Puha.. (angående huskøb)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.350 visninger
24 svar
11 synes godt om
22. februar 2013

Anonym trådstarter

Endelig er vi blevet godkendt til hus. En stor drøm der endelig er kommet i opfyldelse. Vi fandt så et hus som har det hele men men.. der skal arbejdes meget med det. Vægge der skal væltes, al tapet skal hives af og der skal males, nyt køkken og gulve der skal slibes samt lofter der skal shines op. I starten tænkte vi, at det kunne vi da sagtens men så faldt vi over et andet hus, 2 km derfra i samme nabolag. Og det her hus er selvfølgelig 200000 dyrere men til gengældt skal der intet laves. Man kan flytte ind os så bor man der bare. Vi er så meget i tvivl. Vi har for 3 uger siden begyndt at byde på det 1. hus men det er 3 arvinger der har det og de er så grådige at vi kun er kommet 50000 ned fra den oprindelig pris. Puha.. what to do...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

BellaCiinea

Anonym skriver:

Endelig er vi blevet godkendt til hus. En stor drøm der endelig er kommet i opfyldelse. Vi fandt så et hus som har det hele men men.. der skal arbejdes meget med det. Vægge der skal væltes, al tapet skal hives af og der skal males, nyt køkken og gulve der skal slibes samt lofter der skal shines op. I starten tænkte vi, at det kunne vi da sagtens men så faldt vi over et andet hus, 2 km derfra i samme nabolag. Og det her hus er selvfølgelig 200000 dyrere men til gengældt skal der intet laves. Man kan flytte ind os så bor man der bare. Vi er så meget i tvivl. Vi har for 3 uger siden begyndt at byde på det 1. hus men det er 3 arvinger der har det og de er så grådige at vi kun er kommet 50000 ned fra den oprindelig pris. Puha.. what to do...

Hvis hus nr. 2 var lige mig.. Så havde jeg helt sikkert valgt det =)

Magter ikk når der skal laves alt for meget =)

Anmeld

22. februar 2013

Annemor...

Jeg ville vælge hus nr. 2, hvis I kan blive godkendt til det

Men det er også fordi at herhjemme gider vi altså ikke arbejde når vi kommer hjem, i hvert fald ikke hele tiden.

Anmeld

22. februar 2013

wamse

Jeg ville også vælge hus nummer 2

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Annemor... skriver:

Jeg ville vælge hus nr. 2, hvis I kan blive godkendt til det

Men det er også fordi at herhjemme gider vi altså ikke arbejde når vi kommer hjem, i hvert fald ikke hele tiden.

Vi er blevet godkendt til begge huse. Bankdamen sagde at vi selv måtte vælge..  

Anmeld

22. februar 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hvor meget vil det koste at renovere det første hus? Jeg tænker at forskellen måske ikke er helt så stor som den virker på papiret ...

Anmeld

22. februar 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Syntes da hus nr 2 lyder bedst med alt det der skal laves i nr 1 kommer det hurtig til at koste det samme som nr 2 vis ikke dyre

Anmeld

22. februar 2013

Peanut

Hvis i er ligeså vilde med hus nr. 2 som hus nr. 1, ville jeg helt klart vælge hus nr. 2.

Vil mene i hurtigt får brugt de 200.000 kr i renovationer ved hus nr. 1, også kan man ligeså godt have det færdige hus til at starte med.

Men nu skriver jeg også dette fordi jeg har eget hus i 6 år. Og i løbet af de 6 år, har vi renoveret flere rum. Og gud hvor er jeg træt af det. 

Min bror har også haft købt et hus hvor han arbejdede på det hver dag efter arbejde. Det sled så meget på parforholdet at de gik fra hinanden.

Er det planen at i selv skal lave det, eller få håndværkere til det?

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Hvor meget vil det koste at renovere det første hus? Jeg tænker at forskellen måske ikke er helt så stor som den virker på papiret ...

Jamen køkken er nemt en 30-40.000. Så er der nyt tapet samt gipslofter i alle rum, det er vel en 5-10.000. Slibning af gulve lejer vi en maskine så det er kun 500 kr. Så er der en facade der skal pudses op, det koster 40.000, noget med taget 15.000. Rumdelere samt nye gulve ovenpå 10.000. Og mon ikke vi opdager en masse andet når vi er igang?

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Peanut skriver:

Hvis i er ligeså vilde med hus nr. 2 som hus nr. 1, ville jeg helt klart vælge hus nr. 2.

Vil mene i hurtigt får brugt de 200.000 kr i renovationer ved hus nr. 1, også kan man ligeså godt have det færdige hus til at starte med.

Men nu skriver jeg også dette fordi jeg har eget hus i 6 år. Og i løbet af de 6 år, har vi renoveret flere rum. Og gud hvor er jeg træt af det. 

Min bror har også haft købt et hus hvor han arbejdede på det hver dag efter arbejde. Det sled så meget på parforholdet at de gik fra hinanden.

Er det planen at i selv skal lave det, eller få håndværkere til det?

Os selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.