Følgesygdomme ved forkølelse- er det det værd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2013

baby012

Frk. Himmelblå skriver:

HØRT!
Så hold dog de snottede, hostende unger hjemme for syv sytten!!!
Jeg bliver sindssyg!!
Vi har været indlagt med den yngste i 22 dage denne vinter. Og den ældste har sammenlagt haft flere syge-hverdage end børnehave-hverdage siden oktober måned!
Så holder man sit barn hjemme til det er helt ovenpå, - bare for at aflevere det igen i en virusrede aka børnehaven. Får sgu lyst til at ruske de forældre, der afleverer unger med hoste og 11-taller!!
Grrrrrr herfra (puha, havde vist lige noget, der skulle ud, men synes bare det er så synd for de syge børn, der betaler prisen for voksne menneskers omsorgssjusk).

Nemlig !! Det har været et kæmpe problem i min datters institution at forældrene simpelthen ikke lige har taget fri imens børnene var syge med enten forkølelse, lungebetændelse, mave infektion osv. 

Nu er de blevet meget konsekvente, er barnet ikke rask, så sendes det hjem med det samme det opdages at noget ikke er som det skal være .. 

Kan virkelig ikke forstå man sender sit barn afsted hvis det ikke er frisk.. Det kan da ikke passe man skal have en pædagog til at fortælle at ens barn har det skidt.. 

jeg sender aldrig mit barn afsted hvis det er syg.. Har lige haft 10 "fridage" med barn eftersom at hun har været syg.. Det gør jeg altså meget hellere end at sende hende afsted, det har jeg ikke samvittighed til ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Nu syntes jeg der er stor forskel på at være snottet, og være frisk, og være snottet og syg..

For ja, børn er da engang imellem syge imens de er snottede, men det betyder ikke, at snottede børn er syge! Stor forskel i min verden..

Desuden skal man som forældre måske overveje en tur til lægen, hvis ens barn bliver syg hver gang det kommer i nærheden af et andet barn som ef snottet, for måske er barnets immunsystem ikke helt iorden.

At kalde det omsorgssjusk, syntes jeg faktisk er lavmålet... For hvis barnet er frisk, men snottet så er det IKKE sygt! 

Og jeg har ingen intetentioner om at isolerere mine børn hver evig eneste gang, nogle nyser, hvordan skal deres kroppe så lære at stå imod? Det eneste jeg vil opnå med det, er at skabe voksne som konstant er syge på deres arbejde, pga svagt immunsystem!

Mom

Anmeld

19. februar 2013

L&V

Frk. Himmelblå skriver:

Plane

HØRT!
Så hold dog de snottede, hostende unger hjemme for syv sytten!!!
Jeg bliver sindssyg!!
Vi har været indlagt med den yngste i 22 dage denne vinter. Og den ældste har sammenlagt haft flere syge-hverdage end børnehave-hverdage siden oktober måned!
Så holder man sit barn hjemme til det er helt ovenpå, - bare for at aflevere det igen i en virusrede aka børnehaven. Får sgu lyst til at ruske de forældre, der afleverer unger med hoste og 11-taller!!
Grrrrrr herfra (puha, havde vist lige noget, der skulle ud, men synes bare det er så synd for de syge børn, der betaler prisen for voksne menneskers omsorgssjusk).

Plejer ellers og være så enig med dig og kan godt forstå det er frustrerende med indlæggelser osv men vandet gennemsigtigt snot har jeg da selv konstant men er jo ikke syg Laura har det os tit men er os stadig total kampklar og selvfølgelig hvis det bliver grøn/gult og de er sløje så skal de da være hjemme men det andet er bare ikke til at holde for. Så skal polypper osv væk

Anmeld

19. februar 2013

Frk. Himmelblå

baby012 skriver:

Nemlig !! Det har været et kæmpe problem i min datters institution at forældrene simpelthen ikke lige har taget fri imens børnene var syge med enten forkølelse, lungebetændelse, mave infektion osv. 

