Seng i seng, er der nogen der har erfaringer med den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2013

tarkoflen

Janne T. skriver:

Faktisk er det bare typisk vestlig kultur, at vi mener og tror, at det er total fy-fy og dårlig vane at samsove med baby. Det er fair nok, hvis man ikke føler man kan, men der er et hav af videnskabelige undersøgelse mv. der viser, at det er absolut prima at samsove, da det både fremmer tilknytning, barnets neurologiske udvikling mm. Jeg læste også en super interessant artikel på studiet, som omtalte kulturforskelle, hvor store undersøgelser har vist, at de i fx asiatiske lande, hvor samsovning nærmere er reglen end undtagelsen, har langt færre søvnproblemer med deres små - slet ikke som alle de problemer, som vi oplever her i vesten. Selvfølgelig skal man opveje det mod den manglende intimitet med partneren osv., men synes helt klart det skyldes fejlinformation, at så mange fraråder samsovning. Samme artikel påpegede også hvordan anbefalingerne fra sundhedssystemet fx her i Danmark er farvet i høj grad af den kultur vi kommer fra, fremfor egentlig evidensbaseret materiale.
Anyway, det er ikke fordi man er en dårlig forældre, hvis man ikke samsover Men der er ingen grund til at fraråde det generelt. Jeg kan da sige, at vi samsov med Rose det meste af hendes første år, og nu gider hun slet ikke samsove længere, så vi har ikke haft det der problem med, at hun så ikke kunne sove selv.
Sorry du fik sådan en længere smøre, det var også mere sådan en generel betragtning, da jeg synes det er super vigtigt alt det gode i samsovning kommer frem

TS - Til den pris kan du sagtens anskaffe dig den. Hvis ikke det fungerer, er det jo kun 100 kroner, kan man sige

Jeg kan rigtig godt lide tanken om, at baby ligger i sengen, men jeg ved bare med mig selv, at jeg ikke får sovet, hvis der ikke er en eller anden sikkerhedsforanstaltning og der tænker jeg, at denne anordning er god synes liften er lige stor nok at have stående og så synes jeg alligevel hun er lidt langt væk...

Jeg smutter i babysam og køber den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

tarkoflen

Monica P skriver:

okay der overdrev jeg måske lidt, den er ikke helt blød men slet ikke fast nok til at flytte rundt på den imens baby sover, du må lige bære over med mig, det er 16 måneder siden sidst vi brugte den

Monica

Det er helt ok jeg smutter ud og køber den, til 100 kr. er det da til at overkomme

Anmeld

22. februar 2013

StudPsyk

tarkoflen skriver:

Jeg kan rigtig godt lide tanken om, at baby ligger i sengen, men jeg ved bare med mig selv, at jeg ikke får sovet, hvis der ikke er en eller anden sikkerhedsforanstaltning og der tænker jeg, at denne anordning er god synes liften er lige stor nok at have stående og så synes jeg alligevel hun er lidt langt væk...

Jeg smutter i babysam og køber den

det er en rigtig fin løsning på den måde kan hun stadig mærke og fornemme fars og mors kropsvarme, tydeligt høre jeres åndedræt osv

Anmeld

22. februar 2013

1990h

Janne T. skriver:

Faktisk er det bare typisk vestlig kultur, at vi mener og tror, at det er total fy-fy og dårlig vane at samsove med baby. Det er fair nok, hvis man ikke føler man kan, men der er et hav af videnskabelige undersøgelse mv. der viser, at det er absolut prima at samsove, da det både fremmer tilknytning, barnets neurologiske udvikling mm. Jeg læste også en super interessant artikel på studiet, som omtalte kulturforskelle, hvor store undersøgelser har vist, at de i fx asiatiske lande, hvor samsovning nærmere er reglen end undtagelsen, har langt færre søvnproblemer med deres små - slet ikke som alle de problemer, som vi oplever her i vesten. Selvfølgelig skal man opveje det mod den manglende intimitet med partneren osv., men synes helt klart det skyldes fejlinformation, at så mange fraråder samsovning. Samme artikel påpegede også hvordan anbefalingerne fra sundhedssystemet fx her i Danmark er farvet i høj grad af den kultur vi kommer fra, fremfor egentlig evidensbaseret materiale.
Anyway, det er ikke fordi man er en dårlig forældre, hvis man ikke samsover Men der er ingen grund til at fraråde det generelt. Jeg kan da sige, at vi samsov med Rose det meste af hendes første år, og nu gider hun slet ikke samsove længere, så vi har ikke haft det der problem med, at hun så ikke kunne sove selv.
Sorry du fik sådan en længere smøre, det var også mere sådan en generel betragtning, da jeg synes det er super vigtigt alt det gode i samsovning kommer frem

TS - Til den pris kan du sagtens anskaffe dig den. Hvis ikke det fungerer, er det jo kun 100 kroner, kan man sige

Det i orden at jeg fik hele smøren

Dog kunne jeg sagtens forstille mig at det super sundt at samsove. og som ts skriver at baby har brug for den tryghed...

