Seng i seng, er der nogen der har erfaringer med den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.874 visninger
29 svar
10 synes godt om
22. februar 2013

tarkoflen

Hej piger.

Vi overvejer at købe sådan en seng i seng til når baby kommer! Synes det lyder ret smart, især fordi jeg er ret sikker på, at jeg vil være virkelig dårlig til at have baby liggende imellem os og så rent faktisk få sovet... Sover rigtig let og ved jeg kommer til at være nervøs for at få lagt min dyne over baby eller noget andet uhensigtsmæssigt, og så får man jo ikke meget søvn!

Kan l anbefale denne?

http://www.babysam.dk/sengisengbla-5700000092443

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

Troldemommi

tarkoflen skriver:

Hej piger.

Vi overvejer at købe sådan en seng i seng til når baby kommer! Synes det lyder ret smart, især fordi jeg er ret sikker på, at jeg vil være virkelig dårlig til at have baby liggende imellem os og så rent faktisk få sovet... Sover rigtig let og ved jeg kommer til at være nervøs for at få lagt min dyne over baby eller noget andet uhensigtsmæssigt, og så får man jo ikke meget søvn!

Kan l anbefale denne?

Vi har den, vi brugte den kun i et par ugen mest for hyggens skyld ind til jeg var klar til at putte Johanne i sin vugge, den fungerer fint og her fik både voksne og baby sovet

Monica

Anmeld

22. februar 2013

1990h

tarkoflen skriver:

Hej piger.

Kan l anbefale denne?

Jeg kender dem ikke.

men kan baby ikke sove i en vugge, liften eller tremmesengen?

vores skal sove i liften i soveværelset og hun kommer ikke til at ligge i sengen imens vi sover. kun når vi er vågne.. tør simpelthen ikke, har fået et ødelagt syn på det med baby i sengen pga mit arbejde

men hvis sengene står stabilt sammen så er det da en rigtig fin løsning hvis baby skal sove på midten.. især pga. de der smarte sider

Anmeld

22. februar 2013

tarkoflen

1990h skriver:

Jeg kender dem ikke.

vores skal sove i liften i soveværelset og hun kommer ikke til at ligge i sengen imens vi sover. kun når vi er vågne.. tør simpelthen ikke, har fået et ødelagt syn på det med baby i sengen pga mit arbejde

men hvis sengene står stabilt sammen så er det da en rigtig fin løsning hvis baby skal sove på midten.. især pga. de der smarte sider

Jeg har hørt, at babyer har rigtig godt af at sove så tæt som muligt på mor især i de første 14 dage, fordi det er trygt og de kan høre mors hjerteslag... Og jeg er bestemt ikke meget for at have baby i sengen, fordi jeg ikke tror jeg vil få sovet, men det tror jeg, at jeg ville, hvis jeg havde sådan en

Det er siderne der gør, at jeg tror jeg tør det og baby skal selvfølgelig sove i midten af sengen i denne dims. Man kan også lægge baby til at sove i den i stuen, og så bære baby ind i sengen i den, det synes jeg virker ret smart

Anmeld

22. februar 2013

tarkoflen

Monica P skriver:

Vi har den, vi brugte den kun i et par ugen mest for hyggens skyld ind til jeg var klar til at putte Johanne i sin vugge, den fungerer fint og her fik både voksne og baby sovet

Monica

Tusind tak for dit svar! Tænker lidt at til 100 kr. er det til at overkomme, hvis den ikke bliver brugt i mange måneder brugte l den ikke til at lægge baby til at sove på sofaen og så løfte baby i seng i den?

Anmeld

22. februar 2013

1990h

tarkoflen skriver:

Jeg har hørt, at babyer har rigtig godt af at sove så tæt som muligt på mor især i de første 14 dage, fordi det er trygt og de kan høre mors hjerteslag... Og jeg er bestemt ikke meget for at have baby i sengen, fordi jeg ikke tror jeg vil få sovet, men det tror jeg, at jeg ville, hvis jeg havde sådan en

Det er siderne der gør, at jeg tror jeg tør det og baby skal selvfølgelig sove i midten af sengen i denne dims. Man kan også lægge baby til at sove i den i stuen, og så bære baby ind i sengen i den, det synes jeg virker ret smart

jaa det i hvert fald en super smart løsning hvis baby skal være i sengen. og jeg forstår godt at du vil føle mere sikkerhed og få sovet bedre med denne

Anmeld

22. februar 2013

Troldemommi

tarkoflen skriver:

Tusind tak for dit svar! Tænker lidt at til 100 kr. er det til at overkomme, hvis den ikke bliver brugt i mange måneder brugte l den ikke til at lægge baby til at sove på sofaen og så løfte baby i seng i den?

nej det gjorde vi vist ikke, bunden i seng i seng er helt blød så vi flyttede ikke rundt med den når Johanne sov i den.

Anmeld

22. februar 2013

StudPsyk

1990h skriver:

Jeg kender dem ikke.

Faktisk er det bare typisk vestlig kultur, at vi mener og tror, at det er total fy-fy og dårlig vane at samsove med baby. Det er fair nok, hvis man ikke føler man kan, men der er et hav af videnskabelige undersøgelse mv. der viser, at det er absolut prima at samsove, da det både fremmer tilknytning, barnets neurologiske udvikling mm. Jeg læste også en super interessant artikel på studiet, som omtalte kulturforskelle, hvor store undersøgelser har vist, at de i fx asiatiske lande, hvor samsovning nærmere er reglen end undtagelsen, har langt færre søvnproblemer med deres små - slet ikke som alle de problemer, som vi oplever her i vesten. Selvfølgelig skal man opveje det mod den manglende intimitet med partneren osv., men synes helt klart det skyldes fejlinformation, at så mange fraråder samsovning. Samme artikel påpegede også hvordan anbefalingerne fra sundhedssystemet fx her i Danmark er farvet i høj grad af den kultur vi kommer fra, fremfor egentlig evidensbaseret materiale.
Anyway, det er ikke fordi man er en dårlig forældre, hvis man ikke samsover Men der er ingen grund til at fraråde det generelt. Jeg kan da sige, at vi samsov med Rose det meste af hendes første år, og nu gider hun slet ikke samsove længere, så vi har ikke haft det der problem med, at hun så ikke kunne sove selv.
Sorry du fik sådan en længere smøre, det var også mere sådan en generel betragtning, da jeg synes det er super vigtigt alt det gode i samsovning kommer frem

TS - Til den pris kan du sagtens anskaffe dig den. Hvis ikke det fungerer, er det jo kun 100 kroner, kan man sige

Anmeld

22. februar 2013

tarkoflen

Monica P skriver:

nej det gjorde vi vist ikke, bunden i seng i seng er helt blød så vi flyttede ikke rundt med den når Johanne sov i den.

Spøjst, det står der ellers at man kan, men det virker da fjollet, hvis bunden er helt blød...

Anmeld

22. februar 2013

Troldemommi

tarkoflen skriver:

Spøjst, det står der ellers at man kan, men det virker da fjollet, hvis bunden er helt blød...

okay der overdrev jeg måske lidt, den er ikke helt blød men slet ikke fast nok til at flytte rundt på den imens baby sover, du må lige bære over med mig, det er 16 måneder siden sidst vi brugte den

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.