1990h skriver:
Jeg kender dem ikke.
men kan baby ikke sove i en vugge, liften eller tremmesengen
?
vores skal sove i liften i soveværelset og hun kommer ikke til at ligge i sengen imens vi sover. kun når vi er vågne.. tør simpelthen ikke, har fået et ødelagt syn på det med baby i sengen pga mit arbejde
men hvis sengene står stabilt sammen så er det da en rigtig fin løsning hvis baby skal sove på midten.. især pga. de der smarte sider
Faktisk er det bare typisk vestlig kultur, at vi mener og tror, at det er total fy-fy og dårlig vane at samsove med baby. Det er fair nok, hvis man ikke føler man kan, men der er et hav af videnskabelige undersøgelse mv. der viser, at det er absolut prima at samsove, da det både fremmer tilknytning, barnets neurologiske udvikling mm. Jeg læste også en super interessant artikel på studiet, som omtalte kulturforskelle, hvor store undersøgelser har vist, at de i fx asiatiske lande, hvor samsovning nærmere er reglen end undtagelsen, har langt færre søvnproblemer med deres små - slet ikke som alle de problemer, som vi oplever her i vesten. Selvfølgelig skal man opveje det mod den manglende intimitet med partneren osv., men synes helt klart det skyldes fejlinformation, at så mange fraråder samsovning. Samme artikel påpegede også hvordan anbefalingerne fra sundhedssystemet fx her i Danmark er farvet i høj grad af den kultur vi kommer fra, fremfor egentlig evidensbaseret materiale.
Anyway, det er ikke fordi man er en dårlig forældre, hvis man ikke samsover

Men der er ingen grund til at fraråde det generelt. Jeg kan da sige, at vi samsov med Rose det meste af hendes første år, og nu gider hun slet ikke samsove længere, så vi har ikke haft det der problem med, at hun så ikke kunne sove selv.
Sorry du fik sådan en længere smøre, det var også mere sådan en generel betragtning, da jeg synes det er super vigtigt alt det gode i samsovning kommer frem

TS - Til den pris kan du sagtens anskaffe dig den. Hvis ikke det fungerer, er det jo kun 100 kroner, kan man sige