Følgesygdomme ved forkølelse- er det det værd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.070 visninger
31 svar
45 synes godt om
19. februar 2013

Anonym trådstarter

Forkølelse smitter, er virussygdom, varer en uge. Barnet kan have feber men ikke nødvendigvis...

Hvis et barn ikke få lov til at blive rigtig rask derhjemme, men sendes af sted til institutionerne riskikeres der følgesygdomme som mellemørebetændelse, bihulebetændelse etc.

Bihulebetændelse er ofte kronisk sygdom...

Alm. viden forældre kan google, men desværre ikke alle forældre kan finde ud af det... og afleverer syge børn  Hvorfor?????

Der er mange gode forældre som er fantastiske til den gode omsorg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

Ikke alle børn der er forkølet, får følgesygdomme.. Nogle gange er en forkølelse blot en forkølelse..

Et gammelt husråd siger: At er snotten grøn, skal barnet være hjemme, er den ikke, så er barnet raskt.

Jeg kunne ikke selv finde på at holde mit barn hjemme for en simpel forkølelse, hvis barnet ellers er friskt.

Kh Mom

Anmeld

19. februar 2013

ekebiv

Forkølelse smitter, er virussygdom, varer en uge. Barnet kan have feber men ikke nødvendigvis...

Hvis et barn ikke få lov til at blive rigtig rask derhjemme, men sendes af sted til institutionerne riskikeres der følgesygdomme som mellemørebetændelse, bihulebetændelse etc.

Alm. viden forældre kan google, men desværre ikke alle forældre kan finde ud af det... og afleverer syge børn  Hvorfor?????

Hold da op du er bitter hva  Misforstå mig ikke men   2tråde om det samme emne på en dag  Det er altså ikke alle der får følgesygdomme og jeg sender også mine børn afsted selvom de er snottede, de smitter måske nogle og bliver måske smittet men sådan er institutionslivet jo. Selvfølgelig skal man ikke sende syge børn  afsted men de bliver jo udsat for så meget så mange steder.

Anmeld

19. februar 2013

tweety2060

Forkølelse er stort set allemands eje.. store som små. Når det er sagt, så syntes jeg da også det er pænt træls at aflevere datteren i dp og se de andre med løbenæser.... Men jeg sender nu selv min pige afsted, hvis hun er forkølet, men ellers frisk!! Hverken min mand eller mit arbejde ville tillade at holde vores datter hjemme ved forkølelser....det er nu ikke fordi jeg ikke gerne ville holde hende hjemme, men på ville jeg nok hurtigt blive fyret. Desuden går jeg selv så arbejde ved forkølelse, såfremt jeg ellers er frisk.
Handler i heller ikke ind når I Er forkølet i jeres hjem?? Risikoen i de lokale centerer er lige så stor.....

Anmeld

19. februar 2013

Anonym trådstarter

tweety2060 skriver:

Forkølelse er stort set allemands eje.. store som små. Når det er sagt, så syntes jeg da også det er pænt træls at aflevere datteren i dp og se de andre med løbenæser.... Men jeg sender nu selv min pige afsted, hvis hun er forkølet, men ellers frisk!! Hverken min mand eller mit arbejde ville tillade at holde vores datter hjemme ved forkølelser....det er nu ikke fordi jeg ikke gerne ville holde hende hjemme, men på ville jeg nok hurtigt blive fyret. Desuden går jeg selv så arbejde ved forkølelse, såfremt jeg ellers er frisk.
Handler i heller ikke ind når I Er forkølet i jeres hjem?? Risikoen i de lokale centerer er lige så stor.....

Børnene tager legesage i munden og stjæler hinandens sutter

Anmeld

19. februar 2013

tarkoflen

Det er altså de færreste arbejdspladser, hvor du kan blive hjemme, fordi barnet er forkølet... Altså undskyld mig, men så kunne man jo lige så godt ikke arbejde hele vinterhalvåret! Det er der jo ingen der kan!

Må jeg spørge hvad du laver, siden du altid kan holde dit barn hjemme ved en simpel forkølelse?

Det ville da være skønt, hvis man kunne, men så ville forældre jo aldrig få et job!

Jeg er da også nødt til selv at tage på job, hvis jeg er forkølet! Hvis jeg er decideret syg, så bliver jeg naturligvis hjemme, ligesom mit barn bliver holdt hjemme, hvis det skulle være sygt! Men altså ikke for en forkølelse!

Anmeld

19. februar 2013

StudPsyk

tarkoflen skriver:

Det er altså de færreste arbejdspladser, hvor du kan blive hjemme, fordi barnet er forkølet... Altså undskyld mig, men så kunne man jo lige så godt ikke arbejde hele vinterhalvåret! Det er der jo ingen der kan!

Må jeg spørge hvad du laver, siden du altid kan holde dit barn hjemme ved en simpel forkølelse?

Det ville da være skønt, hvis man kunne, men så ville forældre jo aldrig få et job!

Jeg er da også nødt til selv at tage på job, hvis jeg er forkølet! Hvis jeg er decideret syg, så bliver jeg naturligvis hjemme, ligesom mit barn bliver holdt hjemme, hvis det skulle være sygt! Men altså ikke for en forkølelse!

Jeg ville skrive noget lignende det samme! Rose har haft løbe-næse, og småhostet lige siden efteråret. Så kunne jeg lige så godt have udmeldt hende af vuggestuen! Hun bliver hjemme, når hun er påvirket, eller når hun ellers er rigtig syg (eller ved tykt grønt snot og rigtig slem hoste), men jeg ville ikke holde hende hjemme pga. en ganske almindelig lille forkølelse. Hvis man skulle det, så tror jeg lige så godt vuggestuen kunne holde lukket hele vinterhalvåret, for det er da de fleste af børnene, som render rundt med snot og den slags

Anmeld

19. februar 2013

Lady Marion <3

Tja nu er vi nogen stykker der er nød til at have jobs for at kunne betale huslejen ,, ellers skulle man måske overveje at få sig en ung pige i huset fordi min søn har ikke kunnet være i børnehaven hele vinterhalvåret pga løbenæse hvis det stod til dig !!!!! Forkølelse er uskadelig virus der er luftbårent , dit barn kan blive smittet i netto , skal vi som voksne også vælge at blive hjemme fra arbejde hvis vi er forkølet ??   Tror Danmark ville gå i stå hvis vi skulle følge dine retningslinier ..

Anmeld

19. februar 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Børnene tager legesage i munden og stjæler hinandens sutter

Og?

Forkølelse kan efter min viden også smitte i luften...?

Så hvis man skal helgardere sig, skal man blive indendørs, hvilket heller ikke er sundt!

Dertil kommer det faktum, at stort set alle vira er med til at styrke vores immunsystem, så kroppen kan blive bedre til at bekæmpe diverse vira.

Ingen tager skade af en omgang forkølelse...

Anmeld

19. februar 2013

ESV

Anonym skriver:

Så man er en dårlig forælder hvis man ikke holder sit barn hjemme pga simpel forkølelse???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.