Nu er de blevet meget konsekvente, er barnet ikke rask, så sendes det hjem med det samme det opdages at noget ikke er som det skal være .. 

Kan virkelig ikke forstå man sender sit barn afsted hvis det ikke er frisk.. Det kan da ikke passe man skal have en pædagog til at fortælle at ens barn har det skidt.. 

jeg sender aldrig mit barn afsted hvis det er syg.. Har lige haft 10 "fridage" med barn eftersom at hun har været syg.. Det gør jeg altså meget hellere end at sende hende afsted, det har jeg ikke samvittighed til ... 

Det er noget af det samme i "vores" børnehave nu.. Jeg begriber heller ikke, at man sender et sygt barn afsted. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at få det hele til at hænge sammen jobmæssigt, men det er jo skruen uden ende, hvis de fleste lader stå til. Så kan det jo kun blive værre.

Anmeld

19. februar 2013

Frk. Himmelblå

Månsson skriver:

Plejer ellers og være så enig med dig og kan godt forstå det er frustrerende med indlæggelser osv men vandet gennemsigtigt snot har jeg da selv konstant men er jo ikke syg Laura har det os tit men er os stadig total kampklar og selvfølgelig hvis det bliver grøn/gult og de er sløje så skal de da være hjemme men det andet er bare ikke til at holde for. Så skal polypper osv væk

Jeg tror såmænd vi er enige. Lidt løbenæse går vel nok. Men jeg ser desværre ofte (og mange) unger, som kunne lave selvlysende og mystiske fritsvævende 11-taller, hvis man slukkede lyset...suk..

Anmeld

19. februar 2013

L&V

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg tror såmænd vi er enige. Lidt løbenæse går vel nok. Men jeg ser desværre ofte (og mange) unger, som kunne lave selvlysende og mystiske fritsvævende 11-taller, hvis man slukkede lyset...suk..

Arh så er jeg med

Anmeld

19. februar 2013

Lady Marion <3

Månsson skriver:

Og det passer så heller ikke helt . Mine 2 store børn havde konstant grønt snot da de var små pga polypper , de fik dem fjernet gentagende gange ..  Men de var aldrig syge pga de var snottet.

Anmeld

19. februar 2013

L&V

Lady Marion <3 skriver:

Og det passer så heller ikke helt . Mine 2 store børn havde konstant grønt snot da de var små pga polypper , de fik dem fjernet gentagende gange ..  Men de var aldrig syge pga de var snottet.

Intet er garanteret men ofte hjælper det da at få fjernet polypperne

Anmeld

19. februar 2013

StudPsyk

Frk. Himmelblå skriver:

Okay, så er jeg mere med, for dit andet indlæg var da ved at få mig op af stolen - for jeg mener bestemt ikke der er grund til at holde et frisk barn hjemme, som bare har den sædvanlige vinter-løbenæse.

Det andet er jeg enige i - her for nylig da der var omgangssyge-epidemi, måtte VS hænge en seddel op i indgangen hvor der stod, at man altså ikke måtte sende sit barn afsted i VS med tynd mave og omgangssyge, barnet skulle have haft normal afføring i et døgn først. Ufatteligt at man sender sit barn afsted velvidende det er syg med omgangssyge!

Anmeld

19. februar 2013

baby012

Frk. Himmelblå skriver:

Det er noget af det samme i "vores" børnehave nu.. Jeg begriber heller ikke, at man sender et sygt barn afsted. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at få det hele til at hænge sammen jobmæssigt, men det er jo skruen uden ende, hvis de fleste lader stå til. Så kan det jo kun blive værre.

Det jo lige præcis det .. 

hvis nu alle bare holdte deres syge børn hjemme, så ville det se lange bedre ud i institutioner mht. sygdom hos de voksne og børnene.. 

Kan forstå man ikke lige har opdaget en mave infektion som er kommet pludseligt.. 

MEN at sende barnet afsted dagen efter bare fordi feberen er væk, det er ikke ok ! 

Heller ikke at sende barnet afsted med lungebetændelse .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.