Jeg arbejder selv på et botilbud for fysisk og psykisk handicappede og har der set hvad konsekvensen i væreste fald kan være. Og det udelukkende pga det at mit "syn" på det med børn i sengen har ændret sig. for før så jeg heller ikke problem med det, og vi har også selv sovet i mors og fars seng som lille og der var da absolut intet bedre. Men jeg ved godt at mit syn på det har taget skade af mit arbejde. desværre.

Her hjemme står vores senge pt rykket fra hinanden. ca en halv meter. da kæresten sover SÅ uroligt med arme og fødder og for et par måneder siden ramte mig i ryggen med et knæ.. jeg sover selv utroligt dårligt så jeg vil simpelten ikke turde at have bebs på revnen når kæresten sover så uroligt.

Men den der seng i seng. virker til at være et skide godt alternativ til den første tid..

Anmeld

22. februar 2013

helle85

tarkoflen skriver:

Hej piger.

Vi overvejer at købe sådan en seng i seng til når baby kommer! Synes det lyder ret smart, især fordi jeg er ret sikker på, at jeg vil være virkelig dårlig til at have baby liggende imellem os og så rent faktisk få sovet... Sover rigtig let og ved jeg kommer til at være nervøs for at få lagt min dyne over baby eller noget andet uhensigtsmæssigt, og så får man jo ikke meget søvn!

Kan l anbefale denne?

http://www.babysam.dk/sengisengbla-5700000092443

jeg har ikke nogen erfaringe med den.

men vi gjorde det at vi pille den ene sidde af tremme sengen og satte den mellem væggen og min seng også lagde vi en lille dyne i rillen så

og ellers tror jeg at jeg ville bruge sådan en her hvis det var mig

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/moebler/senge/ babysengevugger/babytrold-mini-seng/c-23/c-153/p-4 340

Anmeld

22. februar 2013

tarkoflen

helle85 skriver:

jeg har ikke nogen erfaringe med den.

men vi gjorde det at vi pille den ene sidde af tremme sengen og satte den mellem væggen og min seng også lagde vi en lille dyne i rillen så

og ellers tror jeg at jeg ville bruge sådan en her hvis det var mig

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/moebler/senge/ babysengevugger/babytrold-mini-seng/c-23/c-153/p-4 340

Optimalt ville jeg også helst bruge sådan en seng, man kan sætte op til sengen, men det er ikke en mulighed, da der ikke er plads i soveværelset til sådan en

Der ud over, så har vi vores lejlighed til salg, så vi skal ikke have fyldt mere herind, end strengt nødvendigt...

Anmeld

22. februar 2013

helle85

tarkoflen skriver:

Optimalt ville jeg også helst bruge sådan en seng, man kan sætte op til sengen, men det er ikke en mulighed, da der ikke er plads i soveværelset til sådan en

Der ud over, så har vi vores lejlighed til salg, så vi skal ikke have fyldt mere herind, end strengt nødvendigt...

okay det kan jeg godt se det var også bare mere hvis du ikke havde set det

Anmeld

22. februar 2013

modesty

Hej piger.

Vi overvejer at købe sådan en seng i seng til når baby kommer! Synes det lyder ret smart, især fordi jeg er ret sikker på, at jeg vil være virkelig dårlig til at have baby liggende imellem os og så rent faktisk få sovet... Sover rigtig let og ved jeg kommer til at være nervøs for at få lagt min dyne over baby eller noget andet uhensigtsmæssigt, og så får man jo ikke meget søvn!

Kan l anbefale denne?

http://www.babysam.dk/sengisengbla-5700000092443

I starten sov han bare i vores seng, men jeg har det ligesom dig - jeg fik slet ikke sovet (ikke på grund af nervøsitet, men fordi jeg sover meget let). Derefter brugte vi bare vores lift, det er jo stort set det samme. 

Jeg synes at man har så mange dimser og ting og udstyr at jeg ville prioritere sådan en dims væk og bare bruge liften.

Anmeld

22. februar 2013

tarkoflen

helle85 skriver:

okay det kan jeg godt se det var også bare mere hvis du ikke havde set det

Det var også rigtig sødt af dig, synes det er vildt smart, så havde vi pladsen, så var det også en rigtig god løsning for os

Anmeld

22. februar 2013

tarkoflen

modesty skriver:

I starten sov han bare i vores seng, men jeg har det ligesom dig - jeg fik slet ikke sovet (ikke på grund af nervøsitet, men fordi jeg sover meget let). Derefter brugte vi bare vores lift, det er jo stort set det samme. 

Jeg synes at man har så mange dimser og ting og udstyr at jeg ville prioritere sådan en dims væk og bare bruge liften.

Jeg tror det er en blanding af nervøsitet og det at sove meget let, der gør det.

Synes bare liften er så stor at have stående, er den ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.