Puha.. (angående huskøb)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jamen køkken er nemt en 30-40.000. Så er der nyt tapet samt gipslofter i alle rum, det er vel en 5-10.000. Slibning af gulve lejer vi en maskine så det er kun 500 kr. Så er der en facade der skal pudses op, det koster 40.000, noget med taget 15.000. Rumdelere samt nye gulve ovenpå 10.000. Og mon ikke vi opdager en masse andet når vi er igang?

Det er jo lige netop det.

Hvilket hus vil du helst bo i? -hvis de begge havde været indflytningsklar ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Jamen køkken er nemt en 30-40.000. Så er der nyt tapet samt gipslofter i alle rum, det er vel en 5-10.000. Slibning af gulve lejer vi en maskine så det er kun 500 kr. Så er der en facade der skal pudses op, det koster 40.000, noget med taget 15.000. Rumdelere samt nye gulve ovenpå 10.000. Og mon ikke vi opdager en masse andet når vi er igang?

Hus nr. 2.

Jeg har renoveret 3 huse - og jeg kan sige så meget, at de tal, du remser op her, ikke holder vand, det er meget dyrere end det, og det er uden de grimme overraskelser, der altid dukker op.
Held og lykke med huskøbet,, det er spændende at blive husejere for første gang.

Anmeld

22. februar 2013

blomst84

Som husejer til noget gammelt lort, vil jeg til hver en tid vælge hus nr. 2! For der kommer altid overraskelser med sådan et gammelt hus... Og man kommer ikke særlig langt for 200.000 hvis alt skal laves

Anmeld

22. februar 2013

Skouboe

Anonym skriver:

De her priser virker meget lave - rent umiddelbart tror jeg godt at du kan lægge ca. 100.000 til den pris.

Jeg ville købe hus nummer 2.

Anmeld

22. februar 2013

tarkoflen

Jeg ville til enhver tid vælge hus nr. 2, jeg ville ikke orke at skulle lave alt det, l skal oveni job og måske børn...

Og for 200.000 kr. så ville jeg slet ikke være i tvivl, for de er hurtigt brugt på hus nr. 1!

Held og lykke med huskøbet

Anmeld

22. februar 2013

Jibbe

Vælg nr 2! Vi har købt en sundt hus som som moderniseres - dvs ingen nye overraskelser, men indtil nu har vi brugt 70-80.000 på nyt køkken med alt, dvs nyt tapet, loft, gulv og alt inventar. Deruover har vi lige købt vinduer for 40.000 og mangler for 40.000, alle rum pånær værelser har fået nyt gulv = 20.000 uden arbejdsløn og så kan man bare fortsætte... Der er lavet meget mere og mangler stadig meget! Det bliver altid meger dyrere end du regner med!

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

De her priser virker meget lave - rent umiddelbart tror jeg godt at du kan lægge ca. 100.000 til den pris.

Jeg ville købe hus nummer 2.

Facaden samt taget passer fint. Det har vi fået tilbud på. Køkkenet er lavet efter ikea. Vi har indrettet det med en af deres designere og fået tilbud på det. Der er en buffer på 10 fordi vi ikke er helt sikre på el-installationerne. Så er der gipslofterne, det koster 30 kr pr kvm så det er 166 kvm og huset er på 160. Så er der 5000 til tapet og maling. Det eneste der ikke er helt sikkert er rumdelerne ovenpå samt gulvene. Der skal bare være klikgulv på værelserne og de er på en 10 kvm hver. Så synes faktisk at vi har rimelig godt styr på priserne.. 

Anmeld

22. februar 2013

henh01

Har begge huse ligeså mange værelser, kvm og badeværelser?

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Det er jo lige netop det.

Hvilket hus vil du helst bo i? -hvis de begge havde været indflytningsklar ...

Nr 1. Beliggenheden er fantastisk, haven er perfekt, der er en lille gårdhave og jeg kan se mulighederne. Men samtidig så tror jeg bare ikke jeg orker at skulle renovere i flere mdr. Især fordi vi begge har fuldtidsarbejde og 3 børn

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Har begge huse ligeså mange værelser, kvm og badeværelser?

Nr 1 har 2 badeværelser og 1 toilet. Nr 2. har 2 badeværelser. De har begge lige mange værelser. Nr 2 er 10 kvm større.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.