6 måneder og mad...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.732 visninger
36 svar
2 synes godt om
19. februar 2013

Kay

ja... hvad må de ik få når de er 6 måneder... ud over honning og kanel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Bølle's moar<3

Kay skriver:

Flæskesvær haha..

De må ikke få fisk før de er omkring et år - kan ærlig talt ikke huske alt hvad vores kære Birgitte (sp) har sagt

Anmeld

19. februar 2013

StudPsyk

Bølle's moar<3 skriver:

Flæskesvær haha..

De må ikke få fisk før de er omkring et år - kan ærlig talt ikke huske alt hvad vores kære Birgitte (sp) har sagt

Jo, de må sørme gerne få fisk inden de er et år Måske har du misforstået noget? Der er nogle typer fisk, især på dåse, som kan indeholde noget skidt. Haha, det var den forenklede forklaring, jeg kan ikke lige huske hvilken type fisk og hvad det farlige var, men alt i alt må de MEGET gerne få fisk, det er super sundt!

Anmeld

19. februar 2013

Kay

Bølle's moar<3 skriver:

Flæskesvær haha..

oki?? i sundheds styrelsens bog om baby mad står der opskrifter med fisk fra de er 6 måneder

Anmeld

19. februar 2013

modesty

Kay skriver:

Alt, så vidt jeg husker. Og jo, de må hjertens gerne få fisk - man skal bare passe lidt på med rovfisk, da de indeholder flere tungmetaller. Men også disse må de gerne få, blot i lidt mindre omfang.

Anmeld

19. februar 2013

Kay

modesty skriver:

Alt, så vidt jeg husker. Og jo, de må hjertens gerne få fisk - man skal bare passe lidt på med rovfisk, da de indeholder flere tungmetaller. Men også disse må de gerne få, blot i lidt mindre omfang.

hvad med rugbrød med kerner??

Anmeld

19. februar 2013

StudPsyk

modesty skriver:

Nåh ja, rovfisk og tungmetaller, det var sådan det var. Min forklaring var noget med rodet

Anmeld

19. februar 2013

Pikku Myy

modesty skriver:

Jeg husker det dog som om man skal introducere gluten langsomt, men det skal nok dobbelttjekkes, da jeg er lidt i tvivl ...

Anmeld

19. februar 2013

StudPsyk

Kay skriver:

hvad med rugbrød med kerner??

Altså man siger jo det er bedst for deres fordøjelse og mave at starte op uden, ellers kan deres maver ikke så godt tåle det. Men jeg vil sige, at Rose aldrig har gidet kerneløst bondebrød, så hun har fået med kerner, og har ikke haft maveproblemer.

Anmeld

19. februar 2013

Kay

Janne T. skriver:

Altså man siger jo det er bedst for deres fordøjelse og mave at starte op uden, ellers kan deres maver ikke så godt tåle det. Men jeg vil sige, at Rose aldrig har gidet kerneløst bondebrød, så hun har fået med kerner, og har ikke haft maveproblemer.

elna har haft problemer med maven siden hun var 2 måneder... hård mave.,..

i starten klarede vi det med at give hende syrnet mme 2 flasker i døgnet og nu er det svaske/blomme mos og 1-2 syrnede mme flasker

hun elsker bare at sidde med en kødbolle eller et stykke brød og spise selv... og i det der bondebrød er skiverne jo så tynde at det smuldre fra hende før hun får det i munden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.