 

Hvis du KUN giver erstatning, kan du, på et tidspunkt, overveje laktulose, som købes på apoteket. 

Anmeld

22. februar 2013

Mettefpigen

Massere mave, cykelbevægelser og alle de råd andre giver.... Intet af det virkede her.... Det første halve år lavede han stort hver 3 dag ca...

Anmeld

22. februar 2013

birthee

LBK skriver:

Hej de damer.

Giver du flaske eller ammer du?

Anmeld

22. februar 2013

LBK

birthee skriver:

Giver du flaske eller ammer du?

hun får flaske..

Anmeld

22. februar 2013

simone_jacobsen

Jeg ville klart anbefale dig 'tricket' med vaseline på en vatpind. Spædbørn kan ikke presse med et formål, de presser over det hele - derfor kan man tit opleve gylp i forbindelse med pressen.
Når du kører vatpinden i endetarmen stimulere du presse følelsen og 'viser' barnet hvor det skal presse..

Og så 'indfør' at du adskillige gange i løbet af dagen massager, med uret, rundt om navlen, cykler med benene og presser benene op mod navlen og strækker dem ud igen.

Anmeld

22. februar 2013

birthee

LBK skriver:

hun får flaske..

Så skal de jo helst have afføring hver dag, men det kan du jo ikke rigtig bruge noget til nu... Min søn på 4 uger har også lige haft et enkelt døgn hvor han kun lavede en gang... Hvilken erstatning giver du hende? Nu er det flaskebarn nr 3 jeg har, og desværre er han disponeret for allergi, så han skal have erstatning fraaapoteket... For første gang oplever jeg ikke et barn med forstoppelse, og har snakket med en veninde om det, hvis barn får samme erstaning, og hun oplever heller ikke forstoppelse hos hendes søn, så det kunne være du skulle prøve det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.