6 måneder og mad...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2013

L&V

Kay skriver:

ja... hvad må de ik få når de er 6 måneder... ud over honning og kanel

Rovfisk, nitrit holdige grønsager, mælkeprodukter med en fedt procent under 3,5 og gluten er ikke godt før efter 12mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Kay

Månsson skriver:

Rovfisk, nitrit holdige grønsager, mælkeprodukter med en fedt procent under 3,5 og gluten er ikke godt før efter 12mdr

har fået afvide at de sagtens må få brød og havregrød og den slags fra 6 måneder... det står også som opskrift i sundhedsstyrrelsens bog

Anmeld

19. februar 2013

Masig

Kay skriver:

ja... hvad må de ik få når de er 6 måneder... ud over honning og kanel

Jeg kan kun sige hvad min sp sagde, men ifølge hende må de få alt... Ikke for meget rovfisk, spinat, rødbede og fennikel, men ellers er der ingen grænser. Dog mente hun man lige skulle være lidt forsigtig med sådan noget som spegepølse og andet lidt kraftigt pålæg lige i starten og oksekød skulle man også lige vente lidt med, men Fabian er nu 7 mdr og han spiser alt (bortset fra salat og andre "hårde" ting der ikke kan tygges med gummerne). Jo mere smag og flere krydderier, jo bedre 

Her prøvede vi os bare frem, han har en ret stor appetit, så det gik stærkt med at lære at spise helt alm mad. Han får det samme som os andre stort set, og får faktisk slet ikke flaske om dagen mere. det lader så til han også er begyndt at skulle have færre flasker om natten, så vil begynde at give ham mme i kop til måltiderne så han stadig får lidt. 

Anmeld

19. februar 2013

L&V

Kay skriver:

har fået afvide at de sagtens må få brød og havregrød og den slags fra 6 måneder... det står også som opskrift i sundhedsstyrrelsens bog

Nu ved jeg ikke hva brød du tænker men man anbefaler lavt indhold af gluten

Anmeld

19. februar 2013

Mother-love

Kerne rugbørd er ikke så godt. Nu skriver du at du oplever at bondebrød smuldre? Ellers kan du jo bare købe mørkt rugbrød. Dvs uden kerner. Isabella er nu 20 mdr og hun gider faktisk ikke rigtig rugbrød med kerner i. Så det får hun ikke.
Ellers er det bare at prøve sig frem med alt muligt forskelligt. Det eneste vi har oplevet indtil videre at isabella ikke kan lide er karrysild hehe. Kan jeg så også godt forstå. Men jeg tror at det er pga karrysmagen. Det bryder jeg mig nemlig heller ikke så meget om.

Anmeld

19. februar 2013

Kay

Masig skriver:

Jeg kan kun sige hvad min sp sagde, men ifølge hende må de få alt... Ikke for meget rovfisk, spinat, rødbede og fennikel, men ellers er der ingen grænser. Dog mente hun man lige skulle være lidt forsigtig med sådan noget som spegepølse og andet lidt kraftigt pålæg lige i starten og oksekød skulle man også lige vente lidt med, men Fabian er nu 7 mdr og han spiser alt (bortset fra salat og andre "hårde" ting der ikke kan tygges med gummerne). Jo mere smag og flere krydderier, jo bedre 

Her prøvede vi os bare frem, han har en ret stor appetit, så det gik stærkt med at lære at spise helt alm mad. Han får det samme som os andre stort set, og får faktisk slet ikke flaske om dagen mere. det lader så til han også er begyndt at skulle have færre flasker om natten, så vil begynde at give ham mme i kop til måltiderne så han stadig får lidt. 

her er hun også mere interesseret i vores mad end i hendes egen... især det hun kan sidde med i hånden og gumle på derfor jeg lige skulle høre om der var noget hun ik måtte smage på

Anmeld

19. februar 2013

Kay

michelledam skriver:

Kerne rugbørd er ikke så godt. Nu skriver du at du oplever at bondebrød smuldre? Ellers kan du jo bare købe mørkt rugbrød. Dvs uden kerner. Isabella er nu 20 mdr og hun gider faktisk ikke rigtig rugbrød med kerner i. Så det får hun ikke.
Ellers er det bare at prøve sig frem med alt muligt forskelligt. Det eneste vi har oplevet indtil videre at isabella ikke kan lide er karrysild hehe. Kan jeg så også godt forstå. Men jeg tror at det er pga karrysmagen. Det bryder jeg mig nemlig heller ikke så meget om.

ville også bare lige høre om der var noget vi ikke måtte lade hende smage... for hun vil hellere havde vores mad end mos når vi sidder og spiser sammen

Anmeld

19. februar 2013

Masig

Kay skriver:

her er hun også mere interesseret i vores mad end i hendes egen... især det hun kan sidde med i hånden og gumle på derfor jeg lige skulle høre om der var noget hun ik måtte smage på

Jeg ville bare give hende det hele, men selvfølgelig holde godt øje med hende, så hun ikke får noget galt i halsen, men det går jeg også ud fra du gør 

Her får han lov at smage på alt, og har endnu ikke oålevet noget han ikke kan lide 

Anmeld

19. februar 2013

modesty

Kay skriver:

hvad med rugbrød med kerner??

Nåh ja... Altså, det vi gjorde med vores søn, var at starte stille og roligt med et lille stykke med kerner og langsomt "trappe op". Det er noget med at nogle børn kan få tynd mave af kernerne, men vi havde ingen problemer.

Anmeld

19. februar 2013

modesty

Pikku Myy skriver:

Jeg husker det dog som om man skal introducere gluten langsomt, men det skal nok dobbelttjekkes, da jeg er lidt i tvivl ...

JA - vi var generelt meget påpasselige med al stivelse i starten, men det er klart, det er jo ikke en selvfølge at alle er det. Så godt lige at nævne det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.